F.Mackey Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Som topic beskriver, er dette mulig? Ser jo at FFXII ikke kommer ut før om hundre og ørten år her i Europa, men kommer ut i Oktober over dammen. Så har jeg noe muligheter til å få spilt spiller før ut i neste århundre? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er mulig ja, om du har chippa din Ps2 eller har en såkalt Magic Swap Card. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Ok, hva er da den enkleste og billigste løsningen av de to overnevnte? Vil helst ikke chippe den da lodding ikke er min sterke side. Har du noe mer informasjon angående emnet? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Desverre ikke annet en denne linken: http://www.modchipstore.com/PS2-Slide-Card...ombo-16158.html hmm.. ble plutselig veldig usikker på om man kan spille ntsc spill på en pal maskin med denne. Må finnes ut av. Har ikke prøvd ut noen av metodene dog, så noen andre med peiling kan nok gi et litt bedre svar enn meg. men i det store og det hele så er det veldig mulig å spille ntsc spill på en pal maskin om du absolutt må Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Ok, hva er da den enkleste og billigste løsningen av de to overnevnte? Vil helst ikke chippe den da lodding ikke er min sterke side. Har du noe mer informasjon angående emnet? 6765938[/snapback] Altså, jeg vet ikke hvor loveligt dette er, men jeg linker alikevel: Link. Bestill herfra. EDIT: Glemte å spøre. Har du Ps2 vanlig eller slim? Endret 29. august 2006 av Vorpal Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Har vanlig Ps2, ble kjøpt med engang den kom ut om det har noe å si. Så jeg kan bestille Swap Magic opplegger fra danmark til 300 kroner, og så spillet til hva no enn det måtte og koste, og da er jeg garantert å kunne spille det? Orker ikke å bruke nesten 1000 kroner hvis det ikke er garantert at det fungerer. Edit: Hvis jeg kjøper FF XII og Swap Magic 3 så er jeg i boks? Endret 29. august 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Dette var egentlig litt greitt å få med seg, fikk nylig ein PS2 slim av dama. Muligheten for å kunne spille andre regioner uten noen form for chipping hadde evrt flott Lenke til kommentar
Naera Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 vil tro det funker på noen... har selv slidecard for å teste nettopp det her... kjøpte suikoden 3 fra usa som kom på totalt 900 kroner men funket ikke med slidecard heller :-\ nå har jeg litt eldre swapmagic da... så mulig det hadde funket med noen av de nyere versjonene Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Slike slide cards osv er TOC basert. TOC = Table of Contest. dvs, hvis SWAP MAGIC discen din foreksempel er 4,3 GIG stor. Så vil INGEN spill som går over 4,3 gig fungere.. Dvs, er SUIKODEN 3 4,31 gig stor så vil ikke spillet boote. Ingen DUAL LAYER spill vil heller fungere, + en del andre titler som heller ikke er støttet. SWAP MAGIC er også skadelig for mekanikken i maskinen når du skal bytte plate når maskinen egentlig ikke er klar for å bytte plate. SWAP MAGIC er billig, og det er en grunn til det Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Slike slide cards osv er TOC basert. TOC = Table of Contest. dvs, hvis SWAP MAGIC discen din foreksempel er 4,3 GIG stor. Så vil INGEN spill som går over 4,3 gig fungere.. Dvs, er SUIKODEN 3 4,31 gig stor så vil ikke spillet boote. Ingen DUAL LAYER spill vil heller fungere, + en del andre titler som heller ikke er støttet. SWAP MAGIC er også skadelig for mekanikken i maskinen når du skal bytte plate når maskinen egentlig ikke er klar for å bytte plate. SWAP MAGIC er billig, og det er en grunn til det 6768947[/snapback] Men trenger trådstarter dette om han har et orginalt NTSC spill da, altså ikke bare en brent kopi? Da er det vel bare å bruke funksjonen i Swapmagic som bytter fra NTSC til PAL? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Swap magic er tull!! få montert en chip med en gang, du kommer IKKE til å angre på det... pris? 800kr ferdig montert (matrix infinity) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Minuset med det er jo at du må sende bort boksen, og gudveit kva som kan skje med den hos dei du har sendt den til... Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Min gamle PS2 er ødelagt, men før FF XII kommer ut i USA, så skal jeg gå til innkjøp av en ny chippet PS2. Er så lei at RPG'er blir gitt ut i i engelsk versjon i amerika, men kan ikke spilles her i Europa. Har aldri lodda noe som helst i mitt liv, men det kan du få flinke folk til å gjøre for deg. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Men trenger trådstarter dette om han har et orginalt NTSC spill da, altså ikke bare en brent kopi? Da er det vel bare å bruke funksjonen i Swapmagic som bytter fra NTSC til PAL? 6771755[/snapback] Samme greia. SWAP MAGIC er TOC basert. Backup eller Orginal, spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Vær oppmerksom på at funksjonen med Swap Magic som gjør at du kan spille NTSC spill med en PS2-PAL versjon, vil gjøre at du får lagg i lyd under CG-filmer i spill, HVIS du ikke har en tv som støtter NTSC-format. Jeg har prøvd NTSC FF12 demo med swap magic og det funket helt ypperlig. Men sjekk om tven din støtter NTSC format. Du vil ikke spille et Final Fantasy spill med lagg i lyden på filmene. En annen ting å pirke på, er at litt av bilde er vekke når man simulerer PAL med swap magic. Lenke til kommentar
Nightrun Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 hvem er det som kan instalere en mod chip? hvem skal jeg sende den til? er det dyrt? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 hvem er det som kan instalere en mod chip?hvem skal jeg sende den til? er det dyrt? 6788788[/snapback] Hvis du bor i oslo: www.spillchip.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå