Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Joda RIM, jeg har gratis. Men jeg liker ikke å ha bedriten båndbredde og latterlig latency. Og er villig til å betale for et produkt som gir meg det jeg trenger. Noe jeg hele tiden har vært. Syntes det er latterlig at Firstmile nå etter over 1 år med dette som de bare taper penger på, ikke er mer villig til å få opp noe de kan ta betalt for.

 

2mmy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firstmile har for lenge siden, etter hva jeg har blitt fortalt, bestilt egen linje opp til sentralen av STJELEHOR. Men har bestillingen har ikke blitt utført.

På Brårud (AUD) har de fått en 155mbit radiomast som egen link til sentralen.

Men noe flatere enn Fenstad skal du leite lenge etter så jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke er gjort. Det går også vei nesten snor-rett fra vormsund til Fenstad som man kunne gravd fiber langs, noe jeg ser de har gjort på veien mellom Årnes og Vormsund, som OVERHODET ikke finnes rett..

Men om du velger Online adsl eller andre leverandører som går via STJELEHOR sine linjer kan du jo få noe bedre enn den tåplige greia man får fra Firstmile.

 

2mmy

Endret av blink182
Lenke til kommentar

min kunskap er kun rettet mot min sentral, nemlig fjellfoten. Jeg har også gratits linje, har hatt det i 1år. Fint det. Jeg spurte Rimala hvorfor det er slik at Telenor kan tilby raskere linjer på min sentral enn det FM kan og det er fordi de omtrent ikke har abbonenter på sentralen. Derfor holder det kobber sambandet enn så lenge.

 

Kabelen som er gravd ned mellom årnes og vormsund er forresten telenor som står for, ikke FM. (så vidt jeg kan huske fra Raumnes)

 

Selv så sitter jeg å venter på at FM skal få ferdiglagt fiberen inn til sentralen på årnes, noe en grunneier har satt ned foten for intill videre. Tragisk at de må vente i flere mnd pga av en vrang idiot, de mangler bare 15-20 meter.

Lenke til kommentar

Fikk full hastighet i høst 1024/640, så ble det justert til 1300/640.

 

Forrige uke gikk jeg over til 2500/640 linje.

 

Har ingen ting negativt å si om Firstmile (ja det tok 7-8 mnd å få full hastighet).

 

På de 6mnd jeg har hatt full hastighet, har linjen vært nede 1gang.

Kundeservicen er topp. (1 epost og linjen ble oppgradert dagen etter)

 

KJEMPE!!!

 

 

PS!! dette gjelder Opaker i Nes

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ja da er det vel bevist at hele greien om at "Vi bygger ut over alt" bare var tull. De bygget vel kun ut hvor det allerede var mulighet for ADSL.

Nå har vel Firstmile satt inn eget utstyr alle steder hvor de har solgt ADSL. Og de har solgt ADSL på steder hvor ingen andre har tilbudt. Så hva du mener med den kommentaren er litt vanskelig å forstå.

 

At Firstmile ikke skulle fortsette som leverandør til sluttbrukere har de også vært åpne på hele tiden. Salg av løsninger til sluttbrukere var et midlertidig prosjekt, og disse kundene skulle selges til en annen leverandør etter hvert. Alt dette sto lett forståelig på Firstmile sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
Og de har solgt ADSL på steder hvor ingen andre har tilbudt. Så hva du mener med den kommentaren er litt vanskelig å forstå.

Joda, men de la lista høyt og mange jobbet mot de i den tro at det kunne bli noe BB på dem. Den satsningen de markedsførte seg med i starten så man vel lite til, lufta gikk litt ut av de og de byggde ut stort sett der det var tilbud fra før av.

Lenke til kommentar
Joda, men de la lista høyt og mange jobbet mot de i den tro at det kunne bli noe BB på dem. Den satsningen de markedsførte seg med i starten så man vel lite til, lufta gikk litt ut av de og de byggde ut stort sett der det var tilbud fra før av.

Satsingen de markedsførte seg med var at de måtte ha et visst antall bestillinger før de bygde ut. Altså ikke bare at noen sa de ville bestille dersom det ble bygd ut, men folk som forpliktet seg til å betale abonnementsavgift til Firstmile når utbyggingen skjedde. De sentralene med nok bestillinger ble bygget ut.

 

At så få sentraler ble bygget ut viser vel kanskje litt hvordan det faktisk ligger an på bredbåndsmarkedet.

Lenke til kommentar
At så få sentraler ble bygget ut viser vel kanskje litt hvordan det faktisk ligger an på bredbåndsmarkedet.

Nå, i den tiden var det mange områder hvor dette burde latt seg gjøre.

jeg tror heller FM kanskje gapte over litt vel mye, de fikk endel blest men utover et lite antall sentraler ble vel lite gjort.

Dessuten fulgte selvsagt TN de som en skygge med sin utbygging, en skjebne de delte med de fleste andre utbyggere.

Lenke til kommentar
At så få sentraler ble bygget ut viser vel kanskje litt hvordan det faktisk ligger an på bredbåndsmarkedet.

Nå, i den tiden var det mange områder hvor dette burde latt seg gjøre.

jeg tror heller FM kanskje gapte over litt vel mye, de fikk endel blest men utover et lite antall sentraler ble vel lite gjort.

Siden det nødvendige antallet med bestillinger kom, var det ikke noe å gjøre. Firstmile hadde ett fast krav for utbygging, og det var et visst antall bestillinger. Når det nødvendige antallet med bestillinger var registrert, kom også Firstmile med eget utstyr i sentralene.

 

De kom til så få sentraler fordi det ikke var stor nok interesse for Firstmile på andre sentraler. Enkelt og greit fikk de ikke nok bestillinger til å dekke opp kostnadene ved utbygging, og da bygde de heller ikke ut.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener at en ISP skal godta store tap for at et par stykker skal få xDSL.

Lenke til kommentar

hallo

 

selv er jeg så langt bitte litt missfornøyd med FM, her i uken som var byttet jeg fra tiscali til FM, fordi de var ganske mye billigere på sin 704 linje. jeg fikk montr dato ganske fort og alt virket lovede. montøren dukker opp til rett tid, men det er noe ADSL ruteren ikke har gjordt. den kom først på kvelden.. når jeg endelig får montert ruteren så viser det seg at linja ikke funker, får å være på sikre siden så bruker jeg to forskjellige kabler mellom telefon uttak i veggen og ruter, og med og uten splitter. ingen ting funket. jeg ringer FM neste dag og klager og montøren kommer dagen etter igjen og begynner å feilsøke. han løper ca. 3 - 4 - 5 ganger mellom min data og sentralen oppi veien, det er nå torsdag. enden på visa er at det er noe feil med selve utstyret til FM. noe han ikke kan rette opp i. neste dag ringer jeg FM og de sier at de enten kommer før 1600 eller på mandag .. de kom ikke før 1600. så nå er det mandag imorgen, og jeg venter i spenning.

 

Epz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...