sbaerheim Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hei! Jeg har bredbånd fra NGT. NGT-ruteren har jeg koblet til en switch som er koblet til stasjonær pc og en bærbar. Det har virket helt fint, både på den stasjonære og den bærbare nylig. Men i dag fikk jeg ny bærbar - Fujitsu-Siemens Si1520. Når jeg kobler den til med kabel til switchen klarer jeg ikke å koble til. Dvs. at den ikke får tildelt IP fra DHCP-serveren. Har prøvd å sette statisk IP, med samme DNS og gateway og slikt som jeg har på den stasjonære (som får tildelt alt dette fra ruter...) På den stasjonære og den gamle bærbare har jeg Windows XP Professional, og på den nye bærbare har jeg Windows XP Home, hvis det skulle ha noe å si...? Noen som kan tenkte seg til hva som er galt? Takker på forhånd for svar! Edit: Hadde det hjulpet å installere Windows XP Professional? Endret 29. august 2006 av sbaerheim Lenke til kommentar
sbaerheim Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Oppdatering: Tok med meg den nye bærbare på skolen hvor det er trådløst nettverk. Her virker det helt fint. Men nettverket virker helt fint hjemme også - bare ikke på den nye bærbare... Noen som vet hvordan det kan fikses? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå