Gå til innhold

Var du på fantasifestivalen?

Anbefalte innlegg

Hei.

I helga var jeg på fantasifestivalen i kristiansand. Et utrolig morsomt opplegg arrangert av hyperion. Dette er gangen det har blitt arrangert. Bare lurte på om det var noen andre her inne som tok en tur dit, og om du hadde positive og/eller negative erfaringer.

Masse info om fantasifestivalen her: http://www.fantasifestivalen.no/

Det skjedde mer en det jeg nevner men dette er det jeg syns var best:

Personlig så syns jeg festivalen var fin og variert. Storm weather shanty choir http://www.shantychoir.com/ gjorde en kongeopptreden :w00t: , og lagde stemning som bare det. :) Det var flere band der men jeg syntes at de var de beste.

Mads Eriksen (tegner av M) signerte tegneserier der og på dagen, (egentlig eneste grunnen til at jeg dro dit) heldigvis måtte han ikke dra etter signeringen og på kvelden satt han på serveringstedet, tok seg en utepils sammen med oss andre og hadde en hyggelig kveld på festivalen. Jeg fikk en fin forklaring av hvordan Han solo klarte kessel runda på under 12 parsec :thumbup:

Det blei også vist demoer på lerret på kvelden og etter en liten stund gikk ropene "legoland, legoland" over hele plassen, veldig mye pga. en kamerat med mye stemme og litt mye alkohol :p

Det var også det man kaller interaktiv fantasifortelling der vi som så på blei skuespillere. og helt normale eventyrstunder med klassikere som per pål og espen askeladd :)

Et par småting som jeg vil pirke på var plass til kampingbil/vogn og litt sanitære problemer. det burde vært flere doer/dusjer.

En annen ting var overarbeidede frivillige, man merka fort at de hadde jobba mye pga en litt frekk holdning overfor gjester. men når man står og selger mat i 8 timer så forstår jeg problemet.

Jeg håper virkelig mange møter opp neste år siden det ikke var fler enn ca 300 som var innom festivalen. Noe av grunnen til dette kan ha vært for lite reklamering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. nå må jeg si at jeg drakk øl under samtalen. men jeg skal prøve å gjengi:

Teori 1, han klarte det ikke, reint skryt

teori 2, En parsec er et lengdemål, ikke tidsmål. Kessel runden består av en rekke planeter og sorte hull med store destroyer/kryssere mellom. Dette gjør at smuglere må kjøre store omveier for å komme seg gjennom hele kessel runden.. Noe som gjør at de må kjøre lengre enn 12 parsec. Han Solo kjørte enormt nærme alle de store skipene fordi han kjører så fort. Derfor klarte han det på 12 parsec.

Obs, både Mads (vi er vel på fornavn, ikke sant :innocent: )og jeg hadde drikki noen øl denne kvelden...

Jeg har også fått vite mange andre morro greier, men det gidder jeg ikke å dele med dere :p

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...