Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

The Loco!

Har du noen gang kommet med noe positivt? (på denne tråden)

Du kommer kun med kritikk, og hva jeg vil kalle sure oppstøt :-?

Det er vel ikke noe spesielt meningsfylt å skrive vi er her og tester fortsatt, men ingenting er nytt?

 

Jeg kan da ikke se det har vært noe å juble over foreløpig. Jubelkoret kan jeg slutte meg til når jeg får en grunn til det.

Kan du peke på en konkret posting der min kritikk har vært grunnløs?

Du må vel også innrømme at tidsperspektivene nå ligger ganske fjernt fra det som ble forspeilet da Firstmile startet?

Og et seriøst firma har vel konkrete planer som strekker lenger enn til neste uke?

Jeg er fullstendig klar over at det er vanskelig å tidfeste eksakt når man er avhegig av over-/underleverandører, men en viss peiling på hvor man befinner seg på veien bør man vel ha når man er ute og kjører?

 

MVH

TheLoco

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow.. det må jeg si.

 

Det lå en postpakke seddel i postkassa i dag. Gjett hva det er. Og abonnementet ble aktivert i dag tror jeg. Gidder ikke hente pakken før i morra da, men det er hyggelig å se at vi endelig har fått ADSL igjen.

 

Fra FirstMile!  :woot:

 

 

Edit, fredag: Hentet pakken i dag. Så var det slikt som brukernavn, passord o.s.v. da.. det skulle komme i et eget brev, men pakken kom først og ennå ikke noe brev. Og jeg gidder ærlig talt ikke lese 73 tråder for å finne ut om dette er vanlig for alle kundene.

 

Boksen ligger ihvertfall på stuebordet, det er jo en god start :)

 

Nå husker jeg ikke helt dette, men er det ikke slik med Firstmile at man ikke benytter seg av brukernavn/passord? Plug&Play :wink: (samme som med Bluecom)

 

Tør ikke si det sikkert, kan være det er jeg som tar feil..

Lenke til kommentar

Jo det stemmer at det ikke er noe brukernavn/passord med Firstmile. Ruteren er ferdig konfigurert slik at det bare er å plugge dette til.

 

Vedr. statusside o.l. er det noe vi jobber med for portalsiden vår. Bl.a. med driftsmeldinger, info, osv.

 

Angående montører og meldinger om dette er dette problem for oss. Telenor er ikke flinke nok til å melde om dette. Som oftest får vi melding om dette i god tid men noen ganger får melding dagen før, samme dag, og noen ganger til og med etter at montør har vært der. Videre er det ikke alltid vi for melding i det hele tatt om dette slik at vi opplever at kunder ringer til oss og spør etter modem fordi montør har vært der og vi har ikke hørt noe om det. Dette er selvsagt et problem for oss og våre kunder og noe vi har tatt opp med Telenor, men det ser ikke ut som om det blir noen forbedringer der med det aller første. Vi jobber med å få endret dette systemet slik at vi ungå slike episoder.

 

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar

Jeg skal bytte fra blucom til firstmile så snart det kommer til Vear (kan nok ta sin tid det...)

 

Da lurte jeg på om hvor mange ip`er du har lov å bruke fra firstmile. I dette øyeblikk har jeg 4 iper fra bluecom på 4 maskiner...

 

Jeg gidder ikke plage firstmile med mail, og hvis jeg tar det her, kanskje det reduserer antall mail med samme spørsmålet; veldig bra å ha en fra firstmile her :D

 

*Keep the very good job up*, sier bare jeg :yes:

Lenke til kommentar

Åh HALLO ..

 

Innstallasjon gikk på kort tid, de kunne godt sagt ifra på et lite ark at man ikke behøver å skrive inn noe som helst manuelt under innstallasjonen.

 

Ok, så sjekket jeg da, alt jeg behøvde å gjøre var å sprette opp web browseren. Har nettopp re-innstallert Win2k, så oppløsningen er helt grøt akkurat nå hehe..

 

Vel, sidene kom tvert. Jeg mener TVERT, som i "et nanosekund". Første sjokket.. så gikk jeg til IT avisen og sjekket... 5000kbps +/- noen få. Det er en smule mer enn hva vi bestilte, men jeg skal ikke klage.. :D

 

Takk takk takk o.s.v. - det er supert å ha ADSL igjen, og det var mye enklere å innstallere denne gang enn da vi hadde ADSL sist! Om folk bare får vite at de ikke behøver noen form for programvare, det er bare å "plug and play", bokstavelig talt, ville det nok spart dere for mange henvendelser. Jeg er vant til at det "skal" være kronglete å innstallere slikt, så dette var nesten for mye av det gode.. hehe.

 

:woot:

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke mener intern IP'er nå?

nope, adsl-modemet går inn i en switch og ut på det "lokale" (har bare nettverk mellom maskinene med bluecom-ip`ene jeg får) nettverket.

 

Det står fra bluecoms side at det max er lov å ha 2 ip`er... men who cares :p

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke mener intern IP'er nå?

nope, adsl-modemet går inn i en switch og ut på det "lokale" (har bare nettverk mellom maskinene med bluecom-ip`ene jeg får) nettverket.

 

Det står fra bluecoms side at det max er lov å ha 2 ip`er... men who cares :p

 

Så hver maskin har hver sin globale IP adresse?

Lenke til kommentar

<rant>

Det at folk blir overrasket over at man kan få flere ip'er på et abbonnement sier litt om hvor ille situasjonen er i dag. Synes det burde være en selvfølge at man fikk hvertfall 2-3 ip'er. Ved å ha flere ip'er så sparer man i tillegg penger på ruter (eventuelt billigere oppstartsavgift siden isp bare trenger å levere modem) og man slipper alle arbeidstimene som brukes til å få ting til å funke (noen ting får man heller ikke til å funke - f.eks. en del spill). Skulle gjerne betalt 50-100 mer per måned per ekstra ip. NAT er djevelens verk og ip v6 kan ikke komme fort nok.

</rant>

 

En del isp'er f.eks. UPC blokkerer vanlige server porter (http, ftp, smtp, netbios, osv) kommer Firstmile til å gjøre noe sånt? Eventuelt sende brev til folk som har mye p2p trafikk?

Lenke til kommentar

Nei det er ikke i tråd med vår politikk. Har du en bra linje så skal du kunne bruke den og. Det eneste forbudet vi har er at linjen ikke skal brukes til noe kommersielt. Dvs. hjemmekontor o.l. er selvsagt greit, men servere e.l. ifm et kommersielt produkt/prosjekt er ikke tillatt.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
Nei det er ikke i tråd med vår politikk. Har du en bra linje så skal du kunne bruke den og.

 

Og det skal dere sannelig ha takk for, og. Jeg har hatt min (private) webserver oppe i snart en måned, og det er lynraskt og stabilt.

Jeg er svært fornøyd, til tross for at jeg av en eller annen grunn "kun" scorer rundt 1950 på ITAvisen, når jeg har en 2304 g.shdsl-linje.

Stabiliteten er upåklagelig - har kun hatt en tre-fire tilfeller av at ting har ramlet ned, og da har det bare vært å restarte routeren, så har ting vært operativt igjen.

 

Svar på mail fra support har også vært lynraskt og korrekt.

 

:woot: til firstmile fra denne leiligheten, iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...