Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-08 00:19, skrev jasoon:

...., men etter hvert som det ser ut til at Firstmile ikke greier oppfylle "lovnadene" blir interessen mindre.


 

Kan nok være at de har overvurdert tempoet og/eller samarbeidsviljen hos Telerot en smule også.

Tviler på om det står øverst på prioritetslista å hjelpe en konkurrent.

 

[ Denne Melding var redigert av: TheLoco på 2002-12-08 04:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-08 13:18, skrev Tias:

Er ikke så sikker på at Telenor ser på Firstmile som en konkurent, de bygger jo trossalt bare ut for så å selge sentralene og kundene til andre aktører senere. Er vel like stor sjangs for at kundene blir solgt til Telenor som Nextgentel eller noe.


 

Det skal bli spennede og se hvem som kommer til og leie seg inn hos firstmile, med de prisene de operer med så vil jeg tro svært få er interesert det første året.

Antar at de må vise hva de duger til før noen tør og satse stort på og leie seg inn på utstyret, antar at de kan sette den ønskede hastighetene f.eks 128/702 ellers vil det jo bli et problem i markedsføringen av tjenester på landsbasis.

Lenke til kommentar

Den 2002-12-08 03:40, skrev TheLoco:

Quote:



Kan nok være at de har overvurdert tempoet og/eller samarbeidsviljen hos Telerot en smule også.

Tviler på om det står øverst på prioritetslista å hjelpe en konkurrent.



 

Som et "seriøst" alternativ burde Firstmile tatt høyde for eventuelle problem med Telenor. De har nok overvurdert sine egne evner - så da er det god grunn til å tvile på fortsettelsen også. Jeg tror ikke man skal ha altfor store forhåpninger om bredbånd "ut over det ganske land"...........

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 13:45, skrev agvg:

antar at de kan sette den ønskede hastighetene f.eks 128/702 ellers vil det jo bli et problem i markedsføringen av tjenester på landsbasis.


 

fra FM siden :

Quote:

ADSL fra 1Mbit/s ~ 4Mbit/s, symmetrisk SHDSL tjeneste og en VDSL tjeneste.


kan se ut til at de må tilby disse hastighetene,, men de kan vel sikkert strupe internett aksess i den andre enden /:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 19:58, skrev jasoon:


Som et "seriøst" alternativ burde Firstmile tatt høyde for eventuelle problem med Telenor. De har nok overvurdert sine egne evner - så da er det god grunn til å tvile på fortsettelsen også. Jeg tror ikke man skal ha altfor store forhåpninger om bredbånd "ut over det ganske land"...........


 

De fleste seriøse firmaer kan nok slite med TN og deres kreativitet for og stoppe konkurenter. Men dette med xDSL er vel såpass innarbeidet at jeg neppe tror det er TN som hindrer de.

Det er jo ganske mye som skal stemme før de får skikkelig flyt på en slik utbygging og finnes det alternativer?

Lenke til kommentar

27 på min sentral - ikke et ord fra firstmile...

 

Begynner å tvile mer og mer...

 

Websiden - kom et par uker seinere enn den skulle.

 

Mulighet til å begynne å bestille - har ikke kommet enda...

 

Opplysninger om hvilke sentraler som skulle bygges - skulle kommet i slutten av sist, eller begynnelsen av denne uken...

 

20 sentraler ferdig i desember - så vidt vi vet, er ingen ferdig enda...

 

Noen som ser en sammenheng her?

Lenke til kommentar

Vær tålmodige! Hvorfor skulle zyxel undergrave sitt rykte ved å lansere et luftslott?

 

1) Telenor bruker sikkert så lang tid som mulig med å behandle søknadene, regn med at det etter 3-4 uker kommer søknad(er) i retur pga "manglende info". Firstmile vil derfor antageligvis (som noen nevnte tidligere) ikke sende inn søknader før de har en god bunke med sentraler de ønsker å bygge ut.

 

2) Når en søknad er innvilget av Telenor, måtte såvidt jeg forsto Bravida inn i bildet for å klargjøre sentralen for utstyr. Regn ikke med at firstmile har spesielt høy prioritet hos dem, selv om Bravida er et selvstendig selvskap nå.

 

3) Firstmile må deretter sette inn sitt eget utstyr i sentralen. Har de egne folk til dette, er en avtale med et annet utførende firma på plass eller er denne biten uavklart?

 

4) Brukerstøtte, teknisk support - Firstmile må bygge opp et apparat som håndterer kundemassen, dette må naturlig nok skje gradvis.

 

Her på Vear i Stokke har vi i dag rundet 20 interessenter, men jeg regner ikke med å bli kontaktet av firstmile før tidligst slutten av 2003. Forrige lørdag fikk jeg telefon med årets julegave fra Telenor: ADSL (hurra! jeg er MØKK lei ISDN). Samme dag som jeg ble oppringt gikk jeg inn på Telenors ADSL sjekk og fikk beskjed om at jeg IKKE kunne få ADSL (vi kan ikke se bla bla bla ring oss bla bla), så de haier sikkert inn så mange kunder de kan før de må offentliggjøre utbyggingen. Den meldingen hadde stått der i et par mnd, og ved henvendelse til Telenor et _par uker_ før de ringte meg fikk jeg beskjed om at de ikke hadde planer om å bygge ut sentralen !!!

 

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...