Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-01 06:21, skrev £eo:

utbyggingen var vel nedbetalt etter 11 mnd, så da skulle det vel gå greit :smile:

Mvh

Lars

Utbyggingen er nedbetalt ja, men hva med driftingen?

20 betalende kunder skulle vel finasiere litt til firmaet, og resten til Telenor?

Men jeg velger og vente på svar fra sjefen! :grin:

Lenke til kommentar

Forslag og forslag, Jeg er ikke så flink til slikt jeg heller. Men det er vel bare og skrible ned noe med stor overskrift :wink:

Overskrift: "Bredbånd til alle i *stedsnavn*"

Evt "ADSL", eller "superraskt internett", alt ettersom tilbudet som er der fra før.

"Firmaet Firstmile kan nå tilby høyhastighets Internett også i *stedsnavn* til svært gunstige priser." *rams opp hastighetene og prisen. Bruk gjerne folkelige sammenligninger på hastighet med ISDN og Modem, slikt går lettere inn*

"For at Firstmile skal bygge ut sentralen her vi bor, trenger de minst 20 kunder"

"gå inn på siden http://www.firstmile.no for mere info, og registrer deg uforpliktene der"

bla bla bla...

tja, noe sånn :grin:

Ikke lag det for langt, da gidder ikke folk og lese.

Ikke prøv og "tving" folk til og registrere seg, da blir de forbannet.

Bruk normale fonter.

Lenke til kommentar

Jeg får nå i kveld følgende melding når jeg sjekker opp min sentral:

Det er pr. idag registrert 3 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

Da lurer jeg på følgende;

Hvorfor vil det ikke være mulighet for 5000/5000 og 10000/10000? Hvis noen nå skal begynne "jammen det er ikke sikkert det går å legge fiber fram dit enkelt blabla...", kan jeg nevne at dette er en av de største telefonsentralene i Trondheim, hvor firma/selskap som NTNU/SINTEF/UNINETT/ ++ ..alle sammen "sogner mot". (Neppe bare telefonmessig da f.eks SINTEF`s serverrom ligger i et bygg i ganske umiddelbar nærhet)

Spørsmålet er altså; hvem er det som kan få de kjappeste hastighetene, hvis ikke områder som dette kan få det?

Hilsen

Student som av ymse årsaker vurderer å finne seg hybel uten NTNU-nett :sad:

Lenke til kommentar

Hmm...var kanskje litt kjapp i svingene her.

Så for meg at dette var meldinga alle på min sentral ville få, men så står det jo "for din linjelengde".

Blir interessant å høre med en jeg vet bor ca 200 meter unna sentralen...om han kan få 10000/10000.

Vel...dette var vel bare atter et bevis på at jeg burde ha gått og lagt meg for lenge siden.. :smile:

Lenke til kommentar

At firstmile leverer ADSL/SHDSL/VDSL er jo topp, og at de leverer på "landsbygder" er jo enda bedre (om det gjør det?):) Men Vil det komme når vi har 20 stk som skal ha? Eller blir det bare "Nei vi kan ikke for det kommer som siste prioritering" og det er ikkje nokke som vi vil høre når alle er klare til det. Burde ivertfall holde prisane sine og ikkje skifte de når det er mange som har meldt seg på..

Håpe ditta blir realitet!!

Dude

Lenke til kommentar

/me sitter med VDSL allerede..:grin: er veldig greit... men VIL ha 10/10. Hare bare 1/256k nå:/

Lyse Energi holder og på i området.. Men de graver fiber inn til huset da.. 10/10 +42 tvkanaler og telefoni for rundt 700kr måneden, hvorfor skulle ikke Firstmile klare seg da?

Og en telefonsentral er somregel et firkantet bygg i mange forskjellige størrelser og har ofte en mast. Er som regel beige farge, så den er VELDIG lett å se:P

Skal vi se.. Mange store bedrifter og skoler rundt her jeg bor... *gliiize*

Jobber som telemontør selv da, får jeg rimeligere installasjon da Firstmile??;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...