Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Det er registrert 42 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling. Vi tar automatisk kontakt med alle interessenter for å bekrefte bestilling når vi har avklart om det er plass til vårt tekniske utstyr i sentralen, og når vi vet hvor fort vi kan få knyttet den til vårt stamnett.

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

VDSL 10000/10000

VDSL 5000/5000

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

LIKA DET!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var veldig hvor hissige vi var her da. Ja, jeg har lest hele tråden. Ja, jeg innrømmer at jeg hadde feil, men du trenger ikke hisse deg så opp.

Hissig?

Ja om du mener det så. Måtte jo bare ta deg på den hehe :grin: Men noen hissgpropp er jeg forhåpentligvis ikke, selv om jeg kan være krass på tastaturet.

Lenke til kommentar

For å si det rett ut, dette har en eim av humbug. Har nå hatt 36 interessenter på min sentral LENGE, og de sier at det skal bygges ut. Men ikke et knyst kommer fra Firstmile, og jeg skal vedde mye på at det foreløpig ikke er en kjeft her som har fått det. Ikke sier de noe på forumet heller....

He he, blir bare litt irritert når det loves gull og grønne skoger, og ingenting skjer :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 08:37, skrev TommyL:

For å si det rett ut, dette har en eim av humbug. Har nå hatt 36 interessenter på min sentral LENGE, og de sier at det skal bygges ut. Men ikke et knyst kommer fra Firstmile, og jeg skal vedde mye på at det foreløpig ikke er en kjeft her som har fått det. Ikke sier de noe på forumet heller....

Med all respekt, hvor kjappt tror du at det er og få dette opp og gå?

De har selv sagt at de første _kanskje_ kan være oppkoblet i slutten av desember.

Det tar lang tid før Telenor gir tilbakemelding om forholdene i sentralen, og før dette er klarert er det jo ingen mening i og begynne og ta i mot bestillinger, dessuten er det jo ikke sikkert at din sentral står på toppen av lista heller...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 11:43, skrev Delta:

Har prøvd og få tak i firstmile i 2 mnd , jeg har send de ca 40 mailer og ring ZYXEL COMMUNICATION , og der vil de ikke si noe , for meg så kan de dra til *******

sa

Rart, siden jeg har mottatt svar på alle mailene utenom en (var ikke noe viktig i den uansett) jeg har sendt dem, men det er kanskje fordi jeg kommer med saklige spørsmål som f.eks ikke står i FAQ'en :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 11:50, skrev Robkvi:

humm, stakkars fyren som laget denne tråden om han valgte å abonnere på svar
:lol:

jaja, men han kan alltids edite første posten (sin egen) og deretter fjerne haka....

Uansett tenk på stakkaren som startet "siste ordet" da :grin:

Lenke til kommentar

Har ikke fått tid til å lese alle svarene her.. håper noen gidder å svare på mitt spørsmål;

I min lille hjemby har vi akkurat fått mulighet til å få ADSL. Ikke NTG, men Telenor, Tiscali, Bluecom, Tele2 osv.

Hvis vi fikser 20 på en sentral, hvor fort vil det da i praksis være mulig å få ADSL fra firstsmile? Jeg mener, dere prioriterte vel ikke plasser det allerede var ADSL..

Jeg kan altså like gjerne bestille fra en annen leverandør?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 20:21, skrev havegg:

Har ikke fått tid til å lese alle svarene her..

Les faq´en på http://www.firstmile.no . Så kan du jo registrere deg som interessert og se hvordan det ligger an på din sentral. Det er ingen forpliktelser med dette annet en at du lager falske forhåpninger for de andre interesserte...

Du kan vel regne med om du da ikke har flaks og komer med blandt de 20 første sentralene, at det skjer noe til neste år en gang... Husk nå bindingstiden om du velger andre. Kanskje verdt å vente?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 20:21, skrev havegg:

Har ikke fått tid til å lese alle svarene her.. håper noen gidder å svare på mitt spørsmål;

I min lille hjemby har vi akkurat fått mulighet til å få ADSL. Ikke NTG, men Telenor, Tiscali, Bluecom, Tele2 osv.

Hvis vi fikser 20 på en sentral, hvor fort vil det da i praksis være mulig å få ADSL fra firstsmile? Jeg mener, dere prioriterte vel ikke plasser det allerede var ADSL..

Jeg kan altså like gjerne bestille fra en annen leverandør?

Ja, og skulle det bli utbyggd fra FM er det jo bare og si opp det du har, hvis du er storforbruker så vil det jo uansett lønne seg og gå over til ADSL og heller ta den tusenlappen det koster og bryte bindingstiden, jeg vil anbefale Bluecom, Tiscali eller Tele2 hvis du velger den løsningen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 20:58, skrev muffe:

Noen som vet om en nettside en kan se hvilket område som hvær sentral dekker?

Det finner du ikke, dette er ikke offentlig informasjon, dog kan du til en viss grad kunne se det på nummerserien hvis det er en mindre sentral.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 20:38, skrev Divxdude:

Quote:

Den 2002-11-26 20:27, skrev Ac-Cobra:

Firstmile sucks!

Hilsen @c-Cobr@

Og kan du begrunne dette? Kom med saklige påstander. Ikke at de suger uten grunn.

Jepp... det kan jeg.. les mine tidligere poster hvis du gidder så kan du danne deg et bilde av hva jeg mener.

Firstmile bør da se at mange bruker mye energi til ingen nytte her og blir dreti ut. Ungdom bruker opp sparepenger på anonser i lokalavisen, løper rundt med flygerblader å verver folk. (folk som nå maser på dem...hvor i granskauen blir det av linja da)

Når de begynte å svare folk på denne tråden bør de jo si i fra når de ikke gidder å svare mere.

De holder jo oss for narr.

Noen estimat på utbygningsplan har de jo ikke. Kansje noen sentraler før jul... jadda.... så jo bare med hjemmesiden deres.. tror ikke jeg får se det.

Greit nok at det tok litt mere av en Firstmile trodde først, men jeg synes de bør være ærlige og dempe forventningene våres (dere andres) litt.

Jeg har for lengst skjønt at Firstmile neppe blir tilgjenngelige før det blir sommer/høst/vinter her (bor i Moss)

Jippi det er 37 på min sentral...det hjelper jo ingen ting ennå. Samme om det hadde vært 10 000 jo!

Orker ikke skrive mere nå (har nemelig flust av andre argumenter)

Jeg synes Firstmile nå bør komme på banen å redegjøre til dere naive folk som tror billig bredbånd er rett rundt hjørnet.

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...