Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Får dere noen begrunnelser fra Telenor når de endrer disse bestemmelsene?

 

Dette er ikke akkurat oppløftende lesning...og hjelper ikke akkurat på min, og sikkert også andres tillit til Telenor. Her høres det hvertfall ut som de gjør det som passer dem (fyfy, upload er dumt). Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men hvilken rett har Telenor til å kreve slike justeringer av dere?

 

Vi får begrunnelser, men ikke alltid vi er enige :-?

 

 

Får å kunne levere VDSL på Telenor sitt kobber må man inngå en avtale ang VDSL prøvedrift. Denne avtalen gir Telenor (Post og Teletilsynet) rett/mulighet til å endre på kravene underveis, dette for å passe på at VDSL ikke ødelegger for andre ting i samme nett, som f.eks PSTN, ISDN og andre xDSL teknologier.

 

Så vidt jeg fikk med meg så har det vært endel ting med cross talk i et par pilot prosjekt (ikke Firstmile, men andre aktører) som Post og Teletilsynet/Telenor ikke satte så pris på, så for å unngå dette så ble kravene skjerpet, dette igjen påvirker loop reach/linje lengden.

 

Mvh

Firstmile

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sentral klargjort 2003-01-28 venter på

tilkobling til stamnett

 

Hva betyr dette? Fant ikke noe om det i FAQ'en

 

Jeg fikk melding tidligere om at alt var klart og kunne bestilles på mail i starten av mai, men nå får jeg plutselig meldingen over når jeg sjekker tlf.nr mitt.

 

Bor på Carl Berner i Oslo, og vet at en som bor på Sinsen er oppe og går på SHDSL 2304 :) (Og det er jeg også snart)

Lenke til kommentar

Til Firstmile,

 

Jeg vil bare takke for den utrolige VDSL-linja jeg har fått levert av dere!

Det går så sinnsykt unna at jeg bare ler når jeg ser reklamene til Telenor om "mye, MYE raskere Internett!"

 

Ha ha!

 

2 MB i sekundet i nedlastning fra UIO. Helt rått! :D

 

Takk og takk!!

 

- Wired -

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske firstmile kunne oppgradere min sentral, vi er bare 13 påmeldte og vi kommer sikekrt aldri til å bli noen flere påmeldte, da firstmile ikke reklamerer for seg, ingen bredbånds aktører er tilgjengelig her, dvs ingen har oppgrader vår sentral enda, synes heller firstmile skulle konsentrere seg om å levere til de som ikke kan få i det hele og det store.

Men selvsakt, de vil jo bare tjene penger som alle andre =/.

Men til firstmile, er det ikke noe som kan bli gjort selv om vi bare er 13 påmeldte på vår sentral? det er jo garantert dobbelt så mange som ville bestilt vis det var tilgjengelig, men ikke alle vet om dette og ikke alle tror dette er seriøst.

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske firstmile kunne oppgradere min sentral, vi er bare 13 påmeldte og vi kommer sikekrt aldri til å bli noen flere påmeldte, da firstmile ikke reklamerer for seg, ingen bredbånds aktører er tilgjengelig her, dvs ingen har oppgrader vår sentral enda, synes heller firstmile skulle konsentrere seg om å levere til de som ikke kan få i det hele og det store.

Men selvsakt, de vil jo bare tjene penger som alle andre =/.

Men til firstmile, er det ikke noe som kan bli gjort selv om vi bare er 13 påmeldte på vår sentral? det er jo garantert dobbelt så mange som ville bestilt vis det var tilgjengelig, men ikke alle vet om dette og ikke alle tror dette er seriøst.

 

Hadde Firstmile gjort slik hadde de gått konkurs etter den første uka :)

 

Ta initiativ selv og skaff flere interessenter.. (heng opp lapper og lever ut flygeblader :D )

 

:yes:

Lenke til kommentar
 

Ta initiativ selv og skaff flere interessenter.. (heng opp lapper og lever ut flygeblader  

 

Det er ikke så lett å drive propaganda for noe som muligens kanskje kan leveres på et uspesifisert tidspunkt en eller annen gang i fremtiden.

Jeg gjorde det i fjor høst, og får stadig masse spørsmål om når, og om vi i det hele tatt får Firstmile xDSL. De spørsmålene er ikke enkle å svare på med den informasjonen som er tilgjengelig fra Firstmile.

Lenke til kommentar

Vel, ut i fra det de sier så vil de sentralene hvor det står "Ingen info om utbygging tilgjengelig" ikke bli utbygd før sen-høsten eller senere..

 

Jeg drev også propaganda i høst og har nå 72 interessenter! :yes: Sentralen er operativ fra 04.06 (overimorra!!). Hengte opp lapper på de lokale butikkene..

Lenke til kommentar

Vel, det er vel håp siden det står "Sentral søknad invilget 2003-01-10". Da tilhører vi ihvertfall "runde 2".

Men NÅR er det ikke mulig å få noe svar på. Ikke engang når de regner med å være ferdige med "runde 2" slik at man har et visst tidsintervall å gå ut fra.

Lenke til kommentar
Vel, ut i fra det de sier så vil de sentralene hvor det står "Ingen info om utbygging tilgjengelig" ikke bli utbygd før sen-høsten eller senere..

 

Jeg drev også propaganda i høst og har nå 72 interessenter! :yes: Sentralen er operativ fra 04.06 (overimorra!!). Hengte opp lapper på de lokale butikkene..

 

Hvordan mener du man skal gjøre dette?

Jeg har prøvd å slengt opp en lapp om det men ser ikke ut som folk flest har lakt merke til det.. og jeg gidder jo ikke gå å banke på dørene å spørre om de er interessert i å kjøpe firstmile xdsl som på ubestemt tidspunkt kommer til å bli klargjort.

Lenke til kommentar

Urk. Nå er det like før jeg kjøper fra Nextgentel. Idiotisk at de ikke kan si sånn sirka når de har tenkt å bygge ut. De taper jo noen kunder på det, for folk er lei av å vente på Firstmile. Dessuten er det bygd ut både Telenor, Nextgentel, Bluecom, Catch +++ der jeg bor så tror det blir nokså lenge før Firstmile gidder å etablere seg der. Er jo 63 interesserte, og øker stadig, men det er kanskje ikke så mange i forhold til mange? Hvor mange interesserte er det andre steder? Og har de tenkt å bygge ut der?

 

Er det snakk om mange områder i runde 3 og 4, eller er det liten sjanse for å være med der også? Lei av å vente... :(

 

Jaja

Lenke til kommentar
Urk. Nå er det like før jeg kjøper fra Nextgentel. Idiotisk at de ikke kan si sånn sirka når de har tenkt å bygge ut. De taper jo noen kunder på det, for folk er lei av å vente på Firstmile. Dessuten er det bygd ut både Telenor, Nextgentel, Bluecom, Catch +++ der jeg bor så tror det blir nokså lenge før Firstmile gidder å etablere seg der.

 

Hvorfor skulle de prioritere områder hvor samtlige xDSL-leverandører er til stede fra før av?

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de prioritere områder hvor samtlige xDSL-leverandører er til stede fra før av?

 

Jeg formulerte meg litt feil i den posten. Det jeg mente var at det vil ta veldig lang tid før de bygger ut min sentral siden det var så mange aktører i bildet. Men de taper mange kunder siden det er så mange som 62 som er interesserte i å kjøpe. Alle andre aktører er jo tross alt dyre. :)

Lenke til kommentar
t. Men de taper mange kunder siden det er så mange som 62 som er interesserte i å kjøpe. Alle andre aktører er jo tross alt dyre. :)

 

FM har vel ingen ønsker om og forbli noen ISP, kundemassen blir nok solgt til noen og da kan du antagelig være trygg på at prisene endres kraftig for nye kunder.

Lenke til kommentar
Urk. Nå er det like før jeg kjøper fra Nextgentel. Idiotisk at de ikke kan si sånn sirka når de har tenkt å bygge ut. De taper jo noen kunder på det, for folk er lei av å vente på Firstmile. Dessuten er det bygd ut både Telenor, Nextgentel, Bluecom, Catch +++ der jeg bor så tror det blir nokså lenge før Firstmile gidder å etablere seg der. Er jo 63 interesserte, og øker stadig, men det er kanskje ikke så mange i forhold til mange? Hvor mange interesserte er det andre steder? Og har de tenkt å bygge ut der?

 

Er det snakk om mange områder i runde 3 og 4, eller er det liten sjanse for å være med der også? Lei av å vente... :(

 

Jaja

 

Kjøp av NGT da, og slutt og gang så jævlig

Lenke til kommentar
for å ødelegge specsa på 10/10, ikke noe poeng med 12mbit ned når man ikke får mer enn 5-6 ut :(

 

Kunne du fortelle hvorfor du mener det ikke er noe poeng med 12Mbit nedstrøms når du har 5-6mb oppstrøm?

 

Mvh

Firstmile

 

Var ikke det jeg mente.. var nok litt "lost" når jeg skreiv ;)

Selvfølgelig hadde det vært konge med 12 ned og 5-6 ut, men f.eks hvis jeg skulle satt opp en gameserver og en fildelingsserver ville det blitt for lite med 5-6 ut.. I tillegg er jeg ikke så opptatt av ned hastigheten da jeg ikke laster ned så mye, ville heller vært intressert i å dele :)

Ellers må jeg si dere har et genialt opplegg =)

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg mente.. var nok litt "lost" når jeg skreiv ;)

Selvfølgelig hadde det vært konge med 12 ned og 5-6 ut, men f.eks hvis jeg skulle satt opp en gameserver og en fildelingsserver ville det blitt for lite med 5-6 ut.. I tillegg er jeg ikke så opptatt av ned hastigheten da jeg ikke laster ned så mye, ville heller vært intressert i å dele :)

Ellers må jeg si dere har et genialt opplegg =)

 

Om 6mb opp og ned ikke er for lite så kan du bruke det istedet. :D

 

Uansett vi sitter å venter på noen nye 4 bånds VDSL linjekort, da burde vi kunne doble hastigeten sånn ca.

Dog kortene er forsinket siden chipset leverandøren er forsinket osv osv.

 

Mvh

Firstmile

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...