Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-26 21:14, skrev Ac-Cobra:


 

Må si meg litt enig med deg.

 

Firstmile bør etterhvert gjøre noe. Som f.eks oppdatere websiden. de eneste nyhetene som er der, er noe som stod med en gang siden ble lagt ut.

 

"...det blir lagt til ytterligere funksjonalitet, informasjon og noen endringer i løpet av uken som kommer. Dette inkluderer flere svar på spørsmål rundt tjenesten, det inkluderer vilkår for bestilling og endel annen informasjon."

 

hmm. begynner å bli en del uker siden det skulle vært gjort nå...

 

Dessuten er det på tide at de viser at de fremdeles er i live i denne tråden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jepp... det kan jeg.. les mine tidligere poster hvis du gidder så kan du danne deg et bilde av hva jeg mener.

 

Firstmile bør da se at mange bruker mye energi til ingen nytte her og blir dreti ut. Ungdom bruker opp sparepenger på anonser i lokalavisen, løper rundt med flygerblader å verver folk. (folk som nå maser på dem...hvor i granskauen blir det av linja da)

Når de begynte å svare folk på denne tråden bør de jo si i fra når de ikke gidder å svare mere.

De holder jo oss for narr.

Noen estimat på utbygningsplan har de jo ikke. Kansje noen sentraler før jul... jadda.... så jo bare med hjemmesiden deres.. tror ikke jeg får se det.

Greit nok at det tok litt mere av en Firstmile trodde først, men jeg synes de bør være ærlige og dempe forventningene våres (dere andres) litt.

Jeg har for lengst skjønt at Firstmile neppe blir tilgjenngelige før det blir sommer/høst/vinter her (bor i Moss)

Jippi det er 37 på min sentral...det hjelper jo ingen ting ennå. Samme om det hadde vært 10 000 jo!

Orker ikke skrive mere nå (har nemelig flust av andre argumenter)

Jeg synes Firstmile nå bør komme på banen å redegjøre til dere naive folk som tror billig bredbånd er rett rundt hjørnet.

 

Hilsen @c-Cobr@

 

Takk, nå er alt mye bedre. jeg forstår deg meget godt, og tror selv at Firstmile ikke kommer til å gjennomføre å bygge ut de sentralene de har lovet oss.

 

Sorry for de folka som tror de får bredbånd fra Firstmile!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 23:19, skrev firstmiland:

Hva med fasttelefoni etter at firstmile har leid ledningen til Telenor. Det har gått meg hus forbi, hvis dette punktet er skikkelig kommentert.

Selv ønsker jeg å si opp Telenorabonnementet, hvis jeg får tilgang på firstmiles tilbud. Men mange som ønsker å bestille, ønsker ikke å miste fasttelefonen.


 

xDSL er uavhengig av ditt telefonabbonement. Du kan fortsatt ha hustelefon fra telenor og xDSL fra en annen leverandør, eller ikke telefon i det hele tatt.

Lenke til kommentar

"@c-cobr@":

 

Det er greit nok at du er en tviler, men man skal ikke uttale seg på bunnløst grunnlag.

 

Mange er kanskje optimistiske, for optimistiske. Men du må i så fall være den mest pesimistiske på dette forumet.

 

Du skal ikke lage grobunn for andres tvil, et frø skal du få lov til å være, det er ditt problem. Jeg skal i hvert fall ikke vanne deg :lol:

 

Men jeg skjønner jo egentlig hvorfor du tviler så sterkt, du er redd for at din 1024/256 linje fra telenor skal bli forbigått av firstmile sin 1024/640 linje.

 

Men du har sikkert genetisk grunnlag for å tvile også, siden du også tviler på at speedometeret som sier ca. 800Kb ikke er gjeldende på download..... trenger jeg si mer?

 

Mitt poeng her er ikke å flame ac-cobra, men å få frem at en ubegrunnet påstand kan så tvil blant tvilere, gjøre folk forbannet (meg) eller få andre konsekvenser.

 

Firstmile har jo faktisk kapital i ryggen og de er troende til å gjennomføre prosjektet.

 

Men hvorfor i ******* bryr du deg egentlig, hvorfor står du på venteliste, du har jo 1024(800)/256 linje fra Telenor og bruker opera med sin geniale download manager...........................

 

Du har vel ikke behov for noe bedre, men alt håp er vel ute, ikke engang nextgentel ville bygge ut i nærheten av Moss

 

Skjønner du noe? Jeg skjekker ut litt, må jo vite noe om personen jeg anklager.

og forresten: du kan jo prøve å være litt mer seriøs, det kan du jo til tider være har jeg sett.

 

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

"Tresprit"

 

Tror du flamet deg selv. Tror din lille raportt sier mere om deg enn det gjør om meg. Å håne menesker holder jeg meg for god til.

 

Å være kritisk til firmaer (Gud Firstmile i ditt tilfelle), organisasjoner o.l har jeg vært men personlige angrep har jeg aldri nedverdiget meg selv til.Sjekk det ut..som jo Tresprit har.

Ytterligere komentar har jeg ikke til deg.

 

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Vi er fortsatt her og vi holder et øye med forumet. Noen føler at de savner tilbakemelding og det er desverre ikke slik at vi ikke vil svare, men vi får så mange henvendelser pr. epost hver eneste dag at det er umulig å svare på alt. Vi skal snart få lagt ut en mye mer omfattende "FAQ" og ta imot eventuelle bestillinger på ca 20 sentraler så snart vi har installasjonsdato for utstyr i disse. Operatøraksess og Telelosji er ganske nye produkter for Telenor, det er komplekse produkter og fordi vi leverer et ganske bredt spekter av tjenester så tar det desverre noe tid nå i begynnelsen å få implementert rutiner, planlagt kapasitetsfremføring og få svar på alle de henvendelsene vi har sendt inn på utbygging av forskjellige lokasjoner. Vi er her, vi har ikke glemt dere og vil snart opprette en telefon man også kan ringe til for å få svar på eventuelle spørsmål man har rundt tjenesten.

 

Som om vi ikke har nok å gjøre fra før av så ser det ut til at vi blir innblandet i en rettstvist rundt bruken av navnet "Firstmile" som en ikke navngitt bedrift mener de har rett på. Helt unødvendig og vi er udelt positive til utfallet av denne saken, men desverre så tar slike ting også opp tid. Vi kan mer enn gjerne holde dere her på hardware.no litt mere oppdatert via forumet men prøv å stille direkte spørsmål så vi kan forme en FAQ som etterhvert dekker det meste.

 

Med Hilsen,

Marius Rønningen

Prosjektleder, Firstmile.

ZyXEL Communications

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 23:09, skrev qvestus:

Telenor bygger ut ADSL hvor jeg bor nå, vil jeg da også kunne få xDSL fra andre leverandører ?


Eller må de sette inn eget utstyr i sentralen ?


 

Du kan få Bluecom, Tiscali med flere, det er ingen grunn til og velge Telenorplus sin ADSL.

Skal f.eks firstmile eller NGT bygge ut så monterer de eget utstyr.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 23:19, skrev firstmiland:

Hva med fasttelefoni etter at firstmile har leid ledningen til Telenor. Det har gått meg hus forbi, hvis dette punktet er skikkelig kommentert.

Selv ønsker jeg å si opp Telenorabonnementet, hvis jeg får tilgang på firstmiles tilbud. Men mange som ønsker å bestille, ønsker ikke å miste fasttelefonen.


 

Hvis det er som med de andre som leverer ADSL/SDSL så kan ADSL kjøres med splitter, SDSL og bedre krever eget par.

Ganske mange har allerede et ekstra par da TN legger to par inn til husene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 23:37, skrev NetFinity:

Quote:


Den 2002-11-26 23:19, skrev firstmiland:

Hva med fasttelefoni etter at firstmile har leid ledningen til Telenor. Det har gått meg hus forbi, hvis dette punktet er skikkelig kommentert.

Selv ønsker jeg å si opp Telenorabonnementet, hvis jeg får tilgang på firstmiles tilbud. Men mange som ønsker å bestille, ønsker ikke å miste fasttelefonen.


 

xDSL er uavhengig av ditt telefonabbonement. Du kan fortsatt ha hustelefon fra telenor og xDSL fra en annen leverandør, eller ikke telefon i det hele tatt.

 

Takk for svar fra NetFinity og Agvg!

 

Vil folk beholde de nåværende priser på sitt fasttelefonabonnement - analogt eller ISDN?

Lenke til kommentar

Hadde jo vore kjekt å vite kven som er på samme sentral som meg, slik at eg veit kven eg skal spørja, men ettersom eg har forstått er ikkje dette muleg.

 

Er det derimot muleg å få sjå ei oversikt over kor i landet de vil starta utbyggjinga? Eller kjem det berre til å vera ein sentral i "hist og pist"?

Lenke til kommentar

Et par direkte spørsmål til Firstmile:

 

Er tydeligvis mange her som gjør en stor innsats for å få 20+ interessenter på sentraler langt uti huttiheita hvor andre operatører ikke tilbyr xDSL pr idag. Vil slike sentraler alltid bli prioritert foran sentraler i mer befolkede strøk der andre operatører allerede leverer tjenester, selv om disse sentralene ofte har mange ganger så mange interessenter som "bygde-sentralene"?

 

Vil antallet interessenter være avgjørende for prioritering/rekkefølge på utbygging av sentraler?

Lenke til kommentar

Til Firstmile og Marius Rønningen:

 

Quote:


Den 2002-11-27 00:46, skrev Firstmile:

det er umulig å svare på alt. Vi skal snart få lagt ut en mye mer omfattende "FAQ" og ta imot eventuelle bestillinger på ca 20 sentraler så snart vi har installasjonsdato for utstyr i disse.


 

Jeg forstår det ikke er så lett å si, men for å slippe litt av sjekkingen av Firstmiel sin side går det kanskje an å tippe litt intelligent om tidsperspektivet, når svaret på hvilke sentraler som skal bygges ut kan forventes? Eller er Telenor litt i tåka om sine egne tilbud?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 14:18, skrev haskovly:

Et par direkte spørsmål til Firstmile:


Er tydeligvis mange her som gjør en stor innsats for å få 20+ interessenter på sentraler langt uti huttiheita hvor andre operatører ikke tilbyr xDSL pr idag. Vil slike sentraler alltid bli prioritert foran sentraler i mer befolkede strøk der andre operatører allerede leverer tjenester, selv om disse sentralene ofte har mange ganger så mange interessenter som "bygde-sentralene"?


Vil antallet interessenter være avgjørende for prioritering/rekkefølge på utbygging av sentraler?



 

Ja, dette er jo interessant, før man herjer vilt i nabolaget for detter å stå med skjegget i postkassa... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 00:28, skrev Ac-Cobra:

"Tresprit"


Tror du flamet deg selv. Tror din lille raportt sier mere om deg enn det gjør om meg. Å håne menesker holder jeg meg for god til.


Å være kritisk til firmaer (Gud Firstmile i ditt tilfelle), organisasjoner o.l har jeg vært men personlige angrep har jeg aldri nedverdiget meg selv til.Sjekk det ut..som jo Tresprit har.

Ytterligere komentar har jeg ikke til deg.


Hilsen @c-Cobr@


 

du greide det igjen..... i dag var jeg faktisk i godt humør, men så......

 

hvis du hadde lest hva jeg skrev og forstått det (men man kan vel ikke ha kaka og spise den også regner jeg med) så hadde du skjønt poenget mitt:

 

[*] Du kommer hele tiden med det samme innlegget, med de samme ubegrunnede meningene

[*] Du har ADSL fra telenor. Det virker som du har andre grunner til å mislike firstmile en ren skepsis

[*] Det var kritikk av din kritikk og dine metoder, ikke å håne deg (ei et personlig angrep), selv om det kunne vært morro.

[*] At jeg ikke synes de innleggene du har hatt her har vært særlige seriøse eller dreid seg om det samme som tråden har dreid seg om. Tvilinga var jo ferdig for de aller fleste i rundt side 6/7 vil jeg tro.

 

Jeg holder meg vanligvis unna å kritisere folk, men av og til må man stoppe opp og tenke, ikke bare la fingrene fly fritt over tastaturet................

 

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

@ Firstmile:

Dere sier at de som tilhører en sentral som er klar for utbygging vil få opp en bestillingsdialog på sidene deres.

Hva med informasjon til alle de som ikke får opp noen andre opplysninger enn antall interesserte på sin sentral og lurer på når og om i det hele tatt deres sentral blir bygget ut?

Hva med også å informere i de tilfelle utbygging av en sentral ikke er aktuelt av tekniske årsaker o.l.

Og hvor i løypa de sentralene som er aktuelle å bygge ut ligger innenfor en viss tidshorisont, slik at man i alle fall vet om man kan få xDSL i løpet av f.eks. 3 mnd., eller om man må vente til nærmere neste jul.

Det er ikke så ille å vente litt, bare man vet noenlunde hvor lenge man må vente.

Jeg har dårlige erfaringer med $tjelenor som lovet ADSL her i løpet av 3. kvartal i fjor, så i løpet av våren/forsommeren i år, for så å drite i hele utbyggingen.

Lenke til kommentar

Til Firstmile duden:

 

Min linje lengde er 3525 meter, og jeg kan da få disse linjene av dere: G.SHDSL 1040/1040 og ADSL 1024/640.

 

Men det jeg lurer på, er det ingen mulighet for G.SHDSL 2320/2320 ?

med en Prestige 782 - G.SHDSL Ruter/Bridge som takler:

Data Rate (kbps) Distanse (meter) SHDSL

2320 3400

 

lixom 125 meter extra er jo ikke så mye ?

Lenke til kommentar

Eg også lurer på om ant. interesserte har noko å seia. Sjølv har me berre 15 interesserte akkurat no, men eg kjem til å plassera ein artikkel i lokalavisa som kjem ut neste torsdag, og me rekner du med å nå ca. 40-50 (ambisiøst?). Det er jo tross alt 4 byggjefelt, som går inn under samme sentralen... Forstår ikkje kvifor ingen andre vil byggja ut der...

 

Men det hadde som sagt vore fint å fått beskjed om dette =)

 

Stå på, firstmile!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...