Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Nå kommer jeg rett fra CeBit, men jeg tror vi har fått bekreftet installsjonsdato på de første. Dvs, vi i FM har allerede fått det, men det dukket opp en del ting i bestillingsrutinene våre som gjorde at vi måtte gjøre noen endringer. Altså igjen noen irriterende små feil som oppstår for det er mye som er nytt for oss og vi får til dels motstridende opplysninger, samt at vi har misforstått enkelte steder. Dette gjør at vi må legge inn noen bestillinger på nytt (som igjen er en noe tidkrevende prosess).

En info-mail vil bli sendt ut til de som har bestillt iløpet av morgendagen antar jeg.

For de av dere som sitter på en operativ sentral vil det ta 2-6(!) uker fra dere bestiller til dere har linjen. Dette er avhengig av Telenor og montører og arbeidsmengden de har, men jeg tipper på at over 4 uker ikke skjer ofte. Dersom dere bestiller idag kan det ta lenger tid enn vanlig da vi ligger litt etter akkurat nå.

Beklager at det blir litt mer venting på de som har bestillt, men det er mye upløyd mark her og det er derfor disse første rundene tar ekstra lang tid.

Mvh,

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vil dere i Firstmile trå til og starte skikkelig med runde2?

Noen som har fått xdsl fra Firstmile enda?

Dette ble svart på på forrige side!!

Ja jeg tror vi skal få utstyret på plass i enkelte runde 2 sentraler til slutten av april, men jeg er mindre optimistisk nå enn tidligere. Jeg tror uansett at fiberet ikke kommer før i mai.  

G. Rimala

Du skrev til og med mld. over så dette må du ha fått med deg!! Wake up og slutt å mas!!

Lenke til kommentar

Dette ble svart på på forrige side!!

Ja jeg tror vi skal få utstyret på plass i enkelte runde 2 sentraler til slutten av april, men jeg er mindre optimistisk nå enn tidligere. Jeg tror uansett at fiberet ikke kommer før i mai.  

G. Rimala

Du skrev til og med mld. over så dette må du ha fått med deg!! Wake up og slutt å mas!!

Her forteller de når de "tror" de vil være ferdige med noen sentraler men IKKE om nøyaktig NÅR de vil begynne. Nå har de så smått begynt på runde 2 og det forteller ikke når de vil begynne og faktisk "BYGGE" ut sentralene som er med i runde2.

Hater og forklare ting for "visse" folk.

Kanskje det er DU som burde våkne opp!!!

Lenke til kommentar

Her forteller de når de "tror" de vil være ferdige med noen sentraler men IKKE om nøyaktig NÅR de vil begynne. Nå har de så smått begynt på runde 2 og det forteller ikke når de vil begynne og faktisk "BYGGE" ut sentralene som er med i runde2.

Som tidligere nevnt, det er ikke mulig å bygge ut hundrevis av sentraler over natten.

Så når neste mengde av sentraler vil bli utbygd er avhengig av når de forrige er ferdige.

Dvs det finnes ikke nøyaktige datoer på når en sentral bygges ut, før den er påbegynt.

Dessverre så har det visst seg at, selv om alt av papir arbeid og utstyr er klart, så kan det dukke opp noe i siste liten.

Det er en ringvirkning av at Telenor er tvunget til å gi tilgang, men samtidig skal alt være hemmelig pga rikets sikkerhet osv.

Og da skjer det fort at en instans ikke vet hva en annen har gjort etc.

Lenke til kommentar

:woot:

Så vidt meg bekjent starter FM utbygningen når avtalen om fiber og evt. "speil" er avklart. Sansynligvis er vi oppe å går i april/mai hvis alt går etter planen. Anbefaler at du/vi går aktivkt ut og samler sammen enda flere interessenter, slik at vi kan tilby disse navnene til det første selskapet som bygger ut. På FM's side er det idag 72 registrerte, er sikker på at det er langt flere som kjøper når dette blir tilgjengelig.!!!!!!

Lenke til kommentar
Da dukket bestillingsskjemaet for min sentral opp :D

"Sentral estimert klargjort 2003-05-25"

Ah, deilig.

Sikkert flere sentraler i runde 2 som får dette opp i nærmeste framtid (dersom de ikke allerede har fått det)

Hvor på nordpolen bor du?

Møre og Romsdal er norges minst utbygde fylke for bredbånd, men her sitter jeg å venter da...

Lenke til kommentar

Bra sagt med det angående nordpolen.

Ja, hvor bor du egentlig? Jeg bor i Oppland og alle steder (litt overdrevet) untatt der jeg bor har mulighet for bredbånd.

Blir skuffet hver gang jeg sjekker nummeret mitt på Firstmile.no : Sentralsøknad innvilget 2003-01-10. Men venter fortsatt i spenning.

DETTE MÅ VÆRE DEN LENGSTE TRÅDEN NOENSINNE PÅ HW.NO DA.

Jeg har ikke sett noen større tråder enn denne.

Lenke til kommentar

Ah, deilig.

Sikkert flere sentraler i runde 2 som får dette opp i nærmeste framtid (dersom de ikke allerede har fått det)

Dette er poster jeg liker å lese... men som en annen spurte.. Hvor bor du?

Lenke til kommentar

Ville bare si at Lyse er mye billigere.

Det koster bare :

Månedlige abonnementspriser for ulike produktsammensetninger:

· Internett Familie: kr 449

· Internett Familie og telefoni: kr 589

· Internett Familie og TV-basis: kr 628

· Internett Familie, telefoni og TV-basis: kr 768

For 10 mbit.

www.lyse.no

Bare synd at dere ikke bor i Stavanger :p

Lenke til kommentar

Ah, deilig.

Dette er poster jeg liker å lese... men som en annen spurte.. Hvor bor du?

Vanse (Farsund kommune, helt sør i Norge)

Har hatt 72 interessenter ganske lenge nå :)

Til Firstmile: 25.05 .. Er det da TELENOR setter inn utstyret i sentralen? (eller er det en dato som kan variere :D )

(av en eller annen grunn mottar jeg ikke mail når det svares på dette temaet lengre)

Stå på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...