Piratpjokken Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hva spiser egentlig ildere? Det neste jeg sier kan være helt latterlig for alt jeg vet! Kan den spise kattefor? Kan den spise hundefor? Hva koster et godt ilderfor for kiloen? Og hvordan bør det vesle "huset" til den være? Om jeg kjøper meg en liten krabat så skal jeg se å snekre sammen noe Så hvordan bør det være inni? trenger litt info om leker info om klatreplasser dass soveplass Jeg kan ikke tro at de lager noe lyd. Eller tar jeg helt feil? Vi i familien er vandt med dyr, men en ilder vil bli en liten forandring. De fleste dyrene har vunnet noen priser og skader ikke noe annet en mus (ja, det gjelder den ene hestene og... hun spiste mus for noen år siden ....) Bikkja Yra som er en Shetland sheepdog (bilde) er i toppform. En hund av klasse Dette sier jeg bare fordi jeg vil prøve å formidle at vi vet hvordan vi oppdrar dyr og bryr oss om dem! Så om noen av spørsmålene mine var helt på jordet er det fordi jeg vil lære! _____________________ Edit: Hundeforet vi har nå er av typen Bento Kronen Sport Professional Det inneholder kylling og fisk og er av typen tørrfor. 30% Råproteiner 18% Råfett 2.5% Fiber 8.5% Aske 1.5% Kalsium 1.2% Fosfor 0.4% Sodium Fant også denne linken. __________________ Edit2: Hvor kan jeg kjøpe en ilder? Vil ha litt kontroll over stamtavlen og hvordan foreldrene er! Endret 29. august 2006 av jalla`n Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Også tar vi en bump Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvis jeg forsto den siden du linket til riktig, så står det at ildere spiser tørrfôr for katter.. Kan spørre en kompis av meg i morgen om hva han gir ilderen og hvor han fikk den fra. Buret den bor i er ihvertfall stort! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Helvete så skjønn hund du har. Ser ut som en miniatyr av hunden vår:D Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ilder er knall! De får unger på våren, så da er markedet størst. Koster et par-tre lapper. Selv om de ikke er gnagere så tafser de gjerne på ledninger, så et ildersikkert rom er kanskje ikke dumt, om du vil unngå å ilder-sikre hele huset. Foreslår at du titter her, http://www.ilder.no/forum/, da slipper du vente på at jeg skriver et langt innlegg om Påmfri eller Prosit, eller på andre svar :o) Lenke til kommentar
Matias Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ildere suger. Jeg ble bitt i fingeren av en som hadde slått seg ned i uthuset våres. Eller, det var vel kanskje en mink? De ligner i hvert fall på hverandre. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Ilder er knall! De får unger på våren, så da er markedet størst. Koster et par-tre lapper. Selv om de ikke er gnagere så tafser de gjerne på ledninger, så et ildersikkert rom er kanskje ikke dumt, om du vil unngå å ilder-sikre hele huset. Foreslår at du titter her, http://www.ilder.no/forum/, da slipper du vente på at jeg skriver et langt innlegg om Påmfri eller Prosit, eller på andre svar :o) 6774534[/snapback] 1500 ca ikke sant? Har dere forresten tenkt å selge hvalpene? Ildere suger. Jeg ble bitt i fingeren av en som hadde slått seg ned i uthuset våres. Eller, det var vel kanskje en mink? De ligner i hvert fall på hverandre. 6774934[/snapback] Mink og ilder tror jeg ligner på hverandre! Om de ikke er oppdratt biter de som bare det! Og bur kjøper jeg Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Ilder biter gjerne litt for å prøve ut menneskene rundt seg. Men de lærer fort hvem som bjeffer tilbake om de biter :o) Både Påmfri og Prosit er gutter, så ble ingen valper her i gården dessverre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå