Gå til innhold

Spill fra USA på Europeisk PS2?

F.Mackey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desverre ikke annet en denne linken: http://www.modchipstore.com/PS2-Slide-Card...ombo-16158.html

hmm.. ble plutselig veldig usikker på om man kan spille ntsc spill på en pal maskin med denne. Må finnes ut av.

Har ikke prøvd ut noen av metodene dog, så noen andre med peiling kan nok gi et litt bedre svar enn meg.

men i det store og det hele så er det veldig mulig å spille ntsc spill på en pal maskin om du absolutt må ;)

Lenke til kommentar
Ok, hva er da den enkleste og billigste løsningen av de to overnevnte? Vil helst ikke chippe den da lodding ikke er min sterke side. Har du noe mer informasjon angående emnet?

6765938[/snapback]

Altså, jeg vet ikke hvor loveligt dette er, men jeg linker alikevel: Link.

Bestill herfra.

EDIT: Glemte å spøre. Har du Ps2 vanlig eller slim?

Endret av Vorpal
Lenke til kommentar

Har vanlig Ps2, ble kjøpt med engang den kom ut om det har noe å si. Så jeg kan bestille Swap Magic opplegger fra danmark til 300 kroner, og så spillet til hva no enn det måtte og koste, og da er jeg garantert å kunne spille det?

Orker ikke å bruke nesten 1000 kroner hvis det ikke er garantert at det fungerer.

Edit: Hvis jeg kjøper FF XII og Swap Magic 3 så er jeg i boks?

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

vil tro det funker på noen... har selv slidecard for å teste nettopp det her... kjøpte suikoden 3 fra usa som kom på totalt 900 kroner men funket ikke med slidecard heller :-\ nå har jeg litt eldre swapmagic da... så mulig det hadde funket med noen av de nyere versjonene

Lenke til kommentar

Slike slide cards osv er TOC basert.

TOC = Table of Contest.

dvs, hvis SWAP MAGIC discen din foreksempel er 4,3 GIG stor.

Så vil INGEN spill som går over 4,3 gig fungere.. Dvs, er SUIKODEN 3

4,31 gig stor så vil ikke spillet boote.

Ingen DUAL LAYER spill vil heller fungere,

+ en del andre titler som heller ikke er støttet.

SWAP MAGIC er også skadelig for mekanikken i maskinen når du skal bytte plate når maskinen egentlig ikke er klar for å bytte plate.

SWAP MAGIC er billig, og det er en grunn til det :)

Lenke til kommentar
Slike slide cards osv er TOC basert.

TOC = Table of Contest.

dvs, hvis SWAP MAGIC discen din foreksempel er 4,3 GIG stor.

Så vil INGEN spill som går over 4,3 gig fungere.. Dvs, er SUIKODEN 3

4,31 gig stor så vil ikke spillet boote.

Ingen DUAL LAYER spill vil heller fungere,

+ en del andre titler som heller ikke er støttet.

SWAP MAGIC er også skadelig for mekanikken i maskinen når du skal bytte plate når maskinen egentlig ikke er klar for å bytte plate.

SWAP MAGIC er billig, og det er en grunn til det :)

6768947[/snapback]

Men trenger trådstarter dette om han har et orginalt NTSC spill da, altså ikke bare en brent kopi? Da er det vel bare å bruke funksjonen i Swapmagic som bytter fra NTSC til PAL? :hmm:

Lenke til kommentar

Min gamle PS2 er ødelagt, men før FF XII kommer ut i USA, så skal jeg gå til innkjøp av en ny chippet PS2. Er så lei at RPG'er blir gitt ut i i engelsk versjon i amerika, men kan ikke spilles her i Europa.

Har aldri lodda noe som helst i mitt liv, men det kan du få flinke folk til å gjøre for deg.

Lenke til kommentar

Men trenger trådstarter dette om han har et orginalt NTSC spill da, altså ikke bare en brent kopi? Da er det vel bare å bruke funksjonen i Swapmagic som bytter fra NTSC til PAL?  :hmm:

6771755[/snapback]

Samme greia. SWAP MAGIC er TOC basert. Backup eller Orginal, spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Vær oppmerksom på at funksjonen med Swap Magic som gjør at du kan spille NTSC spill med en PS2-PAL versjon, vil gjøre at du får lagg i lyd under CG-filmer i spill, HVIS du ikke har en tv som støtter NTSC-format.

Jeg har prøvd NTSC FF12 demo med swap magic og det funket helt ypperlig. Men sjekk om tven din støtter NTSC format. Du vil ikke spille et Final Fantasy spill med lagg i lyden på filmene.

En annen ting å pirke på, er at litt av bilde er vekke når man simulerer PAL med swap magic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...