Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

@Firstmile

Lurer bare på hvordan det kan ha seg at ganske mange plutselig har fått doblet mulig tilkoblingshastighet.

Sentralene flytter vel ikke på seg?

Når det gjelder opplysninger om linjelengder fra Telenor tror jeg man kan ta det med en klype salt, i likhet med andre opplysninger som kommer fra dem.

Det er klart at Firstmile må forholde seg til de opplysningene som er tilgjengelige, men jeg tror desverre de får erfare Telerot på sitt verste når de først kommer i gang med utbyggingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før kunne jeg få opptil 2048/640 ADSL

Nå kan jeg få 4068/640

 

???????

 

 

 

Quote:


Den 2002-12-02 17:01, skrev TheLoco:

@Firstmile

Lurer bare på hvordan det kan ha seg at ganske mange plutselig har fått doblet mulig tilkoblingshastighet.

Sentralene flytter vel ikke på seg?

Når det gjelder opplysninger om linjelengder fra Telenor tror jeg man kan ta det med en klype salt, i likhet med andre opplysninger som kommer fra dem.

Det er klart at Firstmile må forholde seg til de opplysningene som er tilgjengelige, men jeg tror desverre de får erfare Telerot på sitt verste når de først kommer i gang med utbyggingen.



Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Sjekka ut noen sentraler i området her og når jeg vet at folk bor under 1000m fra sentralen(sjekka med Bravida siden jeg kjenner de og de bekrefter dette) men på Firstmile sine sider så er disse telefonnr. altså ikke tilgjengelige med VDSL.....

 

Så er det noe dere ikke er helt sikre på eller er det bare at dere ikke har sjekket opp sentralen og diverse husstander mot sentralen siden VDSL ikke er tilgjengelige. Jeg ser at flere og flere får oppdatert produkter som er tilgjenglige fra Firstmile

 

Bare lurer siden vi ønsker flere brukere med kjappere hastigheter enn de som er å få per dags dato :wink:

Lenke til kommentar

Hva er det Firstmile har gjort??

Før helgen var det 31 interessenter på "min" sentral. Til min store fortvilelse er det nå kun 2..

og en av dem er antagelig meg..

Jeg har ikke hørt et kvekk fra dem, så de kan vel ikke ha kontaktet interessentene for å sjekke hvor mange som faktisk kommer til å bestille??

Ingen andre har jo hørt ett pip heller??

Ikke for å svartmale, men en har jo blitt litt paranoid etter alle disse årene som Telenorkunde..

.. sikker på at det står max hastighet ISDN imårra..

*SNUFS*

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 00:20, skrev Firstmile:

Når man registrerer seg som interessent så betyr ikke det at vi bruker det telefonnummeret du oppgir til noe annet enn å sjekke hvilken sentral du tilhører. Når man bestiller kan man bestille til adresse og husnummer, dvs. at man ikke trenger telefon fra før.


 

Jeg bor på et studenthjem med ca 200 hybler/leiligheter. Komplekset har egen telefonsentral, men det er svært få som har aktivert hustelefon. Derfor burde det være mulig å registrere sin interesse med adressse istedet for telefonnummer---til nå er 28 registrert her, men tror det er feil-

Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ.. men kan ikke fatte at de skal klare å bygge ut 20 sentraler før jul. Er 3.des. i dag og de siste dagene før jul stopper Norge. Etter det jeg har sett/hørt er det fortsatt ingen som engang har mulighet til å bestille. Ikke gir de mye lyd fra seg her lenger heller.

Lenke til kommentar

til min store (positive) forskrekkelse så gikk jeg opp ifra 1mbit adsl og sdsl til full pakke med vhdsl 10mbit :grin: på mitt nummer da jeg sjekket nå. samme antall registrerte, stusselige 5 stykk.. :sad:

 

hva er det som skjer? hvorfor oppgir systemet at jeg nå kan få vhdsl på 10mbit når jeg tidligere bare kunne få 1mbit adsl eller sdsl?

 

anyways, keep up the good work! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-03 17:01, skrev agvg:


Tja, enten så roter kapaks eller firstmile ellers så har Telenor sjekket linjene på sentralen og oppdatert kapaks med dette.


 

humm. får krysse fingrene og håpe på at det er det siste alternativet som stemmer :smile:

 

edit:

oppdatering, tastet inn nummeret til dem som bor leiligheten under oss og med dem så er maks hastighet rapportert til 1mbit adsl og sdsl, og dem bruker den samme telefon kabelen inn i huset.. mystisk..

 

dette liker jeg ikke helt :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-12-03 17:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...