Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde heller ikke hørt noen ting etter at jeg fikk bestillingsbekreftelsen.

 

Men så fikk jeg plutselig en telefon fra Telenor tekniker som sto utenfor leiligheten min, og ville inn og legge nye/sjekke linjene mine. Jeg hadde ikke tid til å dra fra jobben på ti minutters varsel, så jeg måtte be ham om å komme tilbake en annen dag.

 

Da jeg ringte Zyxel/Firstmile viste det seg at e-postadressen min hadde falt ut grunnet server-feil. Kanskje noe liknende som har skjedd med andre som ikke hører noe?

Lenke til kommentar

Har du hørt noe fra montør da?

En montør vil ringe deg og si ifra når linja er klargjort for xDSL. Først da kan du kontakte Firstmile. Regner med at du må ta kontakt selv...

Jeg hørte heller ingenting fra Firstmile før plutselig en montør ringte og sa at linja var klar om noen dager. Har nå hatt ADSL i et par uker. :woot:

Lenke til kommentar

Er ikke særlig smart å ringe oss midt på dagen og tro vi er hjemme ihvertfall, om de har gjort det.. :roll: (hvilket vi IKKE er). Nå vil kameraten være hjemme i ferien da, så om den derre montør typen har ringt 1 gang for lenge siden, håper jeg han ringer igjen, om det er den eneste måten de kontakter kunden på før montering.

 

*rusler bort til bokhylla og åpner ordboken på "pilot prosjekt" for å finne ut at det betyr det samme som "beta versjon"*.

Lenke til kommentar

Syns firstmile sidene er litt dårlig jeg. Hva med andre kanter av landet, som f.eks Trondheim? Når kommer Firstmile hit? Virker jo som det bare er testing i sørlige strøk og ting tar lang tid. Vet at det er masse folk i mitt område som er inntresert, men jeg (også andre jeg kjenner) har ikke giddet å melde oss på, pga det virker jo som Oslo er 'hovedbasen' og at det bygges rolig ut derfra. Tar jo 10år i dette tempoet før det er aktuelt og da er det kommet andre aktører på banen for lengst.

 

Firstmile: Kan du svare på noe av dette? (når vet du vel ikke, men sånn ca er det jo lov til å gjette i alle fall)

 

Ps: Forøvrig er prisene deres gode i forhold til de fleste og dette er bra. Helst bør prisene og hastighetene være på det BBB har.

Lenke til kommentar
Helst bør prisene og hastighetene være på det BBB har.

 

Og hva er grunnen til at BBB ikke er noen gullgruve?

Hadde det vært penger i slikt hadde noen byggd ut.

Man skulle jo tro ut fra det man leser i mange innlegg her at man helst burde fått betalt for og legge inn og bruke linjene.

Lenke til kommentar

Man skulle jo tro ut fra det man leser i mange innlegg her at man helst burde fått betalt for og legge inn og bruke linjene.

Nei noen gullgruve er det vel ikke, men de som fikk det lagt inn har det jo fortsatt, så de går vel ikke på minussiden heller, for da hadde de vel koblet ned disse.

 

Uansett,- noe bør man betale, men selvfølgelig vil man betale minst mulig. Vanlig sunn fornuft det agvg

Lenke til kommentar

Uansett,- noe bør man betale, men selvfølgelig vil man betale minst mulig. Vanlig sunn fornuft det agvg

 

Jeg har ikke noe ønske om og ha en ISP som konstant balanserer på kanten til konkurs.

Det er jo snakk om realistisk prising og hva det finnes et marked for.

Folk har såvitt begynnt og skaffe seg ADSL så det er ikke et enormt privatmarked som skriker etter mer båndbredde.

Skal det bli sus over det må man begynne med TV og video over xDSL/fiber og det er vel fortsatt på krabbestadiet her til lands.

Og når man snakker om BBB så var det jo slikt som skulle finansiere utbyggingen, butikken dreide seg vel om inntjening på tjenester som desverre for BBB aldri kom.

Lenke til kommentar

Det er sagt mange ganger før at ingenting på Runde 3 er planlagt. Jeg kan gi et tidspunkt på ca når, men det vil ikke bli et bedre anslag enn om en annen bruker her hadde gjort det. :) Slik er det desverre. Vi kan ikke gi noe tidspunkt per idag.

 

Trondheim er ikke noe prioritert område annet enn at det kan bli et knutepunkt for distriktene rundt. Det er nok av bredbåndsaktører der og vi vil ikke bruke resursser på å ta kunder fra disse.

 

Lavere priser er heller ikke realistisk. Dette er det selvsagt mange grunner til, men jeg tolker det slik at dette er mer basert på følelser enn bedriftøkonomiske grunner. Vi vil selvsagt gjerne tilby til lavere priser, men vi er nødt til å tjene penger om vi skal få noen. Du kan se på det på en annen side, vi kunne hatt høyere priser på de raskere linkene (konkuransemessig sett), men det har vi ikke. Halvfullt/Halvtomt-diskusjonen. :)

 

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
Det er sagt mange ganger før at ingenting på Runde 3 er planlagt. Jeg kan gi et tidspunkt på ca når, men det vil ikke bli et bedre anslag enn om en annen bruker her hadde gjort det. :) Slik er det desverre. Vi kan ikke gi noe tidspunkt per idag.

Har rett og slett ikke giddet å lese hele tråden her (holder ikke med navnet firstmile på denne. Mer maraton :) ), men greit nok svar fra deg dette.

 

Trondheim er ikke noe prioritert område annet enn at det kan bli et knutepunkt for distriktene rundt. Det er nok av bredbåndsaktører der og vi vil ikke bruke resursser på å ta kunder fra disse.

Tror nok dere tjener bedre penger på oss enn de på bygda (flere brukere?)og selvfølgelig bør dere også prioritere oss også utifra konkuransemessige årsaker (både oss og bygda). Er jo en kjempefordel for dere at de andre må presse ned sine priser.(+++ i boka til forbruker) Kanskje dere ikke blir så populære hos de andre ISP'er, men dere er jo til for kundene og de blir nok meget fornøyd med dere i så måte. Uavhengig om de er kunder hos dere eller andre.

 

Lavere priser er heller ikke realistisk. Dette er det selvsagt mange grunner til, men jeg tolker det slik at dette er mer basert på følelser enn bedriftøkonomiske grunner. Vi vil selvsagt gjerne tilby til lavere priser, men vi er nødt til å tjene penger om vi skal få noen. Du kan se på det på en annen side, vi kunne hatt høyere priser på de raskere linkene (konkuransemessig sett), men det har vi ikke. Halvfullt/Halvtomt-diskusjonen. :)

Som jeg sa: "Forøvrig er prisene deres gode i forhold til de fleste og dette er bra." Jeg mente selvfølgelig dette og deres hastigheter/priser er ok. Det at jeg hev med "Helst bør prisene og hastighetene være på det BBB har." er selvfølgelig en ønskesituasjon for meg som kunde og lite realistisk pr idag.

Vi kan jo håpe på stortinget og håpe på fiber i hele det langstrakte landet. De bør legge mer enn ord bak "teknologiens hovedstad" (var det ikke det de sa?) og bevilge en god del milliarder mens vi har dem og ikke begynne å tenke på det når oljen har tatt slutt.

Lenke til kommentar
Det er sagt mange ganger før at ingenting på Runde 3 er planlagt. Jeg kan gi et tidspunkt på ca når, men det vil ikke bli et bedre anslag enn om en annen bruker her hadde gjort det. :) Slik er det desverre. Vi kan ikke gi noe tidspunkt per idag. <snip>

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

 

Kan ikke si at jeg har sett så my info om runde 2 heller?

Vil det overstige 1 år fra "sentral søknad innvilget dato"?

Eller blir det for mye gjetting det også?

Lenke til kommentar

Kandasa!

Jeg tror kanskje du skal ta deg bryet med å lese mer enn de 2 nyeste sidene, så slipper firstmile å skrive det samme enda flere ganger. :)

 

The Loco!

Har du noen gang kommet med noe positivt? (på denne tråden)

Du kommer kun med kritikk, og hva jeg vil kalle sure oppstøt :-?

Det er vel ikke noe spesielt meningsfylt å skrive vi er her og tester fortsatt, men ingenting er nytt?

Lenke til kommentar
Kandasa!

Jeg tror kanskje du skal ta deg bryet med å lese mer enn de 2 nyeste sidene, så slipper firstmile å skrive det samme enda flere ganger.

Jeg har da også lest mer enn de 2 siste sidene, men altså ikke lest hele tråden. 75 sider med innlegg er veldig langt og det å gjette seg til eventuelle sider man kan finne innlegg om akkurat dette er vanskelig. (ja, jeg vet om søk) Det at du kritiserer to personer i ditt første innlegg er jo ikke akkurat noe sjakktrekk og seriøsiteten setter jeg en hake ved. Uansett, - så svarte personen fra Firstmile klart og tydelig og jeg fikk svar på hva jeg spurte om. Case closed.

 

Takk til G. Rimala foresten for det kjappe svaret.

Lenke til kommentar

Wow.. det må jeg si.

 

Det lå en postpakke seddel i postkassa i dag. Gjett hva det er. Og abonnementet ble aktivert i dag tror jeg. Gidder ikke hente pakken før i morra da, men det er hyggelig å se at vi endelig har fått ADSL igjen.

 

Fra FirstMile! :woot:

 

 

Edit, fredag: Hentet pakken i dag. Så var det slikt som brukernavn, passord o.s.v. da.. det skulle komme i et eget brev, men pakken kom først og ennå ikke noe brev. Og jeg gidder ærlig talt ikke lese 73 tråder for å finne ut om dette er vanlig for alle kundene.

 

Boksen ligger ihvertfall på stuebordet, det er jo en god start :)

Lenke til kommentar

Fikk linje og modem i dag. Samtidig, men det er kun fordi tekniker måtte utsettes to uker siden jeg aldri fikk beskjed om at han skulle komme første gang. Dette må man bare forbedre, eneste grunn til at jeg fikk beskjed om at han kom i dag var at jeg ringte Firstmile for å spørre om tidspunktet i går.

Jeg mener man må kunne forvente å få beskjed om slikt, uten å følge det opp selv. Dama jeg snakket med sa at hun hadde fått mail i går fra Telenor og prøvd å ringe meg mange ganger uten å få tak i meg, men den kjøper jeg ikke. Litt for stort sammentreff, mener jeg.

 

I allefall, fikk modemet/ruteren, men savnet litt info om oppkopling/innstillinger i pakken. Var kun en "dette er standardinstillingene til dette modemet- hefte" fra leverandør. Ingenting fra Firstmile i hele tatt.

Plugget alt i og mirakelet var, det funket uten problemer! Eneste å utsette var at jeg kun fikk 1645/1615 kbps på en 2304/2304- linje da jeg testet den. Men det var førstegangstest så jeg legger ikke så mye vekt på det resultatet. Alt var bare fryd og gammen til jeg begynte å knote med å få til port-forwarding, da mistet jeg plutselig kontakt med nettet. Jeg tenkte noen av innstillingene jeg hadde gjort var grunnen, men en reset/tilbakestilling av ruteren fikset det ikke. :shrug:

Har knotet i fire timer, uten å få tilgang på nettet igjen. Akkurat nå savner jeg veldig en statusside/kundeservice å ringe til for meg som eksisterende kunde, slik at jeg kan få bekreftet/avkreftet om problemet ligger hos meg eller hos Firstmile.

 

Hvis det finnes noe slikt, så er den ikke lett nok å finne i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...