Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til FirstMile.no

Heysan dere..

Jeg jobber som sagt som telemontør for Stjelehor.

Det er bare en ting jeg lurer på..

Ettersom jeg forstår så tillater ikke Telenor at noen andre bygger ut sentraler som ikke er bygget ut FØR Stjelehor's ADSL er der..

Dette er grunnet at det ikke finnes kjøling/lufting eller 48 volts opplegg til å drive systemene i sentralen. Det finnes, men ikke for "eksternt" bruk.

Dette vil dermed presse installasjonsprisen hvis dere skal ta dere av installasjonen av dette og.. For et air-condition-opplegg er ikke billig å installere og kjøpe.

Jeg vet om en del sentraler rundt her som ikke NGT får bygge ut fordi Telenor ikke har bygget ut der.

Vil ikke dette da sabotere for dere? Eller går dere veien om konkurranse-tilsynet eller hva det nå heter for noe for å få dette igjennom?.

Håper på et svar på dette.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 14:16, skrev £eo:

Quote:

Ettersom jeg forstår så tillater ikke Telenor at noen andre bygger ut sentraler som ikke er bygget ut FØR Stjelehor's ADSL er der..

håper noen kan avkrefte dette :wink:

Dette er jo som et gufs fra tidligere monopoltider. Stemmer dette bekrefter det jo bare allt det som blir sagt om statsmonopolet rundt om kring. Nei se å få beslaglagt kobret tilbake til folket. TN skulle aldri ha fått med seg dette når det ble AS. Det blir jo som om NSB skulle fått skinnene. De drives jo av Jernbaneverket.. Forstå logikken den som kan.

Kanskje en avsporing til en ny toppic?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-13 13:05, skrev Warlord2k:

Til FirstMile.no

Dette er grunnet at det ikke finnes kjøling/lufting eller 48 volts opplegg til å drive systemene i sentralen. Det finnes, men ikke for "eksternt" bruk.

Har jeg ingen tro på, har da snakket med Catch og andre som har bygget ut sentraler som TN ikke engang har fantasert om og bygge ut.

Og det ligger vel endel info om dette på http://www.jara.no som er den delen av Tn som leier ut til andre leverandører.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Firstmile kunne gått ut og gitt oss tilbud på bredbånd (og at dem prioriterer der det ikke er utbygd fra før i første omgang) om Telenor ikke hadde tilatt dem å bygge der. Eneste grunn jeg har lest fra Firstmile er at noen sentraler har plass mangel og at dem dermed ikke kan bygge ut i de sentralene. Dem må vel søke om å få bygge på hver enkelt sentral, men kan da ikke få avslag på alle sentraler som Telenor ikke har bygget ut på fra før. Da er jo det meste med vitsen fra Firstmile borte.

Nextgentel har bygd ut sentraler som Telenor ikke har bygd ut dem også.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har enda ikke sett en sentral i Stavanger/Sandnes-regionen som ikke har Telenor og har andre operatører.. Jeg vet om en sentral der det er en god del som vil ha ADSL og som har fiber. Sentralen er stor nok og. Men vi får nå bare håpe det er noe "lokale" problemer og at resten av landet ikke har slike idiotiske krav.

Og tro det eller ei.. Det er Telenor Nett som eier kopperen og Telenor Privat og Telenor Internett må leie linjer av Telenor Nett slik som alle andre operatører må. Men Telenor Nett prioriterer Telenor-selskaper fremfor andre selskaper. Og btw.. Hvorfor kan ikke VDSL gå på delt operatøraksess?

Har VDSL selv og den går på delt, men det er amerikansk utstyr da og jeg har TV via VDSL'en.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det går noe tregere med oppdateringen av linjeopplysninger nå. Vet om to som registrerte seg på lørdag og søndag som fortsatt får meldingen om at de desverre ikke har oppdatert info om sentral osv.

Får håpe det bare er et tegn på at det er ekstra mye å gjøre at det har vært stille fra dem de siste dagene.

Tror neppe at Firstmile tar noen risiko ved å bygge ut sentraler der det er noen færre enn 20 som hiver seg over og bestiller med en gang heller.

Det er først da noen får det i hus og andre får se hvor kjapt det virkelig går at bestillingene vil strømme på.

Lenke til kommentar

Så er dagen her da..14 november...dagen da firstmile hadde planer om å legge opp web sidene for registrering! PLZ la det være oppe og klar til bestilling i morgen når jeg våkner! :smile:

5 mbit eller 10mbit Det er en flott drøm det! :grin: :grin: :grin:

Plz firstmile PLZ! :grin:

BTW: dere må gjerne si fra om dere trenger en pilot sentral for å se hvor mye linjene deres tåler :smile: da er sentralen min glimrende! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 06:08, skrev Hotbox:

jaja, folk slutter aldri å la seg lure.. Skjønner dere ikke at dere aldri vil få noen tjenester fra Firstmile??

*på Dommens Dag er det mange som skal stå å måpe*
:lol:

Venter på 1.april jeg
:lol:

Da skal du vente lenge. Tilomed it-avisen skrev om firstmile.no

Den som ler sist ler best får vi håpe :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 23:18, skrev Firstmile:

Vi har registrert rundt 30 sentraler med tilstrekkelig antall interessenter pr. idag.

Vi har kapasitet og kapital til å ha alle disse klare før vi ser 2003.

Kall meg gjerne negativ, men av en eller annen grunn så tror jeg ikke på overstående uttalelse.. Rart?

Lenke til kommentar

Det er pr. idag registrert 13 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

:smile: weee *gledeseg*

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-14 06:34, skrev Hotbox:

Quote:

Den 2002-11-10 23:18, skrev Firstmile:

Vi har registrert rundt 30 sentraler med tilstrekkelig antall interessenter pr. idag.

Vi har kapasitet og kapital til å ha alle disse klare før vi ser 2003.

Kall meg gjerne negativ, men av en eller annen grunn så tror jeg ikke på overstående uttalelse.. Rart?

Er enig med deg, tror faktisk det er store muligheter for at jeg har bortimot rett litt tidligere i denne posten.

Fra å være ivrig til å svare her på forumet i helgen er det blitt helt stille. Firstmile kommenterte heller ikke spørmålstegne vedrørende at de ikke hadde skrevet på hjemmesiden deres at opplysningen du ga kun skal brukes internt i firstmile.

Gibos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...