Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er pr. idag registrert 12 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

VDSL 10000/10000

VDSL 5000/5000

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

-------------

Jeg er tilknyttet sentralen OPSTAD på Ålgård, og da jeg registrerte meg hos firstmile tenkte jeg nok av jeg var den eneste her, men når jeg sjekket nummeret mitt var det 10 interessenter og det er nå steget til 12, dvs vi trenger flere. Overraskelsen var stor da jeg var nede på den lokale Spar-butikken og så at det hang en plakat der med reklame for firstmile. Jeg håper nå å komme i kontakt med andre som er tilknyttet samme sentral så vi kan legge en slagplan for hvordan kapre flere interessenter (flygeblad osv.).

Lenke til kommentar

Stian Eliassen wrote :

Quote:

:smile: Var på ingen måte meningen å komme med grunnløse eller frekke uttalelser, men som tittelen i forumet antyder, så er dette vel også en diskusjon om Firstmile.no, og jeg klare vanskelig å se realiteten i prosjektet. Derfor satte jeg tidligere opp i forumet et spørsmål, som dere ikke besvarte. Jeg tar dog det til etterretning at dere ikke ønsker å besvare dette. Beklager at jeg muligens bevegde meg utenfor en seriøs agenda.

Jeg er bare litt forundret over at du kan uttale deg så bastant i denne sammenheng når du ikke sitter med alle fakta. Men jeg er villig til å svare på absolutt alle spørsmål du måtte ha, men når det gjelder infrastruktur/samarbeidspartnere på kapasitet og hvilket A nummber vi har hos RIPE (og andre ting du lurer på) så er dette ting jeg ikke vil diskutere offentlig. Jeg får personlig over 1000 epost i døgnet, noe som er lite heldig for alle da jeg får mye mindre tid til mine faktiske arbeidsoppgaver i denne sammenheng som faktisk er å tilby noe som er mulig men som ingen andre er interessert i å gjøre. Hvis det er noe du veldig gjerne vil vite så er du velkommen til å ta kontakt eller ringe meg direkte, så tror jeg nok du skal få klarhet i det meste.

[ Denne Melding var redigert av: Firstmile på 2002-11-06 17:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Hvis noen har forstått det slik at Firstmile.no kan levere alle steder der de andre ISP-en ikke vil, er ikke dette korrekt. For selskapet kan ikke trylle:

Forklar noen for meg, betyr dette at steder som telenor ikke har klargjort ikke får eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 08:44, skrev PIIIpower:

Quote:

Den 2002-11-06 05:23, skrev Cornel:

Jau, bra tråd! over 20.000 views... og mange innlegg.

Til dei som saknar flygeblad til og stappe i postkassane til folk, legge på butikken, spamme på gata osv... kan sjå her...

Der er det flygebladet eg og noken kameratar har brukt, trur det vil fønke!

PS! Skift ut namna nederst og overskrifta!... whiops!

ARGH!!! Grautmål / fjøsnorsk jo??!!

men etter litt edit skal jeg bruke den jeg og :smile: thanx

Åja? så takknemlig var du...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 19:31, skrev WyZarD:

Forklar noen for meg, betyr dette at steder som telenor ikke har klargjort ikke får eller?

Nei, men endel sentraler lar seg ikke bygge ut av noen, endel sentraler er så små at de er bare et litt stort skap som står langs veien, i slike er det ikke plass til noen utstyr utover sentralen.

Og man er sikkert avhengig av nogenlunde nett fra sentralen og ut i verden også.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 20:00, skrev agvg:

Quote:

Nei, men endel sentraler lar seg ikke bygge ut av noen, endel sentraler er så små at de er bare et litt stort skap som står langs veien, i slike er det ikke plass til noen utstyr utover sentralen.

Og man er sikkert avhengig av nogenlunde nett fra sentralen og ut i verden også.

hei!

Kødder du med meg nå??

Våres sentral er ikke så stor akkurat!

Den er heller som et stort skap...

Så da kan vi ikke få xdsl?

:sad: men et annet adsl firma som heter mimer skal/skulle kanskje bygge ut her, så det må da være plass.???

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 20:00, skrev agvg:

Quote:

hei!

Kødder du med meg nå??

:sad: men et annet adsl firma som heter mimer skal/skulle kanskje bygge ut her, så det må da være plass...???

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 20:09, skrev twarr:

Kødder du med meg nå??

:sad: men et annet adsl firma som heter mimer skal/skulle kanskje bygge ut her, så det må da være plass...???

Det må jo fysisk være plass til utstyret, i noen tilfeller kan utstyret plasseres i hus like ved sentralen, om din sentral er stor nok har jeg ingen ide om igrunn.

Dette jeg skriver her er jo ting som jeg har fått opplyst fra andre leverandører så hva Firstmile gjør har jeg absolutt ingen formening om.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 20:13, skrev arne12:

2 ting:

Hvis man skifter fra ADSL til G.SHDSL må man skifte modem, eller???

Får ikke opp hvilken sentral jeg er koblet til på

Hvor finner jeg "sentralsøkeren" på siden??

Den er nok fjernet, ingen bombe at de tok vekk dette.

Tviler på at de har lov til og legge ut slik info fra TN sin kapaks.

Lenke til kommentar

Quote:

hei!

Kødder du med meg nå??

----

Vi er avhengig av at det er fysisk plass i sentralen, vi trenger ca 14U rackplass.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil ikke Telenor oppgi hvilkken sentral vi tilhører ? Er det for å hindre konkurranse ?

Jaja, jeg søkte tidligere i dag, og fant det ut da. Men når jeg sitter her i kveld å skal få kamerater til å sjekke sine nummer virker det ikke.. Så dt et ser ut som om det er fjernet fra pcsupport sine sider..

Lenke til kommentar

Til min store fortvilelse har kun ett meget begrenset antall meldt sin interesse etter flygeblad runden (390 flygeblad)og etter noen timer med telefon, fikk jeg plutselig en helt ny ide....

Jeg har kontaktet lokalavisa, og skal få saken på trykk, hehe. scorer nok bra på den, det bør kanskje flere prøve ?

Regards,

Sir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...