Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Jeg skal innrømme at det er lenge siden siste jeg sjekket status for "min" sentral på FM sine nettsider. Men denne funksjonen ser ut til å ha blitt fjernet... hvordan skal vi nå få fulgt med på fremgangen i utbyggingen??? Er det noen som vet mer ang. neste runde??? liker ikke tanken om at jeg kanskje ALDRI får mer en 56k til det store internett :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har akkurat fått firstmile selv, men har hatt en del problemer i de siste dagene, spesielt med at DNS er nede.

Ser at dhcp-serveren setter opp gatewayen min som DNS, er dette riktig?

Har også opplevd å få brudd på dsl-lampen i 30-40 sekunder, dette har skjedd 3-4 ganger, og hver gang har det vært noen rare SNMP-meldinger i loggene.

I går måtte jeg også restarte ruteren, alt gikk som sirup før jeg gjorde det, og etterpå hadde jeg igjen full hastighet.

Lurte på om det er noen andre som har litt info om dette, sidene til firstmile er _rimelig_ mangelfulle :(

Lenke til kommentar

Hei.

Kontakt oss heller på [email protected] så skal du få hjelp. :)

DNS serveren er det ikke noe problem med og den har heller ikke vært nede. Modem/Ruteren har en liten DNS buffer. Dvs at den lagrer noen IPer og resten sjekker den opp med vår DNS server som den får tildelt når den får en IP. Det er derfor riktig at den står som DNS server for PCen.

Du kan godt legge DNS serveren manuelt inn på PCen om du ønsker. Legg da inn disse DNS IPene;

Primary: 217.199.56.2

Secondary: 212.125.177.51

Dersom du får brudd på linjen tyder på støy. Når det er for mye støy på linjen til at modemet kan snakke med DSLAMen (i sentralen) så legges linjen ned og de forhandler opp en ny link. Dersom det fortsatt er støy på linjen vil det bli forhandlet opp en lav hastighet, f.eks. 256k da lavere hastigheter er mindre følsomme for støy enn høye hastigheter. Dette kan du selv sjekke ved å gå inn på modemets web-konfig. og gå til Maintenance. Dersom du ikke har ønsket hastighet, koble fra telefonledningen som går fra modemet til "veggen" til DSL lampen slukker og koble den til igjen. En ny link vil bli forhandlet opp, og er det ikke mye støy, vil du få hastigheten du har bestillt. Når du restartet ruteren hadde det samme effekt som å koble fra kabelen.

Mvh,

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

herregud dette må jo vere juks. hvem trur på noe slikt liksom herregud.

men jeg kan jo ikke vere sikker jeg anbefaler og ikke betal et øre. dra på forbruker inspetkørenes hjemme side, så kan dere sikert sjekke om disse folka faktisk gir deg en 1mb linje vis man betaler

Lenke til kommentar
finnes andre topics her som har flere innlegg enn 1600-1700....

Som faktisk er om noe seriøst ?

da tenker jeg ikke på babe threads eller telle tråder , so2 elns..

Fortsatt fornøyd med Firstmile jeg!

ok da, kanskje de ikke er seriøse da... Men er enda utroligt at det kan finnes så mange poster på visse topics da....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finner lite info fra Firstmile fra de 2-3 siste månedene. Hva er status i forhold til utbygging - kan jeg snart forvente utbygging i Våler i Østfold. Altså samme spørsmål som tusenvis av nordmenn spør seg om :roll:

Rimala, hvor er du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...