celebos Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 spilte cs akkurat og lå på fin ping, etter 1 halvtimes spilling gikk pingen opp til 250 håper det blir fiksa på snart Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hadde downstream på 160Kbit nå Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hadde downstream på 160Kbit nå Du må ha mye støy på linja di.. siden modemet/routeren forhandler seg frem til så lave hastigheter i forhold til de andre i Fenstad. Burde hatt en montør hjemme hos deg til å måle linja di. Lenke til kommentar
Irons Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Tommy(blink182) bor jo litt utenfor "sentrum" av Fenstad da så... Er mulig det er litt på grensa Svigers bor ikke så langt unna han, å der hadde de kunn ett valg av linje.. (shdsl best effort sak) \\Sp33D aka Ole Marius Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Lurte bare på hvordan jeg får lokket, lurt, fanget eller truet en montør person til å få skjekke linja mi.. Lenke til kommentar
obese Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 leser noen det jeg skriver nå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 leser noen det jeg skriver nå? ja Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Herregud, denne threaden har snart 2000 poster. Litt vel ekstremt. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Hmmm. Bare 11 poster igjen etter jeg poster denne. Kanskje holde meg våken så jeg før post nummer 2000 Lure på om trådstarteren har fått svar nå eller om han fremdeles lurer Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 WAN Port Statistics: Link Status: Up Upstream Speed: 128 kbps Downstream Speed: 224 kbps Lenke til kommentar
alexhegg Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg har også problemer med treg linje. (Oppaker). Fikk denne mailen fra Firstmile på fredag: Vedr. Internett fra Firstmile Som du sikkert har lagt merke til har vi ventet lenge på å få opp linjen din. Når linjen endelig kom opp har det vært tregt til tider. Det at tjenesten har vært dårlig etter at linjen kom opp er desverre vår feil. Vi mottar utstyr som vi skal benytte for å tilby et bra produkt i mars og det har vi hele tiden vært klar over. Desverre viser det seg at "nødløsningen" vår, den som vi har tenkt til å kjøre frem til utstyret vårt er på plass, ikke er god nok. Vi har testet en rekke uliker løsninger i januar og februar så det er derfor det har vært stille fra oss. Ingen har forøvrig blitt fakturert for bruk i denne perioden. Det vil si at du betaler ikke noe for internett-tilgangen frem til den nye løsningen er på plass. Bindingstiden vil da starte 20. februar om du aksepterer dette. Frem til da kan dere oppleve at linjen kan være noe tregere til tider og for de som spiller online kan latency variere noe. Vi får desverre ikke gjort noe med dette før det nye utstyret er på plass. Leveringsdato på utstyret vårt er i mars og vi er heldigvis ikke avhengig av Telenor for å få dette på plass. Så snart den nye løsningen er på plass vil vi selvsagt skru opp hastigheten til det du har bestilt og vi vil informere deg om at faktureringen av månedsavgiften vil starte. Denne er fast og ikke avhengig av bruk som det alltid har vært. Dersom du ikke er fornøyd med denne løsningen har du mulighet til å si opp nå, kostnadsfritt, og du vil ikke bli belastet for oppkobling eller bruk. Vi vil da sende en returlapp i posten som du benytter for å returnere modemet. Dersom du ønsker å si opp, må vi få dette skriftlig (enten per e-post, faks, eller brev) innen onsdag 19. februar. Dersom du ikke ønsker internett-tilgang før den nye løsningen er på plass er dette også mulig. Du må da gi melding om dette snarest (innen 19. februar). Internett-tilgangen du har nå vil da bli stanset og du vil ikke bli fakturert for installasjonsgebyret 20. februar. Når den nye løsningen er på plass vil vi kontakte deg og du har da mulighet til å starte abonnementet ditt, med installasjonsgebyr og full månedsavgift på den første fakturaen. Vi beklager ulempene dette medfører og at dette har tatt fryktelig lang tid. Med vennlig hilsen Firstmile Kundeservice Lenke til kommentar
kj3til Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg fikk levert 1024/640kbit ADSL fra Firstmile tidligere denne måneden, første målingene hos ITavisen viste 1080 og 1083kbit downstream. Pingreply fra Dark Age of Camelot-serveren jeg benytter meg av (som står i Frankrike) er nå ca. 60ms. Hos Chello er det 160-250ms. Takk Firstmile! Lenke til kommentar
zr4th Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 alexhegg Tingen er, at tommy (blink182) er den eneste som sliter med dette. Han sitter med 224kbps download mens vi andre har 840kbps. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 du kødder med meg?? en til fra lompemoen som faktisk sitter på nettet, og har bredbånd? hvor i all verden holder du til? alexhegg, du beviste akkuratt mine dypeste tvil...det finnes faktisk flere enn meg på lompemoen som har data Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Suverent, Jeg kan aldri få bedre linje enn det jeg har nå med Firstmile. jeg er den eneste som har dsl på denne delen av telefonlinja fra telefonsentralen. Det viser seg at, selv om telefonlinja fra meg og et stykke bortover er meget ny, det er noe "råtten" kobber i mellom meg og sentralen. Sannsynligvis ved barneskolen i Fenstad. Så jeg får alltid variabel hastighet fordi modemet forhandler seg til en mere stabil hastighet relativt ofte. Avhenger av bruk på enten telefonettet eller dsl'n. Så Firstmile ville tilby meg en SDSL best effort pakke til 700,- mnd for varierende hastighet og muligens mere stabilitet. Men alikevel under 1mbit for 700,. i mnd? Den kommer sannsynligvis til å ligge under 500kbit mesteparten av døgnet. Så dette må jo være norges dyreste brdbånds løsning med tanke på pris vs. hastighet, med unntak av Tiscali SAT. Siden Telenor har sikret seg juridisk mot at om noen skulle ha et par km med for dårlig kobber mellom seg og sentralen, vil de ikke fikse det kostnadsfritt. Og det kan jeg jo forstå når det er snakk om en kunde... En kunde greier de seg foruten Dette er bedritent spør du meg... Så når FM skal ha penger for linja, ser man neppe meg på nett mere... For jeg gidder ikke å betale for noe jeg ikke får... Så vi får se, jeg skal prøve den SDSL saken. OG om det ikke er i nærheten av 1mbit hele døgnet, og stabilt... Adjøss... Sees på Notar! Lenke til kommentar
Irons Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Tommy, du får komme til meg når jeg får linje da vettu, kan leie et koselig lite kjellerrom med bad Men når jeg får bredbånd er jo usikkert, har dere hørt noe mer fra telenor? \\Sp33D Lenke til kommentar
Abit Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Helt utrolig at telenor ikke får dette ferdig, utbygging ble iflg. FM bestilt i oktober. Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Kjære Fenstadsøkninger med DSL Veit dere om noen andre som har FM DSL og bor sør for barneskolen? Etter min kjennskap er det 2 andre enn meg, og disse to har også problemer med DSL linja. Og det kan virke som om det er et problem ved jerpestad skolen omtrent. Disse to andre bor i Møllergata og ovenfor Mobekk. Disse har lengre kabel avstand enn meg. Men siden jeg har 3,5Km og Adsl har maks rekkevidde på 5km så skal dette holde.. Om dere kjenner til noen så vennligst si i fra, jeg har en teori om at det er noe bedriten kabel omtrent ved Texaco - Jerpestad. Om vi er mange nok, kanskje vi kan få telenor til å gjøre noe med dette... Tommy Holen Lenke til kommentar
abrj Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 fy flate... 100 sider og ca 2000 innlegg på et emne... er syke greier Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 neste som poster blir nummer 2000 menne noen fra vormsund som har fått det FM har lovet til nå? altså 800 et-eller-annet? fatterns linje ligger enda på rundt 4-500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå