zyph Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Så hvis nå dette er et reelt tilfelle kommer jeg til å ta liv for å få 20 interesser på min sentral! Tror neppe dette hjelper, siden det å ta liv ofte fører til mindre befolkning. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Bor på Lindeberg i Oslo og tilhører også Furuset sentralen, men det ser desverre ut som jeg bor for langt unna sentralen for å få VDSL *snuffs* Hmm, rart at vi ikke kan få vdsl, sjekket noen num. til den sentralen som kan få d? (tror sentralen ligger noen hundre meter fra meg) Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Veldig lite nytt i det siste, går det et par dager før sentralen oppdaterer seg etter at eg he registert meg ? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Hmm, rart at vi ikke kan få vdsl, sjekket noen num. til den sentralen som kan få d? (tror sentralen ligger noen hundre meter fra meg) Selvom sentralen ligger noen hunder meter fra deg, betyr ikke det at telefonledningen går i luftlinje, som regel snirkler den seg litt rundt omkring. Lenke til kommentar
schox Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Omtale av Firstmile.no på ITavisen: http://itavisen.no/art/1299894.html @Firstmile: ITavisen har henvendt seg til dere for å teste det lille nettet dere allerede har... (regner med at dere har nok å henge fingra i nå... stå på, så regner jeg med at dere på kort tid kan bli en stor aktør på den norske "bredbånds banen") -Thomas [edit: BBcode feil] [ Denne Melding var redigert av: schox på 2002-11-07 23:27 ] Lenke til kommentar
aron Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg bor svært så sentralt i Blærum, bare det at jeg tilfeldigvis bor midt i en skog som noen har glemt å bygge blokker i.. Høyspent´n går 60 meter fra husveggen med påsurret fiberopptikk. Foruten div. *DSL leverandører finnes det et kabel-tv (Avidi)nettverk her i bygda som også tilbyr "bredbånd". Men tror du de gidder å strekke en koaks de få hundre meterne det er snakk om? Når det gjelder kobber er det snakk om Kolsås sentral. "Stjelenor" kan ikke tilby noenting. NGT tilbyr laveste hastighet med best effort. Hva tilbyr firstmile? Jo: G.SHDSL 1040/1040 og ADSL 1024/640 og det uten forbehold! Tror linja er i underkant av 5 kilometer. Telenor får gåsehud om linja er over 3 km. det samme gjelder NGT om linja nærmer seg 5 km. Den som lever får se. Du trenger ikke å ha traktor i skjulet for å føle at du bor på landet... Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 21:04, skrev zyph: Quote: Så hvis nå dette er et reelt tilfelle kommer jeg til å ta liv for å få 20 interesser på min sentral! Tror neppe dette hjelper, siden det å ta liv ofte fører til mindre befolkning. Hmm.. Det var vel meg som skreiv dette på side 1 eller der omkring. IKKE ta meg seriøst zyph. Jeg trenger alle jeg kan få på sentralen min! :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 21:04, skrev zyph:Tror neppe dette hjelper, siden det å ta liv ofte fører til mindre befolkning. Dagens gullkorn. Lenke til kommentar
daghb Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Vet noen hvor jeg kan sjekke linjelengde? Vet det lå en søk på "gamle" Nextel.no, men finner ikke den lenger. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 gimme five!... for no er det 15 på vår sentral Luren Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Firstmile: jeg bor i sogn og fjordane (Stadlandet) langt ut på vestlandet, jeg har tatt et søk og det viser seg at jeg kan få adsl. Hvis jeg nå skaffer 20 stk, hvor lang tid er det realistisk og tro at det går før dere bygger ut? Det står 2-6 uker på webben deres, men det er da ikke særlig realistisk? Mvh Alf-Henning Drage Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hei, Vi er her enda, og følger med. Underleverandører lovet hjemmesidene ferdig for en uke siden og de er fortsatt ikke på plass men det er ikke lenge til nå. Så vi jobber på spreng og har nok ikke glemt dere. Vi kan opplyse om at vi har fått en overveldende respons og vi blir kontaktet av veldig mange instanser. Noen er overlykkelige over tilbudet andre er ikke fullt så begeistret og mener at vi ødelegger prisen i markedet ved å tilby VDSL til en rimelig penge. Det er en av de tingene jeg har lyst til å kommentere. For det første er det desverre en relativt begrenset andel av befolkningen som i det hele tatt kan få VDSL fordi man er avhengig av at den fysiske lengden på kobberparet fra sentralen og inn til kunde er kortere enn 1000 Meter. Ett annet aspekt her er også det at det er meget begrenset hva en hjemmebruker er villig til å betale for månedlig internett aksess. Vi ser overhodet ingen muligheter, hverken nå eller i fremtiden i det å kreve 4000-5000 kroner pr. måned fra en sluttbruker. Uavhengig av hvilken hastighet man kan levere. Vi jobber mye og intenst med å kartlegge og prosjektere utbygging av de sentraler vi nå har tilstrekkelig med interessenter på, og selv om ting tar tid (bl.a. å sjekke 8000 telefonnummer manuellt, fordi Operatør X ikke kan gi direkte database tilgang til kapaks informasjon) så går det sakte men sikkert fremover. Vi er veldig sikre på at vi skal klare å tilby en tjeneste de aller fleste vil bli veldig fornøyd med, men vi klarer ikke å bygge ut hele norge over natten, -uansett hvor mye vi gjerne skulle gjort akkurat det. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Sentralen her er nesten like stor som en middels enebolig. Vet ikke hva de tenkte på når de bygde den, for det er jo nesten ingen som bruker den... Så må jeg si meg enig med han som reagerte litt på sytingen fra de som allerede har ADSL. Vet ikke om dere er klar over det, men dere er veldig heldige. Om dere for 10000 linje eller ikke, who cares? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 vil ha vil ha. men det bor jo bare 3stk i en mils omkrets her jeg bor! (neida) men d er nok for få her. Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-10-26 01:37, skrev Skevz:http://www.firstmile.no/Dette er jop helt sykt....Noen som har noen erfaringer med disse.... duger de? hvem kan få det?på forhånd takk.... La oss håpe at dette virkelig er sant. Akkurat dette var i lokalavisen her oppe i nord hvor det var gjort et intervju med den daglige lederen i selskapet og der var han positiv til en utbygging, bare det var kommet inn nok interesserte på din/deres sentral. Her oppe er det kun 4 interesserte som har meldt sin interesse. :sad: Lenke til kommentar
Sir.Roger Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Finnes det en mulighet for at dere kan levere treigere linjer til en lavere pris ? Folk er med helt til prisen kommer på banen, alle er på nett for ett par hundringser i mnd. og ønsker ikke å betale mer. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 denne threaden ble lang... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 16:54, skrev blanc:denne threaden ble lang... ...og den blir lengre Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 *************************************!!!! fremdeles bare 7, og jeg får ikke vite linjelengda mi(?) Hva gjør man egentlig når man får beskjed om å maile [email protected] og de ikke svarer? Vel, på tide med en besøksrunde alá gudfaren (enten er din underskrift på papiret, eller så er hjernen din der :smile: Tresprit Lenke til kommentar
veggli Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg ser at en del klager over at prisene er for høye. Det er lite opplyst om at skattemyndighetene nå tillater skattefradrag på bredbåndskostnader på lik linje med hjemme PC ordningen. Regner man med en marginalskatt på 40-50% koster faktisk ikke Firstmile mere enn kr750-900 i etablering og kr250-300 per måned. Det er bare å få til en avtale med trekk fra arbeidsgiver, det er alt. http://odin.dep.no/nhd/norsk/enorge/p10001...v005-b-n-a.html [ Denne Melding var redigert av: veggli på 2002-11-08 17:56 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå