Gå til innhold

Uheldig topic fjernet.

Anbefalte innlegg

Eg var inne på qlt og vant et kjøleskap på auksjonen der til kr. 1000 totalt.

Siden det sammerbeider med qxl så reinte eg med at det var et solid firma.

Det krever forhåndbetaling og eg betalte.

Når eg går innpå linken som eg fikk på e-post fra qlt om auksjonen min så står der at eg har betalt.

Men varen? Eg har ventet over en uke å ikke mottat den.

Eg skriver mange mailer til dem. Noen får eg svar på andre ikke.

Hva skal eg gjøre? Så leser eg på det negative karakterene deres og det ser ikke bra ut.

Nå er eg redd for å ha blitt svindlet. Hva skal eg gjøre? Gå videre med saken til forbrukerombudet eller noe?

SVINDLERE ER DEM ALLE SAMMEN UNNGÅ DEM!

Noen tips? :cry::cry::cry: JÆVLA IDIOTENE!

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg kan godt kopiere mailene inn her så dere kan lese.

En av det første mailene eg sender til [email protected] er dette:

Hei eg har betalt min auksjon nå og når eg sjekker min QLT konto så står der at den er betalt.

Hva tid sender dere varen?

Svar

Hei, du har stilt et spørsmål som er besvart på vår hjelpeside.

Vennligst gå til denne linken for svar på spørsmålet du har stilt: http://www.qlt.no/qxl/hjelp_qlt.html

Eg finner ikke svar på akuratt det eg lurer på. Bare halveis

og vorfor kan dem ikke si det i mailen?

Så skriver eg dette etter noen dager

Hei. Dette er

Eg har betalt varen min som eg vant på auksjon og har betalt. Det står på sidene deres også at eg har betalt men nå har det snart gått en uke å eg har enda ikke fått varen. Eg begynner å bli veldig mistenkelig. Eg har sendt mail men ikke fått svar.

Dette er den andre mailen eg sender i denne uken til den rette e-post adressen.

Det er en ting som eg ikke liker med forhåndsbetaling og det er at man kan bli lurt. Det er det eg kan begynne å tro nå.

Det virker svær mistenkelig at dere ikke svarer på mail.

Eg håper dere svarer på mailen denne gangen.

Svar

Hei, betaling har kommet og varen er sendt til:

Leveringsadresse:

Address name:

Alså dem sier det har sendt varen! Men det har gått mange dager og eg har enda ikke fått den.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar
Alså dem sier det har sendt varen! Men det har gått mange dager og eg har enda ikke fått den.

6765858[/snapback]

Vel, postgang kan ofte ta mange dager, så det er vel bare å kule seg ned noen hakk og vente litt til før du kaller de svindlere. Det er tross alt et kjøleskap det er snakk om, og ikke en pakke med Hubba Bubba...
Lenke til kommentar

For en stund siden sendte eg en mail til der eg truer både qlt og qxl.

Til QLT så sender eg dette:

Nå har det gått over en uke. Eg har aldri opplevd så dårlig behandling å pakken har enda ikke kommet.

Eg forhåndsbetaler fordi eg satset på at dere er seriøst og siden dere samerbedier med QXL.

Men nå begynner eg virkelig å lure. Har dere svindlet meg for 1000 kroner? Vor er pakken hen? Vorfor sier dere ikke vor den er når eg sender mail?

Se til å svar meg. Eg er ikke fornøyd med den behandlingen eg får. Hvis eg ikke eg får svar nå så må eg ta en vurdering på hva eg må gjøre videre. Eg liker ikke å ha tanken på at eg har blitt lurt.

Venlingst svar på denne mailen.

Så legger eg dette i en ny mail til qlt noen minutter etter:

Vil bare informere om at eg sender en mail til. Leser på det negative karakterene deres. Det er ikke bra.

Vis dere ikke besvarer den mailen eg sendte før i dag. Rimelig kjapt. Så går eg videre med saken.

EG TOLERER IKKE Å BLI SVINDLET!

Dette var det to mailene til QLT.

Så komme den til QXL:

Hei. Eg har vunnet en auksjon på QLT og eg føller jeg har ventet for lang tid. En uke etter eg har betalt så har eg enda ikke fått varen. Dette tar for lang tid og når eg prøver å kontakte qlt så får eg svar en gang i bland. SLØFT ER DET!

Eg føler meg lurt og svindlet som det holder og når eg leser det negative karakterene til qlt så blir eg lei meg.

Nå går eg snart videre med saken til forbrukerombudet eller noe vis der ikke skjer noe brennkvikt.

Mailen er litt lenger. Men den referer til det eg skrev om lenger oppe.

Bare kom med synspunkter om disse idiotene som ikke kan sende det som eg har betalt for! :mad:

Nå får eg se om dem svarer meg først.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Ro deg ned da, gutt. Tror du virkelig det å sende et kjøleskap er gjort på et blunk. Du er sannsynligvis ikke den eneste som har bestilt varer derfra heller.

Jeg tror jeg ventet 2 uker før datamaskinen min fra Dell ankom. Jeg flippet ikke ut av den grunn.

Måtte vente 3 uker på en cd fra CDON.no

Jeg føler allikevel ikke at Dell eller CDON svindler meg ;)

Lenke til kommentar

Positive kommentarer: 41679

Negative kommentarer: 1017

Varer solgt totalt: 46244

Det sier seg selv, noen negative kommentarer blir det. En uke er da ingenting, dessuten, hvordan vet du at det ikke er posten som suller?

Litt korrektur hadde vært fint også, hadde jeg mottatt en mail sende slik ut hadde jeg tatt deg useriøst.

Lenke til kommentar
Positive kommentarer: 41679

Negative kommentarer: 1017

Varer solgt totalt: 46244

Det sier seg selv, noen negative kommentarer blir det. En uke er da ingenting, dessuten, hvordan vet du at det ikke er posten som suller?

Litt korrektur hadde vært fint også, hadde jeg mottatt en mail sende slik ut hadde jeg tatt deg useriøst.

6766011[/snapback]

Word.. Burde kanskje sette opp mailen din slik et brev skal skrives. Avsnitt og god oversikt samt vanlig norsk grammatikk som kommasetting og stor forbokstav.

Lenke til kommentar
SVINDLERE ER DEM ALLE SAMMEN UNNGÅ DEM!

Noen tips? :cry:  :cry:  :cry: JÆVLA IDIOTENE!

6765700[/snapback]

Du må nok vente noen uker før du kan påstå dette... Ikke det at jeg har noe godt inntrykk av QLT (dem har veldig mange dårlige karakterer), men du fremstår faktisk som mye værre selv.

Jeg tror jeg hadde blitt fristet til å ikke sende deg noen vare dersom jeg hadde fått denne typen mail etter bare en uke... Du er jo både frekk og kommer som du selv sier det med trusler.

Ta det litt med ro, og send dem en mail hvor du beklager tullet du sendte dem tidligere, så går det nok bra.

Lenke til kommentar

Litt offtopic kanskje, men i reglemanget til qxl.no står dette:

Det er kun tillatt med 1 QXL-konto og du må være over 18 år for å være medlem.

Din alder står her: link

Du har rett og slett ikke lov å handle der, så derfor kan du heller ikke klage :tease:

Ontopic: Å klage etter en uke er litt vel tidlig.

Banken bruker kanskje en dag eller to å overføre pengene til qlt.no, pluss at qlt.no bruker en dag eller to før varen er hos posten. Og posten kan bruke laang tid på å levere varen.

Kanskje har de glemt å sende ut hentelapp til deg??

Lenke til kommentar

Det tok 11dager med posten med kameraet mitt når det skulle på service...

QLT er svindel det vet jo alle som har "vunnet" ausjoner på 60kronner og må betale gebyrer og frakt for 150 i tillegg...

Ta deg en lykkepille og vent enda en uke. DA kan du etterlyse.!

Lenke til kommentar
Litt offtopic kanskje, men i reglemanget til qxl.no står dette:

Det er kun tillatt med 1 QXL-konto og du må være over 18 år for å være medlem.

Din alder står her: link

Du har rett og slett ikke lov å handle der, så derfor kan du heller ikke klage :tease:

Ontopic: Å klage etter en uke er litt vel tidlig.

Banken bruker kanskje en dag eller to å overføre pengene til qlt.no, pluss at qlt.no bruker en dag eller to før varen er hos posten. Og posten kan bruke laang tid på å levere varen.

Kanskje har de glemt å sende ut hentelapp til deg??

6766100[/snapback]

Hahaha!!! Det er faren min sin qxl konto. Eg bruker hans konto og han gir meg tilatelse. Har du noe problem med det?

Lenke til kommentar

Som sakt, ting tar tid. Det ville vært mye bedere om du sendte en HYGGELIG mail og spurte etter pakke-nr. Da har du kunne sett hvor pakken er.

Postgangen er TREG, betaler du på en fredag, vil dem ikke ha pengene på konti før om mandagen. Pengene overføres ikke mellom forsjellige banker i helgene. Svindlet av dem blir du nokk ikke ;)

Ting blir ikke bedere ved å sende de 14tiss mailene;)

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...