Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm det virker da greit nok. Firstmile ser ut til å være et utspring av Zyxel Communication AS Norge. Men det virker uansett som et luftslott, litt for godt til å være sant IMO.

Litt info:

firstmile.no

Request: firstmile.no

% Kopibeskyttet, se http://www.norid.no/whois/kopirett.html

% Rights restricted by copyright. See http://www.norid.no/whois/kopirett_eng.html

Domain Information

Domain Name................: firstmile.no

Organization Handle........: ZCAN1O-NORID

Registrar Handle...........: REG40-NORID

Legal-c Handle.............: MR78P-NORID

Tech-c Handle..............: MR78P-NORID

Zone-c Handle..............: MR78P-NORID

Bill-c Handle..............: BS170P-NORID

Nameserver Handle..........: TALO1H-NORID

Nameserver Handle..........: MOYA2H-NORID

Additional information:

Created: 2002-10-16

Last updated: 2002-10-16

NORID Handle...............: ZCAN1O-NORID

Organization Name..........: ZYXEL COMMUNICATION AS NORSK AVDELING AV UTENLANDSK FORETAK

Organization Number........: 981124561

Post Address...............: Nils Hansensvei 13

Postal Code................: N-0667

Postal Area................: Oslo

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 22 80 61 80

Fax Number.................: +47 22 80 61 81

Email Address..............: [email protected]

** Et kjapt søk hos registrene: **

Organisasjonsnummer: 981 124 561

Navn/Firma: ZYXEL COMMUNICATION AS NORSK

AVDELING AV UTENLANDSK FORETAK

Organisasjonsform: Norsk avdeling av utenlandsk foretak

Forretningsadresse: Nils Hansensvei 13

0667 OSLO

Kommune: OSLO

Postadresse: -

E-postadresse: -

Internettadresse: http://www.zyxel.no

Telefon: 22 80 61 80

Mobil: -

Telefaks: 22 80 61 81

Registrert i Enhetsregisteret: 21.10.1999

Stiftelsesdato: 05.10.1999

Kontaktperson(er): Marius Rønningen

Næringskode®: 51640 Engroshandel med maskiner og utstyr for kontor

Sektorkode: 717 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskap mv.),

Også registrert i: Foretaksregisteret

Merverdiavgiftsmanntallet

Arbeidsgiver-/arbeidstakerregisteret

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 21:36, skrev Hidden:

Hmm det virker da greit nok. Firstmile ser ut til å være et utspring av Zyxel Communication AS Norge.

ZyXEL ser ut til å være et temmelig stort internasjonalt selskap som bl.a. produserer ADSL-utstyr.

Kanskje de har funnet opp noe ny teknologi som gjør det billigere å bygge ut ADSL?

LeD

Lenke til kommentar

Håper det er gjennomførbart....

Wunderbar :grin:

Tresprit

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42-43-44-45-46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64Kb/s er surt :sad:

Lenke til kommentar

Hei,

Ser ut som om dette har spredd seg relativt fort, til og med før våre offisielle nettsider er på plass. Det er både hyggelig og spennende, det gjør vår jobb enklere. Som noen allerede har funnet ut av har vi relasjoner til ZyXEL Communications Corp. som er verden tredje største produsent av bl.a. ADSL klientutstyr. Vår idè og misjon er å levere bredbånd til de som i utgangspunktet ikke kan benytte seg av dagens eksisterende tilbud fra de alternativer som er på markedet idag. Vi hadde ingen planer om å levere Internett tilgang til noen, men kun leie ut nettet til andre internettleverandører slik Telenor gjør på det de kaller "ADSL Wholesale" som f.eks Bluecom benytter seg av. I en oppstartsfase vil vi alikevel ta imot internett kunder da vi har mye båndbredde tilgjengelig. Vi vil desverre være nødt til å begrense andre tjenester som f.eks POP3, News etc. da vi i utgangspunktet ikke har noen langsiktige planer om å være noen ISP.

De kundene vi tegner opp i begynnelsen vil derimot få kunne velge om de vil være hos oss eller skifte til en annen ISP når rammeavtaler med disse foreligger.

Når det gjelder infrastruktur kan jeg nevne at det overhodet ikke er fiber til alle sentraler der det tilbys DSL fra alternative leverandører pr. dd. Det vanlige er framføring til sentral enten via fiber, E3 eller multiplekset E1. Såfremt det er mulig bruker vi fiber frem til sentralen, men det er også avhengig av kundemasse. Vi har allerede bygget ut noen sentraler i Oslo som et ledd i et testprosjekt og der bruker vi fiber alle steder. Fremføringshastigheten fra den enkelte sentral til oss er på 1Gbit/s. Vi bruker teknisk utstyr (både sentralsideutstyr, DSLAM, -og klientsideutstyr, CPE) fra ZyXEL og dette muliggjør et "break even point" for oss på ca 20 kunder på en sentral. I korte trekk vil det si at våre kostnader for transport fra sentral, samt leie i sentral dekkes ved at vi har ca 20 kunder på sentralen. Det er ikke mulig å legge fiber til absolutt alle sentraler i Norge. Endel steder må vi som andre også multiplekse flere E1 linjer, og den total kapasitet fra sentralen kan da komme så lavt ned som 8Mbit/s. I disse tilfellene vil vi kun tilby ADSL/G.SHDSL hastighetsklasser. Erfaringsmessig kan man også selge minst 10 ganger så mye båndbredde som det man har transport. (Telenor og andre aktører har en overbookingsratio på mye mere). Det tilsier igjen at på de minste sentralene hvor vi ikke kan få lagt inn fiber og der det er lite trolig at man kan få noe særlig mer enn 20 kunder, så deler disse 20 kundene 8Mbit/s inn til oss. Det vil igjen si at vi kan selge ca 80Mbit/s, eller 4Mbit/s til den enkelte abbonent uten å risikere å gå tom for båndbredde fra den enkelte sentralen. Får vi flere kunder kan vi multiplekse inn enda flere E1 linjer.

Hvis det er noen spørsmål, så svarer vi mer enn gjerne på disse men ha litt tålmodighet da vi får mye epost om dagen.

Med Hilsen,

Firstmile

Lenke til kommentar

Jaja, det ser bra ut dette. Når bygger dere ut? :smile:

Det blir vel billiger når de ikke har mail, news tjenester og ftp/http....

De sparer jo arbeidskraft (i form av de som driver serverne osv.) og jo mer en tilbyr, jo mer kan en jo kreve i betaling.

Men nå sitter jeg bare og håper at det er flere en 20 som er tilknyttet sentralen hvor jeg bor(?)

Hvis ikke er det surt... da tror jeg at jeg flytter en annen plass :grin:

Tresprit........................ISDN sucks bigtime

Fuck Telenor

Lenke til kommentar

Ser at firstmile trenger 20 brukere for å komme "break-even". Til informasjon kan jeg nevne at Catchcom gjør det samme på sine SDSL utbygginger. Så jeg tipper prisforskjellen ligger i administrasjonskostnader ol. I tillegg bør det nevnes at ZyXEL er en tung og god aktør på kommunikasjonsmarkedet. Jeg personlig har brukt ZyXEL produkter i nesten nærmere 10 år nå og de gjør i grove trekk det samme som Cisco, men til en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar

Firstmile.no : Bygg ut i haugesund :smile: jeg har sendt mail,jeg kan mer enn gjerne lage gratis reklame for dere (selv om det ikke trengs,ryktet er allerede spredt :wink: )

Jeg har også sendt dere en mail.

Håper på hurtig svar :smile:

(hvis firstmile.no kan levere til meg (norheim/haugesund) så er en 2.3 mbits sdsl linje allerede under bestilling! :smile: )

Lenke til kommentar

Til og med jeg langt ut på landet kan få det? JAAAA! Hadde det ikke vært for firstmile hadde det ikke vært mulighet får bredbånd her før hele Norge ble dekkt av Satelitt (er jo mulig, men til eh hel****s pris*).

Lovprise firstmile og flytte hjem fra hybelen med en gang! Nextgentel gå hjem og vugg!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-27 19:23, skrev Nostradamus:

Til og med jeg langt ut på landet kan få det? JAAAA! Hadde det ikke vært for firstmile hadde det ikke vært mulighet får bredbånd her før hele Norge ble dekkt av Satelitt (er jo mulig, men til eh hel****s pris*).

Lovprise firstmile og flytte hjem fra hybelen med en gang! Nextgentel gå hjem og vugg!!

Hell Yeah!!!!!!!!!

:grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...