Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjip arbeidsdag da..... bryter det ikke med arbeidsmiljøloven da?

En person må gjøre en stor bragd for å bli kalt en helt (evt. flere).

I mine øyne, hvis firstmile klarer dette så er de høyere rangert enn gud hos en kristen......

Tresprit (ateist :smile: )

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke arbeidsmiliøloven "gjelder" for oppstartfasen i IT-bransjen :wink:

Jeg synes alt i alt at ting borte på Firstmile har gått rasende fort, de har jo faktisk ikke reklamert for noen tjeneste noen steder bortsett fra en liten (provisorisk) hjemmeside som noen "tilfeldigvis" dumpet borti... (og jeg tviler på at de har beregnet den massive responsen som plutselig kom...)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 20:25, skrev Danko:

Hm..hvorfor tror alle at vi andre har så sinnsykt stor interesse av og vite hvor mange interiserte det er på sentralen sin egentlig..? :smile:

Det handler kanskje ikke om det, men at vi er så glad at vi må spre litt glede :smile:

Lenke til kommentar

MR. Firstmile

Kan du / dykk ikkje mekke ei liste over ting da?

1 liste med sentraler dere skal sende søknad om til.

1 liste med sentraler dere har sendt søknad til om

1 liste med sentraler dere har søkt om og fått positivt svar

1 liste med sentraler dere har søkt om og fåt negativt svar.

Nå synes folk rundt meg her at det haster... Alle spørr " har du fått mail her eller " Har du ringt til dei? Har du sendt epost til dei?

Eg veit at dykk har meir enn nok og henge fingra i om dagen så eg gidde ikkje og ta kontakt! Rekne med ting går fortere om dere slipper maset fra oss som il ha xDSL.

PS. Kor mange sentraler er det 20+++ brukere på no?

sånn ca tall 30 ? 60 ? 500 ?

Lenke til kommentar

Hei,

Håper det er noen her som kan svare på noen spørsmål jeg har.

Er interessert i å bestille hos Firstmile når muligheten byr seg, men er usikker på noen ting.

Jeg har i dag frisurf gjennom Telenor (ISDN). Har derfor frisurf mailadresse.

Spørsmål

-Hvordan vil dette i praksis fungere dersom jeg blir kunde hos Firstmile? Hvordan gjør jeg det med mail? Regner med at jeg må slutte å bruke Frisurf-kontoen, eller kan jeg fortsatt benytte denne mailadresse?

-Må jeg eventuelt basere meg på webbaserte mailtjenester, slik som Hotmail? I så fall, er det noen som vet om noen bra slike webtjenester som er gratis. Hotmail tror jeg gjerne blir fort dårlig dersom man skal ha den som hovedmail. Det ligger jo begrensninger her på mailstørrelse man kan motta etc.

-Hva vil det ha og si for meg i praksis at jeg ikke lenger har en fast IP adresse? Har dette noe å si sånn i praksis?

Håper noen har tid og mulighet til å svare meg.

Mvh,

Mumle

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 10:50, skrev Mumle:

Hei,

Håper det er noen her som kan svare på noen spørsmål jeg har.

Er interessert i å bestille hos Firstmile når muligheten byr seg, men er usikker på noen ting.

Jeg har i dag frisurf gjennom Telenor (ISDN). Har derfor frisurf mailadresse.

Spørsmål

-Hvordan vil dette i praksis fungere dersom jeg blir kunde hos Firstmile? Hvordan gjør jeg det med mail? Regner med at jeg må slutte å bruke Frisurf-kontoen, eller kan jeg fortsatt benytte denne mailadresse?

-Må jeg eventuelt basere meg på webbaserte mailtjenester, slik som Hotmail? I så fall, er det noen som vet om noen bra slike webtjenester som er gratis. Hotmail tror jeg gjerne blir fort dårlig dersom man skal ha den som hovedmail. Det ligger jo begrensninger her på mailstørrelse man kan motta etc.

-Hva vil det ha og si for meg i praksis at jeg ikke lenger har en fast IP adresse? Har dette noe å si sånn i praksis?

Håper noen har tid og mulighet til å svare meg.

Mvh,

Mumle

Du trenger ikke skifte mail-adresse.. du kan godt fortsette å bruke den du har, vil jeg tro. (det kan hende frisurf har lagt inn noe sperre, slik at du må bruke frisurf, men det tror jeg ikke..)

Men om du må det, så kan du for eksempel bruke start som tilbyr både web-basert, og (pop3-) klientbasert mail.

Så jeg vil tro at du kan fortsatt kan bruke det samme oppstettet i outlook (eller whatever du bruker).. Du må bare endre smtp-serveren (tjeneren som sender mailen er som regel sperra for å hindre misbruk til spam/reklame osv, slik at bare de som har internett-abb der kan bruke den) til firstmile sin...

Og det med dynamisk ip-addrese:

Der vil du ikke merke noen forskjell... Frisurf har jo heller ikke fast ip adrrese de heller. Du trenger egentlig ikke fast ip-adresse så lenge du bare bruker maskinen til å surfe/chatte/mail osv... Fast ip er bare nyttig når du du kjører server.

(ikke gidd å klage på trykkleifer osv... sikkert mange av de :smile:

Godt nok svart? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

1 liste med sentraler dere skal sende søknad om til.

1 liste med sentraler dere har sendt søknad til om

1 liste med sentraler dere har søkt om og fått positivt svar

1 liste med sentraler dere har søkt om og fåt negativt svar.

Når man signerer avtaler om å ha aksess til (informasjon om) sentralene så må man også signere en taushets avtale. Disse sentralene er viktig for kongriket Norge og denne informasjonen er ikke offentlig tilgjenglig.

Så hvis vi lister opp sentraler, dvs utgir informasjon om de, så er jeg redd for at vi bryter den avtalen.

Som kan få veldig store konsekvenser for Firstmile som har signert avtalen.

Det hadde lettet mye av pågangen om vi hadde gjort det, men dessverre har vi ikke mulighet.

[ Denne Melding var redigert av: Firstmile på 2002-11-20 11:28 ]

Lenke til kommentar

Til Connect.

Det var et veldig bra svar du ga meg, som gjorde meg en del klokere.

Det ville være fint dersom jeg kunne beholde min mailadresse gjennom frisurf, slik som i dag. Ser du tror dette lar seg gjøre. Vi får se.

Jeg bruker Outlook. Dersom jeg eventuelt må bytte og begynne og bruke start. Koster det noe penger å ha mail gjennom dem, og er det store begrensninger på størrelse på mail man kan motta, ha lagret i innboxen etc?

Uansett, tusen takk for fint svar. Utfra det du sier er det ihvertfall ingen grunn til ikke å begynne å bruke Firstmile.

Er ikke så dreven og trodde det kanskje ville bli mye tull med mail etc. Jeg ønsker å fortsette å bruke Outlook til min mail (og gjerne den adressen jeg har i dag), og ikke hotmail eller slikt.

Mvh,

Mumle

Lenke til kommentar

Oppe i 717 poster og topicen plager meg noe sykt hver gang den dukker opp igjen.

Vet ikke helt hva det var, men det kan jo ha noe med at 'Firstmile.... ER DETTE ALVORLIG?!?' skulle vært 'Firstmile.... ER DETTE SERIØST?!?'

Like irritert hver ***** gang. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 12:48, skrev Mumle:

Til Connect.

Det var et veldig bra svar du ga meg, som gjorde meg en del klokere.

Det ville være fint dersom jeg kunne beholde min mailadresse gjennom frisurf, slik som i dag. Ser du tror dette lar seg gjøre. Vi får se.

Jeg bruker Outlook. Dersom jeg eventuelt må bytte og begynne og bruke start. Koster det noe penger å ha mail gjennom dem, og er det store begrensninger på størrelse på mail man kan motta, ha lagret i innboxen etc?

start.no er gratis. Hvor mye du kan ha lagret i innboksen i outlook er så mye plass du har på harddisken :smile: Det kommer av at outlook henter de nye beskjedene fra serveren, lagrer dem på harddisken og sletter dem fra serveren igjen

MEN, du kan bruke din frisurf-mail fra før, men for at internett abbenomentet ikke skal bli deaktivert må du kanskje ringe opp av og til :razz: , men det vet jeg egentlig ikke noe om.

Lenke til kommentar

Den 2002-11-20 11:25, skrev Firstmile:

Quote:

Når man signerer avtaler om å ha aksess til (informasjon om) sentralene så må man også signere en taushets avtale. Disse sentralene er viktig for kongriket Norge og denne informasjonen er ikke offentlig tilgjenglig.

Så hvis vi lister opp sentraler, dvs utgir informasjon om de, så er jeg redd for at vi bryter den avtalen.

Som kan få veldig store konsekvenser for Firstmile som har signert avtalen.

Det hadde lettet mye av pågangen om vi hadde gjort det, men dessverre har vi ikke mulighet.

Jeg betviler ikke at nøyaktig informasjon om navn på og lokasjon av sentralene er konfidensiell informasjon som dere ikke kan oppgi.

Men, navnet på stedene hvor det er sentraler som dere har tenkt å bygge ut er ikke konfidensiell informasjon. Telenor oppgir jo denne informasjonen selv, dvs hvilke "sentraler" (les steder) de vil bygge ut i kommende periode.

Dersom det er slik at dere har konkrete planer for utbygging av konkrete sentraler, kan dere ikke da oppgi på hvilke steder dere har slike planer?

[ Denne Melding var redigert av: Spook på 2002-11-20 18:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...