xist- Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Ingen info om utbyggning tilgjengelig *grine* må nok se langt og lenge før det skjer noe her jeg bor uans.. vet ikke om det er en skikkelig sentral her jeg bor en gang, tror bare det er en "forsterker" sentral. Telenor måtte brenne i helvete Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Har noen fått bredbånd fra Firstmile enda? Eller har noen fått noe ny informasjon fra firstmile enda? Lenke til kommentar
Per_B Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 venter på tilkobling til stamnett nå, når kan jeg bestille?? Gleder meg til en mbit Bor på Hellerud i Oslo... tror det bygges ut en del sentraler rundt her, en del kammerater som venter på tilkobling til stamnett Håper ikke koblinga til stamnettet er en lang prosess.. Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Som sagt, 3-5 uker før fiberet er koblet til utstyret. Bestillings skjema kommer opp før det. Når fiberet er tilkoblet, bestiller vi kobberlinjer til abonnentene som tar 2-6 uker. Mvh, G. Rimala Lenke til kommentar
drbass Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hva menes det med at det står: søknad innvilget 12.12.2002? Får dere plass til utsyret da, og får lov av telenor da? Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Det om hva søknad innvilget er står det om på en av disse 58 sidene. Jeg tror at etter søknad innvilget så sender de inn en bestilling til og sette inn deres utstyr i sentralen som har fått søknad innvilget. Kan noen andre forklare det for jeg tror jeg skrev feil Lenke til kommentar
aron Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Som sagt, 3-5 uker før fiberet er koblet til utstyret. Bestillings skjema kommer opp før det. Når fiberet er tilkoblet, bestiller vi kobberlinjer til abonnentene som tar 2-6 uker. Merkelig det der, jeg tror liksom mere på det siste tallet en det første. Hva kan det komme av tro? 5+6 uker runder vi glatt av av til 12 uker. Med ca 4 uker pr måned blir det 3 måneder, som igjen vil si begynelsen av mai... Med denne farta og noen småforsinkelser kan dere med andre ord se fram mot oppkobling rundt St.hanstider, om det går etter planen da.... Synes jeg hørte noe om desember år 2002, men årstallet var kanskje ikke nevnt. Desember 03 eller 04.....? Edit: regnefeil :oops: Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Som sagt, det er underleverandørene som gir oss disse tidene og de garanterer dem ikke. Så du kan ha DSL fra oss om 4 uker eller det kan ta 12. Det er umulig for oss å gjøre noe med det... Mvh, G. Rimala Lenke til kommentar
aron Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Ja! Det lukter av en x-monopolist med krampetrekninger... Dette burde gå på skinner, da mener jeg i høyden det laveste tallet. Noe annet er om det må graves ned kabler osv, men er det behov for det? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Merkelig det der, jeg tror liksom mere på det siste tallet en det første. Hva kan det komme av tro? 5+6 uker runder vi glatt av av til 12 uker. Med ca 4 uker pr måned blir det 4 måneder, som igjen vil si begynelsen av juni... Med denne farta kan dere med andre ord se fram mot oppkbling rundt St.hanstider, om det går etter planen da.... Synes jeg hørte noe om desember år 2002, men årstallet var kanskje ikke nevnt. Desember 03 eller 04.....? 12 uker delt på 4 uker pr måned blir da vitterlig "bare" 3 måneder, ikke 4!?! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hmm, må bare spørre. Er det nå noen i det hele tatt som har fått internett fra Firstmile og at dette holder hva det lover eller er det bae et fantomprosjekt hvor ingenting skjer? Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 jeg tror ingen har fått bredbånd fra firstmile enda. Jeg spurte i en tidligere post men ingen svarte på det. Lenke til kommentar
aron Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 12 uker delt på 4 uker pr måned blir da vitterlig "bare" 3 måneder, ikke 4!?! Har rettet feilen.. :oops: Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Dette kommer til å ta lang tid... Når folk i Oslo ikke har fått bestille ennå, og må kanskje vente i enda 6-12 uker, så vil det ta enormt lang tid før noe skjer ellers i landet. Vi får bare håpe det blir rutine i dette etter hvert. Lenke til kommentar
bionicman Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 la oss håpe det blir bredbånd fra firstmile innen 2004. har for og være ærlig litt tvil på at det blir bredbånd før 2004. Men man må huske at det tar tid og bygge ut sentraler og firstmile har ikke vært rundt så altfor lenge så man må ha tålmodighet. Jeg har fortsatt tro på at jeg vil få bredbånd fra firstmile en gang i tiden Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 FirstMile, noe det ikke står en ting om på deres webside er hvordan man jgør hvis man har byttet e-mail adresse? Regner jo ikke med å få noe svar via Epost.. jeg har byttet e-mail adresse siden jeg stakk av fra Telenor (noe som jeg angrer på) men har registrert meg hos dere, men hva gjør jeg nå?! har ikke fått noen ting fra dere. Postkasse/Inbox etc.. Noen forslag?! Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 FirstMile, noe det ikke står en ting om på deres webside er hvordan man jgør hvis man har byttet e-mail adresse?Regner jo ikke med å få noe svar via Epost.. jeg har byttet e-mail adresse siden jeg stakk av fra Telenor (noe som jeg angrer på) men har registrert meg hos dere, men hva gjør jeg nå?! har ikke fått noen ting fra dere. Postkasse/Inbox etc.. Noen forslag?! Det er jo en egen knapp på siden deres for å bytte e-post adresse. Ta en kikk til du.... Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 epost, telenor sin suger max da max 1mb i mail. epost er vel ikke noe problem da. sier bare hotmail, yahoo eller noe sånt. Vil heller ha 10mbit enn en mail konto, en av grunne til at firstmile er så bilig er at di ikke har alle di "standar" tinga. eks: news,email,web, osv og det sparer di penger på. som vil si biligre for slutt kunden :smile: husk firstmile kommer til og ta sin tid. Si hvis di i beste fall får linje opp om 4mnd så skal di "bug" teste i 4-5mnd så skal di bygge ut stamnette til resten av norge , så sentralen (1mnd) så få kunder og kople di opp ca 1-2mnd. totalt: 4+5+1+2 = 12mnd (1år alså) deter for folk uten for oslo Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 epost, telenor sin suger max da max 1mb i mail.epost er vel ikke noe problem da. sier bare hotmail, yahoo eller noe sånt. Vil heller ha 10mbit enn en mail konto, en av grunne til at firstmile er så bilig er at di ikke har alle di "standar" tinga. eks: news,email,web, osv og det sparer di penger på. som vil si biligre for slutt kunden :smile: husk firstmile kommer til og ta sin tid. Si hvis di i beste fall får linje opp om 4mnd så skal di "bug" teste i 4-5mnd så skal di bygge ut stamnette til resten av norge , så sentralen (1mnd) så få kunder og kople di opp ca 1-2mnd. totalt: 4+5+1+2 = 12mnd (1år alså) deter for folk uten for oslo Det kommer sikkert til å ta sin tid ja, men er et håp. Telenor kommer iallefall aldri til å bygge ut .. ! Så firstmile er i grunn det eneste ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå