Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Quote:

NGT krevde da godt over 100 bekreftede bestillinger for og i det heletatt tenke tanken på og bygge ut, dog er dette ca 1 år siden men...

Jeg var i kontakt med NGT rett før jeg fikk høre om Firstmile (Lastmile) og på det tidspunktet var det ca 50 interessenter som var kravet. Eller f.eks 5 bedrifter og 25 privatpersoner.

Jeg var i kontakt både med NGT og Catch før Firstmile kom på banen. Angrer nå på at jeg hoppet av der og stolte på firstmile. Ville sannsynligvis ha kunne sittet på en eller annen ADSL linje nå om jeg hadde kjørt løpet sånn jeg hadde tenkt. Men men....kanskje jeg tar opp igjen kampen og dropper Firstmile......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-14 21:53, skrev Cyprez:

Jeg var i kontakt med NGT rett før jeg fikk høre om Firstmile (Lastmile) og på det tidspunktet var det ca 50 interessenter som var kravet. Eller f.eks 5 bedrifter og 25 privatpersoner.

Snakket du med noen av bossene i NGT?

De som sitter og tar telefonen er adskilligt mer optimistiske enn de lenger opp i NGT var min erfaring.

Med krav til bare 50 så burde jo NGT bedrive en storstilet utbygging.

Lenke til kommentar

Rooolig folkens....

Det er da bare 3 dager siden det kom opp flere nyheter på http://www.firstmile.no . 3 dager er vel ikke så mye i denne sammenhengen, eller?

Som Firstmile sier: Det må settes opp en del hovednoder, naturlig nok blir det i Oslo. Nå er det vel bare sånn at hovedtyngden av knutepunkter og utenlandslinjer har sine ankerpunkter i Oslo, eller tar jeg feil? Jeg tipper for egen regning at flere av de 20 første lovede sentralene allikevel kommer til å bli utbygget i "pereferien".

Og en ting til: Det er knapt 2 månedrer siden Skevz startet denne tråden den 26. oktober. Før dette var de vel knapt noen som hadde hørt om Firstmile. Antall poster og visninger kan dere se selv.

Selv har jeg 27 interesserte på min sentral på Kolsås i Bærum. Jeg venter tolmodig på Firstmile. :razz:

Så folkens: tolmodighet, tolmodighet, tolmodighet.

Og god jul!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 05:19, skrev klorin:

Jeg vet ihvertfall om 3 sentraler her i Nes i Akershus med mellom 40-50 stk. på. Så listen du satte opp hadde passet meg fint ihvertfall.

Ja, de tar nok de med størrst interesse først og hvor det er klargjort for slikt, de har også sagt at sentraler med xDSL fra før av ikke prioriteres.

Jeg tror nok at interessen ut i landet var større enn det FM hadde forestillt seg og at listen over potensielle sentraler begynner og bli lang.

Lenke til kommentar

Det er starks 2 timer til julen ringes inn og vi kan vel konstantere at ingen har fått mulighet til å bestille noe bredbånd fra Firstmile.

Er det noen som med hånden på hjertet trodde at de skulle få dette opp å gå før jul?

Det er fremdeles under 2 måneder siden Skevz startet denne tråden og siden det 111611 visninger og over tusen innlegg.

Det blir spennende å se hva som har skjedd om 2 måneder...

GOD JUL!

Lenke til kommentar
Det er starks 2 timer til julen ringes inn og vi kan vel konstantere at ingen har fått mulighet til å bestille noe bredbånd fra Firstmile.

Er det noen som med hånden på hjertet trodde at de skulle få dette opp å gå før jul?

GOD JUL!

De har vel heller ikke lovet noe. De håpte de skulle kunne få klargjort noen sentraler før jul.

Lenke til kommentar
Rooolig folkens....

Det er da bare 3 dager siden det kom opp flere nyheter på http://www.firstmile.no . 3 dager er vel ikke så mye i denne sammenhengen, eller?

Som Firstmile sier: Det må settes opp en del hovednoder, naturlig nok blir det i Oslo. Nå er det vel bare sånn at hovedtyngden av knutepunkter og utenlandslinjer har sine ankerpunkter i Oslo, eller tar jeg feil? Jeg tipper for egen regning at flere av de 20 første lovede sentralene allikevel kommer til å bli utbygget i "pereferien".

Og en ting til: Det er knapt 2 månedrer siden Skevz startet denne tråden den 26. oktober. Før dette var de vel knapt noen som hadde hørt om Firstmile. Antall poster og visninger kan dere se selv.

Selv har jeg 27 interesserte på min sentral på Kolsås i Bærum. Jeg venter tolmodig på Firstmile. :razz:

Så folkens: tolmodighet, tolmodighet, tolmodighet.

Og god jul!

Hvordan vet du hvor sentralen din er?

Bor rundt der jeg og.

Har bare 11 jeg :(

Lenke til kommentar

Det har med nummerserier osv. å gjøre. Etter hvert vet man hvilke nummerserier som hører hjemme hvor osv.. Vet du samtidig hvor sentralene ligger geografisk så er det ikke så vanskelig å tippe. Så er det jo unntak, også her, 6756xxxx og 6780xxxx feks. finnes både i Lommedalen og Sandvika. Men å få med numret når du flytter er umulig grunnet at det er forskjellige sentraler. Å tippe hvilken sentral de hører til er lett grunnet geografisk avstand.

Lenke til kommentar

Det med nummerserier får jeg ikke til å stemme med at de følger sentralen.

Jeg vet om flere som har flyttet, skiftet sentral og tatt med seg nummeret. Det er riktig nok innad i kommunen, men jeg vet med 100% sikkerhet at det er 3 forskjellige sentraler som i dag har nummer som tidligere hørte til min sentral.

(Familie, venner og naboer som har flyttet i kommunen, som har samme nummer i dag, og tilgang til ADSL. ADSL er ikke utbygget på min sentral enda.)

Lenke til kommentar
Firstmile kan suge meg.

De er jo skitt meg så jævlaa forbanna treige.. lover bredbånd til alle som får over 20 intresserte på sentralen sin, men ikke før om minst 6 måneder?

Hva er det for no slags tull..

Alle som gir meg 20,- kan få blowjob, men ikke før om 2 år...

De har jo ikke kommet igang enda, samt at de ikke har lovt noe om utbygging der det er 20 interesserte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...