Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

[...]Vår sentral, kan den glemmes ? Den er en outsider hvor ca 400 hustander er knyttet til. Vi har per i dag 39 interesserte.

Problemet er av vår sentral ikke er særlig stor, ikke et knutepunkt, eller på vei til videre sentraler. Vi er en "glemt" sentral, som ligger helt nord på en medium øy (lille Sotra) utenfor Bergen. På alle kanter rundt vår sentral tilbys det ADSL. Vi ligger i nord, og har kystlinjen til vest, men både øst og sør er dekket av TeleNor og NGT.

Slik jeg ser det kan vi i utgangspunktet glemme å bli utbygget i det hele tatt. Stemmer det ?

Jeg er litt usikker på hva du spør om. Dersom du mener i en av de første fasene - ja, da kan du glemme det. Dersom du mener noensinne, nei. Smertegrensen vår går på 20 kunder. Dvs, får vi inn 20 bestillinger på din sentral, vil den bli bygget ut. Tidsperspektivet kan jeg jo ikke si noe om, men jeg vil tippe tidligst høst/vinter -2003.

Mvh,

G. Rimala

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp sjekket sentralen for Lø/Sørlia i Steinkjer. (Liten by som vistnok kaller seg "it-byen" :lol:) Jeg fant ut at vi hadde 51 interesser. Blir denne sentralen regnet som en i "toppen", eller er vi lengre nede? f.eks etter sommeren? Vet dette innlegget kan virke masete, men siden andre har fått svar på dette for ikke lenge siden, må jeg jo prøve meg jeg også :wink:

Ellers er jeg utrolig fornøyd med deres innsats Firstmile! Stå på :woot:

Lenke til kommentar

hmm, før dukket det opp "Ingen info om utbyggning tilgjengelig "

Men sjekket idag og det står ingenting der. Betyr det at dere driver å taster inn informasjon om sentralen min? f.eks om at den blir bygd ut neste uke ? ;D

Det er registrert 38 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling. Vi tar automatisk kontakt med alle interessenter for å bekrefte bestilling når vi har avklart om det er plass til vårt tekniske utstyr i sentralen, og når vi vet hvor fort vi kan få knyttet den til vårt stamnett.

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

Lenke til kommentar
På sentralen min er det bare 15 interesserte.. og den ligger meget sentralt i Kongsvinger (bare denne delen av byen som ikke er utbygd. Den andre siden av byen har hatt ADSL siden tidenes morgen)

Jeg bor på feil sted :( :( :(

Nja, hva med og drive litt reklame for firstmile? Det burde være godt håp på en stor plass som dette.

Lenke til kommentar
På sentralen min er det bare 15 interesserte.. og den ligger meget sentralt i Kongsvinger (bare denne delen av byen som ikke er utbygd. Den andre siden av byen har hatt ADSL siden tidenes morgen)

Tja, det skal bygges ut en sentral med Telenor Networks i det området i 2003, Vardåsen blir området kalt ser jeg.

Lenke til kommentar
Gir snart opp jeg.. er jo flere måneder siden vi var over 20, blir vell ikke noe i 2003 heller. skuffet over servicen til firstmile.. de kunne iværtfall ha sagt ifra til oss som har bestillt om det er 4år å vente eller 4mnd.

Du har vel ikke skjønt det enda Fjaslokt? Alt skjer ikke over natta, som tidligere sagt av Firstmile. Ting tar tid! Og hvorfor er du skuffet over servicen til Firstmile? Når de ikke vet hvilke omeråder som skal bygges ut enda?! De bygger ut de sentralene som har mest interessenter først, slik er det bare. Vi blir sikkert prioritert i 2003 (håper jeg)

Ikke vær så negativ Fjaslokt, se heller positivt på det, før var det ingen som ville bygge ut der jeg/du bor. Nå er det endelig noen som "kanskje bygger ut til oss" :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har ventet et måned på svar fra Firstmile angående muligheten for levering av bredbånd der jeg bor (sentralt i Oslo).

Er litt overrasket over at Firstmile svarer her på forumet når de ikke klarer å svare på epost.

Tidlig i desember registerte jeg med som interessent og oppgav telefonnummer på nettsiden deres. Har også sendt epost 17.12.02 og 03.01.03 og har hittil ikke fått svar.

:evil:

Lenke til kommentar
Er litt overrasket over at Firstmile svarer her på forumet når de ikke klarer å svare på epost.

de har vel gitt klart utrykk for at de ikke svarer på henvendelser om når bredbånd blir levert og om ting som er omtalt i Faq..

Lenke til kommentar

Det er ikke slikt jeg spør om heller.

Jeg forsøker å registrere meg som interessent!

Regner med at noen har registrert telefonnummeret sitt, og senere har kunnet sjekke antall interessenter på sin sentral...

Vel, jeg har aldri fått noe annet svar enn

"Vi har desverre ikke oppdatert databasen med informasjon om din sentral og linjelengde, vennligst sjekk tilbake om et par dager" på nettsiden deres.

Begynner å miste tålmodigheten etter over en måneds venting...

:evil:

Lenke til kommentar

Det er nok mange som ikke får svar fra oss nå om dagen. Vi får noen hundre mail om dagen og 99% av de er "Når bygger dere ut min sentral." Denne informasjonen, der det er tilgjenglig, blir lagt ut på siden vår når du sjekker nummeret ditt. Vi har desverre ikke kapasitet på svare på alle disse mailene. Det samme gjelder alle forespørsler som er her i dette forumet.

Som sagt er det bare de to første rundene som er mer eller mindre spikret. Etter det vil vi se det an. Selvom disse planene hadde vært klare, ville vi ikke gått ut med dem (som sagt tidligere) av konkuransehensyn.

Dersom du bor sentralt i Oslo, ser det jo bra ut siden det er Oslo vi bygger ut først. Nå har vel stort sett alle i Oslo flere bredbåndstilbud man kan velge mellom, så jeg har desverre litt mer sympati for de som sitter i distrikts-Norge uten ett eneste tilbud. ;) Grunnen til at vi svarer her fremfor noen hundre enkeltmailer er ganske enkelt fordi her får flere svar og generell informasjon med en post, fremfor noen hundre individuelle svar som tar mye lenger tid.

Mvh,

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar

Min frustrasjon er at jeg ikke får meldt min interesse til Firstmile. For alt jeg vet kan dere bygge ferdig en sentral i nabolaget uten at jeg får mulighet til å bli med.

Dere kan da ikke bare la være å svare på samtlige epost fordi dere får en del epost som dere ikke vil besvare? Det er vel et poeng å fremstå som noenlunde seriøse? Ellers synes jeg det er pussig når du nærmest sier at det ikke er så nøye med kunder i Oslo, fordi der kan konkurrentene levere...

Gi meg et tips til hva som skal stå i emnefeltet i eposten for at dere skal lese den. Jeg har forsøkt

Ikke mulig å melde interesse? - 17.12.2002

Jeg er interessert i bredbånd fra Firstmile - 03.01.03

Ingen av disse emnene indikerer vel utidig masing om når sentralen er ferdig? Har sendt en ny purring idag:

Fwd: Jeg er interessert i bredbånd fra Firstmile

Til dere andre som er interessert i bredbånd fra Firstmile: Husk at dere kan ble sittende uten internett og utlegg til installasjon og 3 måneders forskuddsbetalt linjeleie dersom de går konkurs...

Lenke til kommentar

Hopper av dette jeg altså. Bruker ikke mer tid på denne topicen. Firstmile stopper omtrent som BBB tipper jeg. Har ikke noe tro på dette lenger. Jeg er overbevist om at flere andre bygger ut på sentralene før Firstmile rekker det. Dem tenker naturlig nok bare penger nå..... med store sentraler. Firstmile har vært forholdsvis flinke til å svare på her, men det er ofte masse bullshit. Poenget mitt er at dem har gjort mange tusen mennesker glade og optimistiske fra starten av med at "nå får dere snart bredbånd" Det har aldri blitt nevnt at det ikke blir noe før høsten 2003. Elendig markedsføring.....! Bye bye firstmile.!

Lenke til kommentar

Kan folk slutte å syte?

Om dere hopper av av topicen, vi andre bryr oss ikke..

Firstmile har solid kapital, så de går ikke konkurs med det første.. De har jo også regnet ut at de går i pluss dersom de har 20 eller flere interessenter pr sentral :yes:

:woot:

Lenke til kommentar

Firstmile burde bygge ut en sentral et eller annet sted for å gi folk tillitt, slik at de kan ha et eksempel å vise til.

Er mange som mener dette bare er tull, og dere blir ikke tatt seriøst i alle miljøer. Det har jeg flere eksempler på, uten å gå noe videre på det ...

Lykke til videre ..

Lenke til kommentar

Hvor på Kongsvinger bor du da..? Er en sentral til på Komngsvinger som skal bygges ut nå (for ADSL).

Lenke til kommentar

Som sagt er det bare de to første rundene som er mer eller mindre spikret. Etter det vil vi se det an. Selvom disse planene hadde vært klare, ville vi ikke gått ut med dem (som sagt tidligere) av konkuransehensyn.......

For oss som kan velge. :woot:

Hehe "mer eller mindre spikret". Jeg tipper det vil ta maks 10 sekunder fra det dukker opp noe om at sentralen bygges ut, blabla, bestill her. Til dette blir å lese her på forumet med fete typer.

Foreløpig er det ikke noe tegn til at noen som helst har fått slike opplysninger eller mulighet til å bestille.

Som enkelte har nevnt så er teksten "Ingen informasjon om utbygging tilgjengelig" forsvunnet også når jeg sjekker mitt nummer. Er det noe på gang tro?

Jeg var to milisekunder fra å trykke på bestillknappen hos NGT i dag med fullt utfylt skjema. Så spørsmålet blir hvor lenge skal jeg tyne meg selv for å spare en 50 lapp i måneden og få 300 kb/s på kjøpet? Ser man på etableringsgebyret så går det ett år før NGT Bravo blir dyrere en FM 1024/640 . Ser man på NGT Bravo mot FM 1024/640 så koster FM 1024/640 7440 kroner det første året og NGT Bravo kommer på 6074 det første året Charlie Som det er mest reelt å sammenligne med kommer derimot på kr 9074 det første året. Da er alt regnet på ett års binding.

Spørsmåler er da hvor lang tid det tar før NGT justerer priser og hastigheter etter at Firstmile begyynner å rulle ut sitt nett? Det er jo ingen tvil om at prisforskjellen mellom NGT Bravo og Charlie selv i dag er noe drøyeste laget. Eller at Bravo rett og slett burde bli sløyfet og at Charlie er det Billigste og minste abonnementet...?

NGT leverer jo også diverse ISP tjenester som vi ikke får hos Firsmile, uten at de ville spille noen stor rolle for meg. Men kanskje for mange andre?

Vi står da igjen med ett par lyspunkt: Firstmile har sagt at de vil bygge ut i "provinsen" der ingen andre gidder eller tør bygge ut. Firstmile er udiskutabelt billigst når vi vil tråkke litt hadere på "gassen". :yes:

Men hvor lang tid tar det før vi kan trå inn gassen? Er det om et år eller to så spiller vel ikke etableringsgebyret allverdens rolle....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...