carl-kr. Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 hei! lyst til å kjøpe kon filter til min civic 1.3 86mod. ikke det at jeg forventer mere "fres" akkurat ,men "just for fun" ser litt pent ut i motor rommet. finns det eller går det an å sette noe slikt på den "lille rotta" mi? jeg kan nevne at jeg har en slik rund luftfilter boks orginalt. pfh takk. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 hei! lyst til å kjøpe kon filter til min civic 1.3 86mod. ikke det at jeg forventer mere "fres" akkurat ,men "just for fun" ser litt pent ut i motor rommet. finns det eller går det an å sette noe slikt på den "lille rotta" mi? jeg kan nevne at jeg har en slik rund luftfilter boks orginalt. pfh takk. 6766242[/snapback] Kjøp et universalt luftfilter, kast luftfilterboksen og smekk på det åpne filteret. Voila! BS Bildeler har bøttevis av universalfiltre: http://www.bsbildeler.no/butikk/searchresu...arch=luftfilter Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 jeg hører jo om komplikasjoner og ditt og datt. er det bare enkelt og greit å fjerne den runde boksen og smekke på et univeralt kon kit? kan nevne at jeg ikke har injecion motor... Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 kan noen gi meg en link på et KN eller Green kon filter? diameteren på slangen jeg skal feste det på er 55mm. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 kan noen gi meg en link på et KN eller Green kon filter? diameteren på slangen jeg skal feste det på er 55mm. 6794958[/snapback] 1. Det kan bli en del komplikasjoner hvis du har forgasser og ikke injection. Dette på grunn av at injection klarer å regulere luftemengden som skal til automatisk (eller noe sånt) På forgasser må du regulere luftmendgen selv, noe som kan være vanskelig. Du nevner at du ikke har Injection motor og da ville jeg selv gitt blanke f... Litt for risky i mine øyne 2. Eventuelt kan du prøve med et såkalt erstatningsfilter som dette Det går i den originale luftfilterboksen og skal da ikke kunne skade motoren. 3. Sjekk ut Kollevold Det er de som er sjefspusher av K&N i Norge, her har du mulighet for å søke på bilmodell og universale filtre etter mål. mvh Grimbo Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 monterte idag på en Green konfilter på bilen. veldig fornøyd bortsett fra at det var veeldig stort. måtte flytte om på en del ting. jeg har ikke fjernet den runde orginale boksen,monterte bare på kon`en på slangen som går inn i boksen.enkelt å greit. har snakket med profisjonelle og kon på forgasser motor...ingen prob!!monteres det riktig. merket en mer "lettpustet" bil.ikke noe merkbart på horepower,men det forventet jeg ikke heller.ser litt "nasty" ut i motoren da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Ikke merkbart på horepower? Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 "horepower" - en bils evne til å tiltrekke seg ludder Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 merket en mer "lettpustet" bil.ikke noe merkbart på horepower,men det forventet jeg ikke heller.ser litt "nasty" ut i motoren da 6808518[/snapback] Hvordan kan du merke at bilen er mer 'lettpustet', hva nå enn du legger i det, når du ikke får mer krefter i motoren Må alle typer forgassermotorer justeres om en bytter insatsfilter med konfilter? -- OT: Horepower (eng: Whorepower): The ability to attract norwegian whores while driving your car through a hooker-street. Norwegians adjust their conefilters to give the car more whorepower, thus improving the chance of picking up a really good whore. Cars with great whorepower can be disticted by a loud low freqency noise deriving from their car, and the huge amount of whores walking towards it. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 merket en mer "lettpustet" bil.ikke noe merkbart på horepower,men det forventet jeg ikke heller.ser litt "nasty" ut i motoren da 6808518[/snapback] Hvordan kan du merke at bilen er mer 'lettpustet', hva nå enn du legger i det, når du ikke får mer krefter i motoren Må alle typer forgassermotorer justeres om en bytter insatsfilter med konfilter? -- OT: Horepower (eng: Whorepower): The ability to attract norwegian whores while driving your car through a hooker-street. Norwegians adjust their conefilters to give the car more whorepower, thus improving the chance of picking up a really good whore. Cars with great whorepower can be disticted by a loud low freqency noise deriving from their car, and the huge amount of whores walking towards it. 6824361[/snapback] lettpustet = du kan merke det når bilen står i ro og man gasser litt på... sammenlignet med det gammle orginalfilteret med støv og gammle innsekter. så er det klart at bilen blir litt mer "LETTPUSTET"! men ikke noe merkbart mer power. er det mer jeg skal forklare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå