gummitarzan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Heisann. Sitter med en eldre pc i deler på bordet her. Har alt, med unntak av kabinettet, og dermed ingen startknapp. Trenger desperat noen filer som som ligger på en SCSI-disk, og jeg har ingen scsikontroller utenom den som er onboard på hovedkortet her. Det jeg da lurer på er om noen har en god "McGyver" idè på hvordan jeg kan få startet maskinen opp uten på-knappen på kabinettet. Er det mulig å jukse til med en jumper eller lignende? Alle ideer, store som små, mottas med stor takk! /GT Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ingen startknapp? Du må vel nesten ha det, får du ikke tatt ut startknappen fra kabinettet og brukt den da? Forresten, så er det jo mulig å jukse med en jumper, det eneste som skal til, er jo at de to kontaktpolene som pwr knappen skal sitte på skal få kontakt med hverandre. Dette er jo bryterens funksjon. Prøv å plugg en jumper på samme sted. Regner med at dette skal gå! Men har ikke testet selv! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) "På" knappen til pc'n er koblet til hovedkortet, det er 2 pinner på kortet som man vanligvis kobler knappen til. Hvis du finner manualen til kortet finner du fort ut hvilke. eneste du trenger å gjøre er å kortslutte disse to pinnene. Det er da din nye av/på knapp edit, du skal antagelig ikke kortslutte konstant, men bare la pinnene berøre hverandre til pc'n starter. Det funker ofte med en flat skrutrekker... Endret 29. august 2006 av Tøffe-Tetra Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Vil ikkje anbefale å putte ein jumper på den, det vil være det samme som å halde knappen inne konstant, tar du den derimot på så PCen får starta opp og så fjerner den går det fint. Funker fint med eit skrujern å kortslutte som Tøffe-Tetra skriv, men det er kanskje greit å ha noko som er litt isolert. Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Jeg takker og bukker ! Nok en gang redder gutta på hw.no kvelden! Jeg bøyer meg i støvet.. Skrujern-metoden fungerte utmerket, og jeg fikk tak i filene jeg trengte! Ha en fortsatt strålende kveld folkens! /GT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå