Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en mail til dem, og fikk et svar at de seriøst ønsker å bygge ut de sentralene der de har mer en 20 ``bestillinger``

De har meget gode priser, og jeg håper at de bygger ut på min sentral. Jeg betaler for sdsl over 1000,- hver mnd. men med Firstmile kan jeg få samme hastighet for 500,-!!

Meget bra!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-25 14:08, skrev Divxdude:

Jeg sendte en mail til dem, og fikk et svar at de seriøst ønsker å bygge ut de sentralene der de har mer en 20 ``bestillinger``

De har meget gode priser, og jeg håper at de bygger ut på min sentral. Jeg betaler for sdsl over 1000,- hver mnd. men med Firstmile kan jeg få samme hastighet for 500,-!!

Meget bra!!

duh!

Lenke til kommentar

Yes!

Selv midt i bredbåndstette Bærum hvor vi har tilgang på bredbånd både på kabelnett, fra NGT, Catch m. flere. Telenor Avidi eier kabelnettet (tidl. Alfanett) er nok derfor litt tilbakeholdne med å bygge *DSL. På min sentral de kan ihvertfall ikke levere noe til meg med i underkant av 5km. til sentralen.

I dag rundet vi 21 interesserte på Kolsås sentral og da er det "over 20 interesserte" Så får vi håpe det blir over 20 bestillinger da.... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Meget bra!!

Etter det jeg har forstått så bygger de ikke ut i sentraler der det allerede er xDSL.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 20:03, skrev twarr:

Hei!

Må vi ha OVER 20 bestillinger? vi har akkurat 20 stk, og vi får ikke en til! må vi altså ha OVER 20 = 21 eller mer?

det må være 20 som tegner bindene bestilling..

du får nok fler,, vi stoppa litt på 14,, men etter en ny runde med flygeblad, som var skrevet av velforeningen, kjørte vi det opp til 23,, og jeg har enda flere jeg skal ringe til :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 16:25, skrev aron:

Selv midt i bredbåndstette Bærum hvor vi har tilgang på bredbånd både på kabelnett, fra NGT, Catch m. flere. Telenor Avidi eier kabelnettet (tidl. Alfanett) er nok derfor litt tilbakeholdne med å bygge *DSL. På min sentral de kan ihvertfall ikke levere noe til meg med i underkant av 5km. til sentralen.

Fordelen med alfanett/avidi er jo at man får flere ip-er. Det er grunn nok til at jeg vil beholde alfanett selv om de ikke gir den båndbredden man skal ha ut på linja. Skal vurdere firstmile hvis de kommer med tilbud om flere ip-er (f.eks. 50,- ekstra i måneden per ip).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 20:51, skrev £eo:

Quote:

Den 2002-11-25 20:03, skrev twarr:

Hei!

Må vi ha OVER 20 bestillinger? vi har akkurat 20 stk, og vi får ikke en til! må vi altså ha OVER 20 = 21 eller mer?

det må være 20 som tegner bindene bestilling..

du får nok fler,, vi stoppa litt på 14,, men etter en ny runde med flygeblad, som var skrevet av velforeningen, kjørte vi det opp til 23,, og jeg har enda flere jeg skal ringe til :smile:

Tro meg! vi får IKKE flere her! det er nesten alle husene det når vi har 20 stk!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 20:19, skrev Sjenever:

Etter det jeg har forstått så bygger de ikke ut i sentraler der det allerede er xDSL.

Om du ikke gidder å lese hele tråden, så kan du i det minste sjekke faq´en til Firstmile før du uttaler deg.

For å legge det opp i fanget dit siterer jeg fra Firstmile, spørsmål 1 på faq´en:

"Q: Hvilke sentraler vil Firstmile prioritere?

A: Firstmile vil prioritere sentraler der det foreligger 20 eller flere bestillinger og der andre aktører ikke tilbyr bredbånd. Vi vil selvsagt bygge ut sentraler med 20 eller flere bestillinger der andre aktører er tilgjengelige også, men i første omgang vil vi prioritere sentraler der bredbånd ikke er tilgjengelig med unntak av noen hovednoder i Oslo. Så snart sentralene med 20 bestillinger uten andre aktører er oppe fortsetter vi med sentraler med 20 bestillinger som også er bygget ut av andre operatører."

Lenke til kommentar

Den 2002-11-25 23:09, skrev Gullars:

Til alle frå Sveio som les dette:

Til alle andre:

Nokon som har tips å koma med når det gjeld å få dette ut til folk rundt i bygda?

Jeg satte inn en annonse i lokalavisa. Har gått fra 15 stk på torsdag til 37 nå i kveld.

Det er bare å håpe på at Firstmile holder det de lover på sine nettsider. Jeg synes de er litt mer forsiktig når de svarer her.

Lenke til kommentar

Quote:

Om du ikke gidder å lese hele tråden, så kan du i det minste sjekke faq´en til Firstmile før du uttaler deg.

For å legge det opp i fanget dit siterer jeg fra Firstmile, spørsmål 1 på faq´en:

"Q: Hvilke sentraler vil Firstmile prioritere?

A: Firstmile vil prioritere sentraler der det foreligger 20 eller flere bestillinger og der andre aktører ikke tilbyr bredbånd. Vi vil selvsagt bygge ut sentraler med 20 eller flere bestillinger der andre aktører er tilgjengelige også, men i første omgang vil vi prioritere sentraler der bredbånd ikke er tilgjengelig med unntak av noen hovednoder i Oslo. Så snart sentralene med 20 bestillinger uten andre aktører er oppe fortsetter vi med sentraler med 20 bestillinger som også er bygget ut av andre operatører."

Det var veldig hvor hissige vi var her da. Ja, jeg har lest hele tråden. Ja, jeg innrømmer at jeg hadde feil, men du trenger ikke hisse deg så opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...