Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-11 12:42, skrev Mozy:

Heisann.

For at jeg skal slippe å lese alle 500 postene så hadde det vært fint om en eller annen kunne gitt meg en kort forklaring på hvor og hvordan jeg kan bestille dette.

Og hvordan sjekker jeg hvor mange som har bestillt på min sentral?

Takker for svar.. :smile:

Ikke for å være eplekjekk her.. Om du har lest den siste posten kan du jo ta deg bryet å lese den første også. Det var den som startet alle disse 500 postene... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-11 12:42, skrev Mozy:

Heisann.

For at jeg skal slippe å lese alle 500 postene så hadde det vært fint om en eller annen kunne gitt meg en kort forklaring på hvor og hvordan jeg kan bestille dette.

Og hvordan sjekker jeg hvor mange som har bestillt på min sentral?

Takker for svar.. :smile:

http://www.firstmile.no

For og se antall registrerte på din sentral må du registrere ditt eget nummer eller sjekke et allerede registret nummer, det er ikke bindene og vise interesse.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 14:10, skrev Mozy:

Quote:

Den 2002-11-11 12:59, skrev aron:

Ikke for å være eplekjekk her.. Om du har lest den siste posten kan du jo ta deg bryet å lese den første også. Det var den som startet alle disse 500 postene... :smile:

Så sant så sant aron :smile: Jeg blei mye klokere etter å ha lest

Faq´en dukket opp rett før helgen. Før dette var det lesing av tråden som gav svarene. Lesing av hele tråden kan anbefales selv om det har vært et par små avsporinger underveis. Mye her som ikke står i faq´en.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 15:33, skrev MaDDoG:

Quote:

Den 2002-10-26 15:21, skrev Dannan:

Må det ikke vere fiber fram til sentralen da?

Det er vel bare frå sentral til bruker det bli brukt eksisterende, nett?

Har alltid trodd det må vere fiber nær sentralen jeg..

mvh

Dannan

Det er helt riktig

Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar

Quote:

Nei, det er det ikke.

Har sentralen støtte for f.eks. VDSL, så må vel telenor ha en fiberledning inn til sentralen? Ikke fortell meg at det bare er kobberledninger som binder sentralene sammen...

[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-11-11 15:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 14:55, skrev eaze:

Quote:

Den 2002-10-26 15:33, skrev MaDDoG:

Quote:

Den 2002-10-26 15:21, skrev Dannan:

Må det ikke vere fiber fram til sentralen da?

Det er vel bare frå sentral til bruker det bli brukt eksisterende, nett?

Har alltid trodd det må vere fiber nær sentralen jeg..

mvh

Dannan

Det er helt riktig

Nei, det er det ikke.

Den som leser tråden får svarene :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 15:10, skrev Hurley:

Quote:

Nei, det er det ikke.

Har sentralen støtte for f.eks. VDSL, så må vel telenor ha en fiberledning inn til sentralen? Ikke fortell meg at det bare er kobberledninger som binder sentralene sammen...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-11-11 15:17 ]</font>

Ok da, vi som er belest får hjelpe til eh øh, om jeg ikke husker feil kan du slå opp på side 2, ID 23 der får du svar på dette med fiber om jeg ikke husker feil :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 15:14, skrev AnorektiskApe:

Firstmlie

Kan jeg finne ut hvilken sentral jeg hører til? Jeg vil bare si att viss dette blir realitet blir det garantert en Feit linje på meg :razz:

Har nå 10 personer på sentralen!!

Ring telenor!!!!!!!!!!!!

Våkn opp for svarte... :smile:

(20 sider her har vært om akkurat dette og hvorfor slikt ikke er offentlig tilgjengelig. Navnet på sentralen får du MULIGENS vite, men hvor den er, eller nøyaktig hvor langt unna den er blir værre).

[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-11-11 15:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Ok da, vi som er belest får hjelpe til eh øh, om jeg ikke husker feil kan du slå opp på side 2, ID 23 der får du svar på dette med fiber om jeg ikke husker feil :smile:

ID 28 ja, har lest alle! :smile:

Men 10mbit VDSL på noen kunder blir vanskelig da uten fiber...men såklart finnes det sentraler uten fiber som ikke støtter for 10mbit VDSL...det var vel ikke spørsmålet heller. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 15:25, skrev Hurley:

Quote:

ID 28 ja, har lest alle! :smile:

Men 10mbit VDSL på noen kunder blir vanskelig da uten fiber...men såklart finnes det sentraler uten fiber som ikke støtter for 10mbit VDSL...det var vel ikke spørsmålet heller. :smile:

Jo du har rett det er disse tallene da.. :smile:

Lenke til kommentar

Et lite spørsmaål til Firstmile.

Under Faq'en står det at max lengde på VDSL er på under 1 km. Jeg har undersøkt litt, og hvet at Catch f.eks har hat prøveprosjekt med VDSL hvor maks lengde var på 2km. Jeg mener at sist jeg sjekket telenor sin linje sjekker(husker ikke helt) så var min linje lengde på ca 1035 meter eller noe sånt.

Så hvis jeg kunne ha fått et svar på dette så hadde det vært fint. Jeg er interesert i 10Mbit :smile:

Lenke til kommentar

Denne posten begyner å bli fryktelig laaaang...men det kommer ikke som et sjokk når alle skal skrive hvor mange det er som har meldt seg på som interesserte på sin sentral,sepsielt ikke når de skriver inn hver gang en nye melder seg på?Eller hva.

Det har beggynt å irritere meg ganske mye, de bidrar liksom ikke med noe...Alle vil jo ha rask internett,men trenger man å si det vis alle vet det?

Prøver så godt jeg kan å få med meg utviklingen osv. av dette men vet ikke om jeg klarer stort mer....

Å bare 5 stk. har meldt seg på min sentral....(å nei det var ikke det som interesserte dere noe?)

EDIT: Trykkleif

Smileys

MOST WANTED...

Pondus

[ Denne Melding var redigert av: Swifty på 2002-11-11 18:49 ]

Lenke til kommentar

Det med at telenor ikke vil oppgi hvor sentralene er, er jo merkelig da. Jeg vet jo hvor min står jeg (ok da, har litt inside info....). Det er jo mange som sikkert vet hvor sentralene er. Bare spør gamle telenor/televerket folk så finner man jo ut slikt. Evt. bravida ansatte.

Minner meg forresten om en morsom historie, en i slekta mi var med og bygget sentraler mange plasser. Før måtte de jo lese av tellerskrittene i sentralene, og han hadde nøkkel til sentralen han var tilkoblet... go lav telefonregning!

(mulighet eller drøm: hakke seg inn og komme på en annen manns telefonregning?

Tresprit

go firstmile > go DSL > go ny HD :grin: (logisk rekke)

Lenke til kommentar

Å finne telefonsentraler er enkelt. Se etter biler med Bravidareklame, parkert utenfor mystiske grå betong eller mursteinsbygninger fra 50 tallet. Kikk inn i bilene om det ligger rørdeler og rørtenger der. Da er du enten utenfor en kafeteria, på en byggeplass eller hos et rørleggerfirma. Ligger det derimot en bunke med Tp-kabel og NT1 bokser(Retur fra folk som sier opp ISDN abonnementet) :smile: Bygningen er bekled med diverse antenner, kjølemaskiner osv, eller det står en mast (synes som regel på lang avstand) med masse vorter på utenfor. Da har du den forgjette sentralen foran deg. Så lenge holder hemmelighetskrmeriet til "Stjelenor" :grin: :grin:

Edit: Telenor rettet til "Stjelenor" Uten anførselstegn blir det sensurert til Telenor.

[ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-11 20:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-10 23:30, skrev Tias:

Nydelig Firstmile, så lenge vi har noe å se fram til så går det bra for min del :smile:.

Veldig bra at du (event dere?) gidder å bruke helgene til dette også!

jepp, veldig bra. jeg pleier å få mails på kveldene og slikt :] er nok en del hjemmelekser de gutta der har fått ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...