Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-08 13:18, skrev Tias:

Er ikke så sikker på at Telenor ser på Firstmile som en konkurent, de bygger jo trossalt bare ut for så å selge sentralene og kundene til andre aktører senere. Er vel like stor sjangs for at kundene blir solgt til Telenor som Nextgentel eller noe.


 

Ikke konkurrent?

Husk at den store majoriteten av Firstmiles potensielle kunder er modem-/ISDN-brukere i dag, og det er først og fremst de med det største forbruket som ønsker xDSL, de med et forbruk som overstiger månedsleien for xDSL. Multipliser dette med antall potensielle kunder og du vil få et antall kroner som $tjelenor garantert ikke er glade for å miste.

Når/hvis jeg får xDSL vil jeg dessuten si opp ISDN abbonementet og gå tilbake til analog linje, så snyter jeg det gamle Trollet for noen kroner der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-11 22:16, skrev TheLoco:



Ikke konkurrent?

Husk at den store majoriteten av Firstmiles potensielle kunder er modem-/ISDN-brukere i dag, og det er først og fremst de med det største forbruket som ønsker xDSL, de med et forbruk som overstiger månedsleien for xDSL.


 

Joda, men de har nok gitt opp denne kampen. Det var NGT som måtte kjempe med TN om dette. PST tok TN og etter dette tror jeg det er ganske reint spill fra TN Networks.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg det har vært stille fra Firstmile lenge nok.. :smile:

håper de får en den listen over sentraler i den nærmeste framtid :smile:

Dette er ikke ment som syting..mer som en påminnelse :wink:

 

_________________

Intel P4 [email protected] ghz NW

Abit BD7-II Raid

Samsung Pc2700 DDR 166@200 Cas2

Vannkjølt

Hansol H711S (Silver) LCD :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Prog_Kick på 2002-12-11 23:30 ]

Lenke til kommentar

Firstmile lærer jo aldri...

ALDRI lov noe du ikke klarer å holde..."begynnelsen av neste uke" tilsvarer maks onsdag denne uken, men nå har jeg klart meg i 7 år på nett uten Firstmile, så noen måneder til skader vel ikke.

Men til Firstmile så vil jeg si at de bør bli litt mere seriøse, og når de gir ut tids-estimater, så si heller noen dager ekstra enn noen for lite. Dere er nybegynnere i bransjen tross alt.

Hvor mange er det som jobber for Zyxel Norge/Firstmile uansett?

 

Edit: Fant ut at Zyxel Norge er TOTALT 6 stykk...2 kvinner, og 2 finner? hihi...bare økonomer nesten, ikke mange av de som kan arbeide med Firstmile, og gjennomsnittsalderen er under 25 år. Dårlig rutine med andre ord.

http://www.zyxel.no/kontakt.php

 

[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-12-12 06:59 ]

Lenke til kommentar

Nå har det etter hvert blitt mange spørsmål som svirrer rundt i lufta, og flere blir det etter hvert som tiden går, og ingenting skjer. I den senere tid virker det som om stemningen blir noe amper p.g.a. man ikke får informasjon fra Firstmile. Jeg skjønner at alle som venter på bredbånd fra Firstmile klamrer seg til håpet.

 

Jeg har lest de fleste postene i denne tråden, og kan ikke la være å spekulere litt. Jeg sitter med en følelse av at Firstmile og etableringen av dette, er et personlig fremstøt av Marius Rønningen som er daglig leder for ZyXEL i Norge

 

Man kan jo undre seg over at det ikke er nevnt med et eneste ord på deres hjemmeside http://www.zyxel.no (les ZyXEL) at de har interesser i Firstmile. Årsaken til dette er vel rett og slett at man ikke tør å "blande kortene" av hensyn til ZyXEL`s hovedkontor.

 

Ellers foreligger det ingen opplysninger på Firstmile sin side m.h.t. firmaopplysninger. Etter hva jeg kommer frem til, er ikke Firstmile registrert som firma i Brønnøysund registrene. Dermed må man forholde seg til ZyXEL som står som eier av Firstmile domene. Det samme må eventuelle tilbydere også, som for eksempel Telenor i dette tilfelle.

 

Det eneste man har funnet ut er at http://www.firstmile.no er registrert i NORID av ZYXEL COMMUNICATION AS NORSK AVDELING AV UTENLANDSK FORETAK. For å få et domene registrert på .no må man ha et registrert firma, eller i det minste ha et registrert firma i ryggen.

 

Alt dette er sikker gammelt nytt for de fleste, men jeg kan likevel ikke la være å si at det virker som om det er noe som skurrer.

 

Folkens, hvorfor ikke ta en telefon til Marius Rønningen, og spørre ham konkret ut om hva som skjer med fremdriften til Firstmile. Du treffer ham på telefon 22 80 61 80. Fungerer det ikke å ringe, sender du en mail til [email protected]

 

Nå har jeg sikkert ertet på en del av dere, men det får heller stå sin prøve. Jeg syntes Marius Rønningen og hans Firstmile virker som et enormt rosa luftslott. Hvis han hadde vært seriøs, hadde han kommet med opplysninger fortløpende med status omkring Firstmile.

 

Og til alle dere som sitter på gjerdet og venter på bredbånd, ikke bli overrasket om dette prosjektet havarer. Selvfølgelig håper jeg på vegne av dere, at Firstmile kommer opp og står, men i skrivende stund syntes jeg ikke det ser særlig lyst ut.

 

Beklager hvis dette virket negativt, men skuffelsen blir så altfor stor, hvis det viser seg at Firstmile ikke har livets rett. Man skal jo være realistisk.

 

Hermed oppfordrer jeg Marius Rønningen til å komme med faktaopplysninger omkring Firstmile, og relasjonene til ZyXEL.

Lenke til kommentar

Tlf: 22070891

Men ja, jeg er enig med Pre.

Jeg vil ha raskere internett enn hva Telenor tilbyr, men jeg er en person som ikke tror på noe før jeg ser det med egne øyne.

 

En ting til, det blir vel veldig vanskelig for Firstmile å bygge ut sentraler som allerede er overbooket av Telenor...? Dette gjelder vel flere sentraler som har mange adsl-kunder fra før.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 02:13, skrev TheLoco:


Mulig de spiller reint, men de spiller nok ikke raskere enn de er nødt til.


 

Nei, men de er jo trege med det meste i TN, de er såpass byråkratiske og oppdelt at den minste ting tar en evighet selv der det er i TN sin interesse og være kjappe.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 09:24, skrev PIIIpower:

Vår felles bekjente
kom med


Hvor det bla. står


"Daglig leder i Firstmile.no, Marius Rønningen, sier til Digi.no..."



 

Det står også

 

"Firmaet Firstmail.no kan være løsningen for de som ikke vil vente i flere år med å få bredbånd."

 

Edit: "For å forklare forskjellen i hastighet på ISDN og ADSL viser han til at nedlastingshastigheten av en fil ved bruk av ISDN er 7."

"-I Kåfjord kommune er nedlastingshastigheten opptil 256."

Bruker vi samme benevning her?

 

[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-12-12 09:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 09:39, skrev agvg:

Quote:


Den 2002-12-11 23:30, skrev Prog_Kick:

Nå synes jeg det har vært stille fra Firstmile lenge nok.. :smile:



 

De jobber visst med og legge ut nye info på siden, forsto at dette kanskje ble lagt ut i dag eller i morgen. Vel, den som lever får se.

 

Hvor har du denne infoen fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...