Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Grattis firstmile..... lekkert design :grin:

Nå begynner en ny tanke å sige inn over meg, min nabo kan få adsl.... kanskje jeg også kan få? Firstmile greier vist ikke å skjekke min linjelengde og da må jeg jo bare sitte å vente i angst (eller var det spenning det het?).

Tresprit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-16 10:30, skrev Tresprit:

Firstmile greier vist ikke å skjekke min linjelengde og da må jeg jo bare sitte å vente i angst (eller var det spenning det het?).

Tresprit

Regner med du har samme problemet som jeg hadde, jeg viste at jeg kunne få ADSL fra Telenor, men på online.no's ADSL sjekk stod det at det var problemer med å få kontakt med sentralen. Jeg fylte ut skjemaet som kom frem slik at jeg fikk tilbakemelding når systemet var oppe, 1-2 dager etterpå ringte en Telenor mann og sa at han skulle sende teknikker til sentralen og fikse det, tenk det, Telenor sendte en teknikker til sentralen pga at de ikke kunne sjekke linjelengda hos ÉN kunde... ble -litt- glad i Telenor etterpå...

Så nå kan diverse DSL-leverandører sjekke linjelengda mi! firstmile har ikke fått gjort det enda ([email protected]...) men det får de nok gjort når de får tilgang til kapaks eller hva det var

Lenke til kommentar

Den 2002-11-16 11:28, skrev CerveZa_:

Regner med du har samme problemet som jeg hadde, jeg viste at jeg kunne få ADSL fra Telenor, men på online.no's ADSL sjekk stod det at det var problemer med å få kontakt med sentralen. Jeg fylte ut skjemaet som kom frem slik at jeg fikk tilbakemelding når systemet var oppe, 1-2 dager etterpå ringte en Telenor mann og sa at han skulle sende teknikker til sentralen og fikse det, tenk det, Telenor sendte en teknikker til sentralen pga at de ikke kunne sjekke linjelengda hos ÉN kunde... ble -litt- glad i Telenor etterpå...

Tja, de har jo teknikere ute i disse sentralene uansett og kapaks som inneholder disse opplysningene er jo et viktig verktøy for TN så jeg regner med de prøver og holde den oppdatert for sin egen skyld.

Lenke til kommentar

Tresprit:

Det vil vel være lurt, regner med at problemet ligger i sentralen du er på. Så ta kontakt med Telenor du. I mitt tilfelle kunne ikke Telenor finne linjelengda engang, derfor sendte de teknikker.

Det er jo viktig at det er mulig å sjekke linjelengda di, hvis ikke kan du tvilsomt få DSL

Lenke til kommentar

MSN-nummeret klarer heller ikke Telenors egen opplysningstjeneste å finne.

Skulle sette opp en PC og et par telefoner et sted og da de ikke visste eller kunne finne sit eget MSN-nummer ringte jeg opplysningen, men neida det kunne de desverre ikke svare på.

Dette passet pent inn i rekken av tidligere erfaringer med det gamle statsmonopolet, så jeg ble overhodet ikke sjokkert.

Lenke til kommentar

ok..jeg får vel kritisere firstmile da slik at jeg kan få svar ang når vi får kontraktene tilsendt i mail...jeg trodde lixom at det var derfor sida deres var forsinka...pga de ikke hadde kontraktene i orden og at vi skulle kunne bestille fra deres side....men dengang ei...

så hard var min kritisering! ;D

men kan dere svare snart firstmile...jaja..dere har mye å gjøre men det tar kun 1 min å svare :razz:

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått mail fra firstmile om bestilling enna ?

Chello sin webmail er nede så jeg får ikke sjekka.

Gidder ikke teste smtp greiene

*edit* litt tidlig på morgenen enda.

[ Denne Melding var redigert av: XaTrIx på 2002-11-18 07:26 ]

Lenke til kommentar

Scarface: hvis du leser på sida deres så står det "Kapaks konnektor for automatisk sjekk av kundedata testes", det er sikkert dette de må ha i orden før man kan bestille fra web, slik at de slipper å sjekke opp alle tlf.nr. manuelt.

Uten at jeg vet dette sikkert, men jeg tror hvertfall det er sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...