cruel^ Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Til dere som kanskje syns firstmile virker useriøst: firstmile er en undergruppe av et av de 3 største internettleverandørene i verden, det bør sie nok til at det er seriøst. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 13:38, skrev oya:Latterlig av dere folk å si at firstmile er billig. I sverige får du 100 Mbit som er billigere enn sdsl.. Dette stemmer vel ikke helt. Tviler på at du får 100mbit som er billigere enn SDSL over hele Sverige. Det blir som å si "I Norge får man 10mbit til 300kr måneden" fordi man får det i noen ytterst få borettslag i Oslo/Bergen. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 må si meg enig med selters der ja.... Men hvorfor kommer folk egentlig med så usaklige innlegg (slik som "FIRSTMILE SUUUUUGEEER!!!!!")? Er det en refleks eller? Slik som når små barn ser en vanndam, eller er det bare at de har veldig lite å bruke de stakkarslige 10% av hjernen som vi mennesker bruker til????? Lenke til kommentar
stubbscroll Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 13:38, skrev oya:Latterlig av dere folk å si at firstmile er billig. I sverige får du 100 Mbit som er billigere enn sdsl.. Latterlig av deg å si at Firstmile er dyrt. 50% (minst) av Norges husstander har ikke mulighet til å få bredbånd. For min (og alle andres) del spiller det ingen rolle som helst at man kan få 100Mb rimelig i deler av Stockholm, jeg er interessert i et mye bedre alternativ til å betale kr 1200 og mer pr måned for oppringt og tregt internett, ikke minst å gjøre unna internettbruken min på mye kortere tid. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hvem er det som leverer 100Mbit i Sverige til en billigere penge enn det SDSL koster her til lands? Har vanskelig for å tro det..... du må gjerne underbygge påstanden din med en URL... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hvem er det som leverer 100Mbit i Sverige til en billigere penge enn det SDSL koster her til lands? Har vanskelig for å tro det..... du må gjerne underbygge påstanden din med en URL... Lenke til kommentar
bjoors Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 @FirstMile Et spørsmål, når det er 20+ interessenter på en sentral, sendes det automatisk en søknad til Telenor vedr. ledig kapasitet i den aktuelle sentralen, eller sender dere 20 og 20 om gangen?? Hilsen en håpefull n@rd med 27 interessenter. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 15:39, skrev cruel^:Til dere som kanskje syns firstmile virker useriøst: firstmile er en undergruppe av et av de 3 største internettleverandørene i verden, det bør sie nok til at det er seriøst. ZyXEL er vel ingen internett levrandør? De er vel verdens 3. største produsent av DSL utstyr! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 18:22, skrev Tresprit:...Er det en refleks eller? Slik som når små barn ser en vanndam, eller er det bare at de har veldig lite å bruke de stakkarslige 10% av hjernen som vi mennesker bruker til????? ..og de resterende 90% brukes til å styre muskler og andre BIOS-saker Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 eller i det tilfellet som det var tenkt på da jeg skrev det: VBO (Very Basic Output) Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Litt skuffa.... Tidlegare har det stått at eg kan få dei to dårlegaste ADSL-alternativa og dei to SHDSL-alternativa... No kan eg berre få det dårlegaste av kvar type! Kvifor? Forresten kom lokalavisa ut idag, og eg har fått 7 nye på sentralen i dag... :smile: Lenke til kommentar
xist- Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeah, firstmile burde vært en religion :razz: neida, men jeg håper bare de bygger ut her jeg bor :wink: Det er pr. i dag 32 registrerte på din sentral Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 09:19, skrev xist-:Det er pr. i dag 32 registrerte på din sentral Nei, det er 40 faktisk... Blir spennende og se om noen sentraler på nord-vestlandet blir bygget ut i første runde, men de skal vel bygge et enormt backbone i Oslo-området først sikkert. Iallefall har jeg vært snill i år, så nissen kommer uansett! Lenke til kommentar
Einride Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Ser det er flere enn meg som også lurer på dette. Har nå 20 registrerte interessenter på sentralen, men trenger en <bold>flere</bold> enn 20 stk? Regner med at vi får en del mer enn 20 interessenter, men... Lenke til kommentar
Rollerghost Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-10-31 23:38, skrev Firstmile:Det er ikke bindende før du konverterer interesse til bestilling. Når det er over 20 på en sentral vi ikke har bygget ut så får du automatisk en epost når vi overskrider 20 interessenter. Da har du mulighet til å konvertere til bestilling. Når du så har gjort dette (sammen med minimum 19 andre) Så bygger vi umiddelbart ut sentralen. Vi starter forøvrig endel av prosessen når vi har rundt 15 interesserte, så når alle 20 har konvertert til bestilling så bør ting gå relativt fort. Dette er et sent svar på innlegget, men jeg tar sjansen. Da jeg registrerte min interesse (kun to dager siden), fikk jeg beskjed om at det var regisrtert 32 interessenter på min sentral. Av det som står ovenfor her skulle jeg da ha fått en e-post med forespørsel om konvertering til bestilling. Hvor lang tid må jeg påregne før en slik mail kommer? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 09:14, skrev Firstmile:Det kan nok ha innvirkning i enkelte områder. Bravida patcher bl.a. inn i mdf, kobler det elektriske etc. men på oppdrag fra Telenor og ikke på oppdrag fra oss. Var nettopp det jeg tenkte, at det ville vært nok en genistrek av Telenor evt., å sørge for at det mangler ressurser når Firstmile trenger de som mest. D.v.s. jeg tror Telenor bruker alle lovlige triks, når de ser seg tjent med å bli kvitt en konkurrent. Firmadriften er politisk infisert, i tillegg til det økonomiske, og jeg tror ikke noe på at det er vanntette skott mellom Telenor/ Bravida. Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 omen: Svaret er besvart i denne tråden, eller i faqen til firstmile. Firstmile går opp i ca. 0,- i fortjeneste etter 1 år med 20 brukere. Derfor er 20 det magiske nummeret, ikke 21. Det bringer oss til Rollerghost: Det som står der er Firstmile som tar seg vann over hodet. De sender først søknad til Telenor om å bygge ut sentralen når de har fått 20 registrerte. Siden vi ikke får svar før i begynnelsen av neste uke om hvilke sentraler som har blitt akseptert, og hvilke 20 som blir tatt i utbygging fase 1, så forstår du at det har tatt en god stund for Telenor å gå igjennom disse søknadene. Det er bare de 20 som blir valgt først som får mail om å konvertere før jul. Når du bestiller, så har du et visst "krav" på å få det du har bestillt, så hvis du kan bestille før Telenor godtar utbygging, så kan Firstmile få et problem. Resten av oss får vente på fase 2 osv... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hmm. Nå er antallet interessenter nede i 9??? Forrige gang jeg sjekket, var det 13. Kjedelig. Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Ærre noe gæernt her? Er det mulig at det kan gå 32 timer uten ett eneste innlegg på denne tråden? Er det forresten noen som har kommet så langt som til bestilling enda? Hvis ikke synes jeg det virker som målet med de 20 sentralene før nyttår henger i en tynn tråd, med Telenor og Jul med din glede og helligdager i fleng osv. Det er ikke ment som noen klage, mer for å holde tråden varm. Lenke til kommentar
jasoon Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Det er vel nyhetens interesse som er begynt å dale. Det var tett med meldinger i starten av denne strengen, men etter hvert som det ser ut til at Firstmile ikke greier oppfylle "lovnadene" blir interessen mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå