bomelby Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Vil bare si at selv har jeg ADSL fra Firstmile og er fornøyd. Riktignok har de ikke kunnet levere full hastighet ennå, men så betaler jeg ingenting heller. Og linja er stabil som fjell. Kundeservice har jeg aldri hatt problemer med å nå, og de svarer raskt på e-post forespørsler. (Så lenge man holder en seriøs tone) Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 til firstmile vet jo dere popper inn her en gang i blant har dere tenkt dere til Kolbotn noen gang? Lenke til kommentar
uGn Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Til Firstmile: Vet du/dere noe om hvordan planene er for å bygge ut nye sentraler i sarpsborg-området ? Hørte med en "onkel som er elektrikker" og han sa at det tok han cirka 15 minutter å bygge ut sentralen. Når det ikke må settes inn noe nytt utstyr eller grave nye linjer. Stemmer dette? Håper å høre fra dere, snarest ugn Lenke til kommentar
insider Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Firstmile: Vet dere om dere kommer til å bygge ut noe linjer i Raufoss/Gjøvik omerådet ? Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Når det gjelder videre utbygging er det noen områder vi har bestemt oss for, mens andre er åpne. Vi går ikke ut med hvilke områder dette er før alt er i boks, beklager. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg bestilte ADSL Giga her om dagen. Imponert over kjapp respons. Første mail sendte jeg 23.05 klokken 23:12, og fikk svar 24.05 klokken 01:15. I 7 tiden neste morgen sendte jeg ny mail, og fikk svar rundt 12 samme dagen. Så jeg må si, det virker absolutt lovende. Lenke til kommentar
jasco Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Aff... sentralen i Lillestrøm er full Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jææ Jææ... virker lovende dette!!! ADSL Terra 5000 /640 695,- pr. mnd 2 års bindingstid bluecom og telenor har jo f.eks 2mit/256kbps til 549... da er de 3 ekstra mbittene billige i firstmile Lenke til kommentar
Seph Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) firstmile: åssen er utbyggningsplanene i kristiansand? edit: leif leif leif leif Endret 27. mai 2004 av Seph Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ser at klargjøring av sentralen i Gansdalen er utsatt for 3 gang av Telenor. Bør ikke FM stå på krava her og få dem til å levere? Lenke til kommentar
jasco Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Telenor burde oppgradere min sentral først! *syte* Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 firstmile:åssen er utbyggningsplanene i kristiansand? edit: leif leif leif leif Les hva de skriver da mann!! Når det gjelder videre utbygging er det noen områder vi har bestemt oss for, mens andre er åpne. Vi går ikke ut med hvilke områder dette er før alt er i boks, beklager. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Da denne tråden er 105 sider lang er det godt mulig at mitt spørsmål allerede er besvart men... Iflg denne tråden, er det riktig å si at folk nå til dags er fornøyde med firstmile når sentralen først er blitt oppgradert? Hva skjer egentlig hvis man binder seg til et abn. og deretter flytter til å sted hvor de ikke kan levere? Stemmer det at man fritt kan oppgradere linjen selv om man har bundet seg? At man aldri kan senke hastigheten under den originale? Og at alle hastighetsendringer vil gjøres gjeldene for deg? Hva med økninger i pris, vil dette kunne være grunnlag for fjerning av binding? (Ja, en del av disse spørsmålene har også blitt sendt til kundeservicen dems, men da noen av dem tydeligvis leser denne tråden spør jeg også her.) Lenke til kommentar
KriB Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nok et spørsmål til Firstmile: Jeg har hatt SHDSL 2304/2304 i ett år nå. Jeg ser at dere nå kun selger SHDSL 2000/2000, kommer min hastighet til å gå ned til dette etterhvert? Jeg ligger for øyeblikket på ca 230-250 kB/s så jeg har (fremdeles) 2304/2304, men vil det vare? Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 jasco: Sentralen er ikke full, det er nok kobberkabelen ut til deg som er full. Dersom du har fasttelefon kan vi levere over denne antar jeg (uten å kjenne til din sak). Runepune: Vi har forsåvidt bygget ut sentralen, det er kapasiteten det står på. Vi venter på tilbakemelding fra Telenor. shanizar: Dersom du tar med to års binding og flytter til et sted uten firstmile dekning, regnes det som en oppsigelse. Du må da betale 100kr per gjenværende måned. Dette er vi nødt til da vi ligger så lavt i pris. Vi har ingen planer om å øke prisen da det er veldig veldig vanskelig. Dersom det likevel skulle skje vil du, dersom du har en bindingstid, antagelig beholde pris og produkt ut denne perioden. Evt. prisøkninger av "markant grad" slik at produktet endrer seg, er beskyttet av loven og Avtaleteksten vår slik at en evt. prisøkning (egentlig kontraktsendringer) må meldes ifra to måneder i forkant som er det samme som oppsigelsefristen. Dvs at dersom vi øker med f.eks. 5kr er ikke dette grunnlag fra å bli løst fra kontrakten mens f.eks. 100 kr. vil være det. (Selv under bindingstiden. Dette går på at aktører ikke skal tilby bredbånd til 50kr/mnd og låse kunden til seg for deretter å øke til 750kr/mnd.) Du kan fritt oppgradere hastigeten din, men ikke nedgadere. Dette fordi f.eks. Terra med 2 års binding har gratis installasjon. Vi vil derfor unngå at de velger dette produktet og deretter senker hastigheten til 256/256 som vi ikke tjener noe på. Det er ingen garanti for at hastighetsøkninger blir gjeldene for kunder med bindingstid. Dette fordi kontrakten gjelder den hastigheten du bestilte. Du kan derfor ikke kreve en oppjustering om vi lanserer dette til nye kunder. Dette er ren juss, men vi er selvsagt ikke interesert i å "lure" kunder slik. Når vi lanserte de nye hastighetene/produkteten ble alle kunder oppgradert. Dette er naturlig da vi ønsker å beholde eksisterende kunder. Vær likevel oppmerksom på at enkelte spesialtilbud eller kampanjer ikke vil bli gitt eksisterende kunder. Som f.eks. "Bestill nå og få dobbel fart første måned" e.l. KriB: Vi har bare endret produktnavnet da vi på ADSL har muligheten til å kompensere for overhead, mens det har vi ikke på SHDSL da makshastigheten er 2.3Mbit. Navnendringen er bare for å gi et mer korrekt bilde av produktet da mange ikke er klar over dette med overhead. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
jasco Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 jasco: Sentralen er ikke full, det er nok kobberkabelen ut til deg som er full. Dersom du har fasttelefon kan vi levere over denne antar jeg (uten å kjenne til din sak). Runepune: Vi har forsåvidt bygget ut sentralen, det er kapasiteten det står på. Vi venter på tilbakemelding fra Telenor. shanizar: Dersom du tar med to års binding og flytter til et sted uten firstmile dekning, regnes det som en oppsigelse. Du må da betale 100kr per gjenværende måned. Dette er vi nødt til da vi ligger så lavt i pris. Vi har ingen planer om å øke prisen da det er veldig veldig vanskelig. Dersom det likevel skulle skje vil du, dersom du har en bindingstid, antagelig beholde pris og produkt ut denne perioden. Evt. prisøkninger av "markant grad" slik at produktet endrer seg, er beskyttet av loven og Avtaleteksten vår slik at en evt. prisøkning (egentlig kontraktsendringer) må meldes ifra to måneder i forkant som er det samme som oppsigelsefristen. Dvs at dersom vi øker med f.eks. 5kr er ikke dette grunnlag fra å bli løst fra kontrakten mens f.eks. 100 kr. vil være det. (Selv under bindingstiden. Dette går på at aktører ikke skal tilby bredbånd til 50kr/mnd og låse kunden til seg for deretter å øke til 750kr/mnd.) Du kan fritt oppgradere hastigeten din, men ikke nedgadere. Dette fordi f.eks. Terra med 2 års binding har gratis installasjon. Vi vil derfor unngå at de velger dette produktet og deretter senker hastigheten til 256/256 som vi ikke tjener noe på. Det er ingen garanti for at hastighetsøkninger blir gjeldene for kunder med bindingstid. Dette fordi kontrakten gjelder den hastigheten du bestilte. Du kan derfor ikke kreve en oppjustering om vi lanserer dette til nye kunder. Dette er ren juss, men vi er selvsagt ikke interesert i å "lure" kunder slik. Når vi lanserte de nye hastighetene/produkteten ble alle kunder oppgradert. Dette er naturlig da vi ønsker å beholde eksisterende kunder. Vær likevel oppmerksom på at enkelte spesialtilbud eller kampanjer ikke vil bli gitt eksisterende kunder. Som f.eks. "Bestill nå og få dobbel fart første måned" e.l. KriB: Vi har bare endret produktnavnet da vi på ADSL har muligheten til å kompensere for overhead, mens det har vi ikke på SHDSL da makshastigheten er 2.3Mbit. Navnendringen er bare for å gi et mer korrekt bilde av produktet da mange ikke er klar over dette med overhead. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Firstmile: snakket med deres support igår, kom klart fram etter det jeg skjønner at sentralen var full og at dere og folk fra Telenor måtte oppgradere sentralen. Snakket også med Telenor og de sa de skulle gjøre dette i mnds. skiftet. Om du har lyst å sjekke opp saken er mitt navn Trond Bie og holder til i Sørumsparken 9A, 2004 Lillestrøm. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hva overhead er heller Så hvis noen opplyste mennesker vet så blir jeg glad! Lenke til kommentar
Firstmile Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 jasco: Har du snakket med Firstmile om dette? Er du sikker på at du ikke blander med Telenor? Alt er klart for levering på din er adresse så du kan bestille nå om du vil. Husk at vi kjører vår egen hardware så om Telenor sin er full eller ikke, spiller ikke noen rolle for oss. Som sagt, det kan være at det ikke er noe ledig kobber til deg men det vet vi ikke før vi bestiller. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Lenke til kommentar
jasco Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) jasco: Har du snakket med Firstmile om dette? Er du sikker på at du ikke blander med Telenor? Alt er klart for levering på din er adresse så du kan bestille nå om du vil. Husk at vi kjører vår egen hardware så om Telenor sin er full eller ikke, spiller ikke noen rolle for oss. Som sagt, det kan være at det ikke er noe ledig kobber til deg men det vet vi ikke før vi bestiller. Mvh, G. Rimala ZyXEL/Firstmile Hmhmm... jeg har bestilt av dere for lenge siden og fikk tilbakemelding om at det var fullt i sentralen. Personen jeg snakka med sa at Telenor måtte åpne sentralen for dere før dere fikk oppgradert siden de var strenge på og ikke gi adgang til alle etc. Tar en telefon til dere nå. Update: Snakket med kundebehandler nå og nå visste han faktiskt ikke hvorfor jeg ikke hadde fått noe. Han skulle ringe meg tilbake etter samtale med Telenor. Endret 4. juni 2004 av jasco Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Synes det er dårlig gjort av ISP-er å ikke bygge ut i Sarpsborg-området. Her har vi bare de kjedelige ISP-ene som Telenor, Tele2 og Bluecom. Driver å får folk til å velge Firstmile, men det er ikke så lett når det sannsynligvis tar ganske lang tid å få 20 folk. Har fått tre personer til å vise interesse nå. Firstmile og Lyse er de eneste norske ISP-er som leverer ekte bredbånd til betalbare priser. Stå på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå