Gå til innhold

Mistanke om ødelagt skjermkort

donwalt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har søkt litt rundt for å finne andre eksempler på samme problem/symptomer, men har ikke hatt noe hell, så jeg spør her.

Nå i det siste har jeg begynt å få en del artifacts når jeg bruker 3D-applikasjoner (hvertfall som bruker Direct3D, har ikke hatt mulighet til å prøve OpenGL), og etter 1-2 minutters tid blacker skjermene ut og lyden som ev. er på stopper og looper på den siste lyden, og maskinen låser seg.

Jeg har prøvd flere forskjellige drivere, men artifactsene forblir. Jeg mistenker defekt skjermkort. Jeg installerte ikke ny hard- eller software rett i forkant av da problemet oppstod.

Kortet er et Sapphire ATi Radeon 9800 PRO 256MB (som tross alt begynner å dra litt på åra).

Noen som har noe annet forslag til hva som kan være galt?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spot on, Manx. :) Vifta gikk ikke rundt. Har shina opp kortet, vifta og heatsinken nå, men vifta må allikevel startes for hånd (knipse litt lett på den) for at den skal gå rundt.

Noen som har noen hete tips til å få den til å starte av seg selv?

Endret av donwalt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må kanskje litt olje til, må vel fjerne klistremerket som sitter på toppen av vifta og gi den en liten dråpe med symaskinolje.

Eller så kan du jo investere i en ny vifte, koster ikke mange kronene. Kan jo også gå for en lydløs løsning med kjøleribber :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...