Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med cell pipe modem og 3com trådløs router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Router finner ikke modem på klientlista. Noen som har tips?

6766301[/snapback]

Forklar bedre, du har satt opp selve routeren med PPPoE og ditt brukernavn og passord?

6768094[/snapback]

Har prøvd både med og uten pppoe, fant ut at hvis jeg kobler modem til en av de vanlige lan-portene på router og ikke wan så virker nettet (men såklart ikke trådløst), kan det være noe feil med wan-porten på routeren?

Lenke til kommentar

Fant ut at modemet ikke virket som det skulle etter å ha prøvd med et thompson speedtouch hvor alt virker plug and play, problemet nå er at jeg ikke finner ip-adressa til roteren slik at jeg ikke får satt på passord. Noen tips til hvor jeg kan finne router-ipadressa, den står ikke på klientlista til modemet.

Lenke til kommentar
nei, kommer bare inn på modemet når jeg bruker gateway-adressa. Skal prøve å koble routeren fra modemet og konfigurere den separat senere.

6776487[/snapback]

Da har du ikke satt opp routeren som router, da har du plugget ledningen fra routermodemet inn i switchen på routeren vil jeg tro.

Lenke til kommentar
nei, kommer bare inn på modemet når jeg bruker gateway-adressa. Skal prøve å koble routeren fra modemet og konfigurere den separat senere.

6776487[/snapback]

Da har du ikke satt opp routeren som router, da har du plugget ledningen fra routermodemet inn i switchen på routeren vil jeg tro.

6776563[/snapback]

nei, den står i cable\dsl-porten. Har satt opp trådløse routere mange ganger før, men aldri vært borti dette faktisk, eneste jeg kommer på kan være at routeren ble brukt av en annen før, mulig han har endret noe i instillingene på routeren, testet med en annen router av samme merke like før det, den ble funnet uten problem. Kan rpøve å resette den senere idag. jeg trenger egentlig ikke å komme inn på routeren annet enn å sette passord på nettverket, bare synes det var litt merkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...