Hidden Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Sjekket hastighet igjen i dag hos IT avisen: 5708 kbit/s Lenke til kommentar
J0kke Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Bare et lite spm, er det mulig å få passordet til adsl modemet? har nemlig problemer med å få ident til å virke etter jeg fikk FM, routeren min er konfigurert som den skal, tror derfor det er modemet som sperrer for at jeg kan bruke port 113 til identserving.. veldig irriterende da jeg bruker ident en del... Lenke til kommentar
Lysnes Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg er en tidligere firstmile bruker, og var fornøyde med dem! Fin kundeservice og bra leverings tider.. Tror firstmile er en av norges billigste internet levrandører Stå på videre firstmile.no Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Brukernavn/passord til alle ZyXEL produktene i FM er Admin/1234. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 jeg har prøvd å maile kundeservice, men får ikke svar fra dere. Vil ha brukernavn og passord som er i router for oppkobling. Er det mulig å bruke egen router, eller må jeg bruke Zyxel routeren? Kan ikke huske jeg har fått noe brukernavn eller passord for pålogging, eller er det bare brukernavn uten passord for å koble opp? Jeg har en vdsl oppkobling som fungerer helt fint, men ønsker å bruke min egen router. Download/Upload ligger på ca 5mbit/4mbit Lenke til kommentar
J0kke Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Vet ikke hvordan det er med VDSL men hjemme hos meg har jeg ADSL fra FM og dette oppsettet: zyxel boksen --> 3com ADSL/Cable Router ---> 3com hub.. Litt kronglete oppsett men har maskiner både i kjellern og i 2 etg.. funker helt fett bortsett fra at jeg ikke får til ident på port 113 Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hvorfor ikke bruke P324? Jeg har ikke sett på 3Com-ruteren, men jeg har hardt for å tro at denne kan gjøre noe som ikke P324 kan. Du kan ikke få Ident-sjekk på alle maskinene dine med NAT i utgangspunktet. Dette er en begrensing i NAT. Det du kan gjøre er å port forwarde port 113 til en maskin, men for hver ident-sjekk, er det denne maskinens ident som blir vist. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hvor langt har dere kommet i runde2? Begynner og bli litt utålmodig, for det er irriterende med 300 i ping online og spille mot computern er altfor kjedeligt og ensformigt. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Edit: NM - -Firstmile har holdt på med oppgraderinger til nå. Forbindelsen vår som var nede, skal ifølge dem komme tilbake i kveld, så problem solved Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Nå har det vært veldig stille fra Firstmile... Har de kommet noe lengre i planene egentlig? Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Ja, nå må de da snart komme i gang med runde 2.. venter i spenning... Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Nå har jeg hatt en liten kampanje gående for å få flere interesserte. Da jeg registrerte meg for ganske mange måneder siden var det 31 interesserte. Jeg vet det er mange som har registrert seg og som er på samme sentral som meg, MEN... det er fremdeles 31 interesserte og har vært det i flere måneder til tross for dette. HVA SKJER????? Og en kamerat som bor i Oslo registrerte seg i mars og fikk beskjed om at de ikke hadde info om sentralen hans, det gjør det fremdeles. Klarer ikke Firstmile å holde det viktigste verktøyet de og oss interesserte har, oppdatert? Dette synes ihvertfall jeg er ekstremt dårlig. Det er noen av oss her ute som står på og gjør en pr-jobb for Firstmile og skaffer dem kunder. Det er frustrerende når slike ting ikke er i orden. Just my 2 cents............ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Nå har jeg hatt en liten kampanje gående for å få flere interesserte. Da jeg registrerte meg for ganske mange måneder siden var det 31 interesserte. Jeg vet det er mange som har registrert seg og som er på samme sentral som meg, MEN... det er fremdeles 31 interesserte og har vært det i flere måneder til tross for dette. HVA SKJER????? Og en kamerat som bor i Oslo registrerte seg i mars og fikk beskjed om at de ikke hadde info om sentralen hans, det gjør det fremdeles. Klarer ikke Firstmile å holde det viktigste verktøyet de og oss interesserte har, oppdatert? Nei, på endel sentraler her om kring så registreres ikke nye interesenter, flere har tenkt på og reklamere men det er jo liten vits når man ikke får se noe resultat. Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Nå har det stått Sentral Søknad Innvilget: 2003-01-10 i ca 7 måneder.... Men jeg har fremdeles tro på Firstmile for ingen andre vil bygge ut sentralen. Men skulle likt og hørt fra dem om hvor langt de har kommet. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det er 124 interreserte på din sentral. Sentralen er Operativ. Tilkoblinger tilgjengelig for deg: GHDSL 2000/2000 er max Ingen 10mbit Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Nå har det stått Sentral Søknad Innvilget: 2003-01-10 i ca 7 måneder....Men jeg har fremdeles tro på Firstmile for ingen andre vil bygge ut sentralen. Men skulle likt og hørt fra dem om hvor langt de har kommet. Du skal ikke se bort fra at Bluecom blir tilgjengelig før Firstmile. De har ikke lovet noen dato enda, men når de først sier at de vil bygge ut går det raskt. Flere sentraler i området står for tur i løpet av høsten. På Lena tok det f.eks mindre enn 2 mnd fra de sa de skulle bygge ut til alt var klart. Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hvis noen bygger ut før Firstmile håper jeg det blir Nextgentel. Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hvis noen bygger ut før Firstmile håper jeg det blir Nextgentel. NGT har svjv ingen planer i dette området, så først blir de nok ikke. Og det blir nok lite økonomisk for NGT å henge seg på så små sentraler etter at BC og/eller FM har bygget ut og kapret sine kunder med bindingstid. Hvis BC kommer først, vil det neppe bli nok interessenter igjen til at FM bygger ut i det hele tatt. Jeg tror nok at den leverandøren som er først ute her vil få beholde sentralene for seg selv en god stund før det blir interessant for andre å henge seg på. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Forbindelsen har vært totalt ustabil i hele dag. Sendte ivei en e-mail på formiddagen tenker jeg. De har ikke svart, hjemmesiden ikke oppdatert, og problemet har ikke blitt løst iløpet av arbeidsdagen. Det kan umulig være bare her det skjer. Problemet: Forbindelsen fryser med jevne mellomrom, kommer tilbake, fryser o.s.v. Gidder ikke å ta tiden, men jeg tipper 2-3 minutter intervall. En jeg snakket med, sa at han hadde opplevd det samme (med et annet selskap), og at det var fikset iløpet av noen timer. Nå har hele dagen gått her, og det er ikke fikset. Er vi de eneste som opplever dette? Og nei, jeg har ikke trykket reset knappen igjen.. Det har ikke noe med "fikling på modet" å gjøre, det oppsto under vanlig bruk av internet. EN TING TIL: "You got lowID!". Emule. Noen som har sett den meldingen? T.o.m. når jeg kobler utenom splitterboksen og åpner portene som skal brukes, kommer meldingen. Andre P2P virker å fungere greit, men ikke Emule. Håper linjen er tilbake snart. Gledet meg til å logge på Project Entropia etter lengre tids pause, så kræsjet det p.g.a. brutt forbindelse, og det rebooter forsyne meg Win2k i samme slengen, hver gang. Gidder ikke ramse opp system specs da jeg ikke har noen tro på at det har noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå