pologutt Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Nei, det er mer lønnsomt at de mister 2 kunder som forøvrig bruker langt mer enn 200 YT-kroner/mnd.. Men men - jeg ser bare lyst på det, jeg.. billigere operatør = mer penger på meg. 6766479[/snapback] Hva er egentlig poenget med bindingstid viss kundene skal kunne kjøpe seg ny mobil etter et halvår, og det er fremdeles et halvår igjen av bindingstiden? Mener du vitterlig at NetCom skal droppe de seks siste månedene av bindingstiden din? Det blir jo rett og slett altfor dumt, og faller på sin egen urimelighet. Sett deg ned, og tenk gjennom, så skjønner du det forhåpentligvis! 6766645[/snapback] Når/hvor har jeg sagt noe om seks måneder? Jeg er ikke Zyke. Det er snakk om maks 2 måneder. Jeg synes maksimal bindingstid ved kjøp av en mobil og tegning av nytt abbonement fortsatt skal være maks 12 mnd, men jeg mener man fortsatt skal kunne forlenge bindingstiden forbi de 12 månedene, for eksempel å sette bindingstiden til 14mnd dersom det er 2 mnd igjen av bindingstiden. Sett deg ned, les hva jeg skriver og TENK før du skriver! Anyhow, nå er det under 14 dager til bindingstiden går ut uansett, så.. Fikk forresten et greit tilbud av netcom, binde meg for nye 12 mnd og få 275,- (og fortsatt betale 200) i mnd, samt. SMSMania frem til November.. 6787604[/snapback] Alle som har svart her, har vel vist at de har lest postene dine! Problemet er deg! Du har enda ikke skjønt problemet, nemlig at NetCom ikke kan la deg få binde mer enn 12 mnd om gangen, det er loven, og det må NetCom forholde seg til! Så er det bare, og du får ikke gjort noe med det! Forstår du dette? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg synes maksimal bindingstid ved kjøp av en mobil og tegning av nytt abbonement fortsatt skal være maks 12 mnd, men jeg mener man fortsatt skal kunne forlenge bindingstiden forbi de 12 månedene, for eksempel å sette bindingstiden til 14mnd dersom det er 2 mnd igjen av bindingstiden. 6787604[/snapback] Hæ? Blir ikke det litt selvmotsigende? Kanskje jeg misforsto... Uansett kan man jo bare åpne enda et abonnement og få ny telefon Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du, pologutt har TYDELIGVIS ikke lest innleggene mine eller mine svar når du nå prøver å fortelle meg noe jeg visste allerede fra første gang jeg la inn et innlegg i dette emnet. Hva er det du prøver å oppnå? Blander du mine og Zyke sine innlegg? TYDELIGVIS gjør du det når du plutselig begynner å snakke om 6 måneder og urimelighet, etc. når jeg ikke har nevnt 6 måneder whatsoever. For å oppsummere; Maks tillatt bindingstid etter loven er 12 mnd. Ved 10. måned blir den gamle mobiltelefonen ødelagt, og etter å ha et rimelig greit kundeforhold til Netcom, hadde det vært kjempeservice (mer enn man egentlig kunne forventet fra en mobiloperatør) om de hadde kutta ut den gjenstående bindingstida på 2 mnd og tegnet en ny for 12 mnd. Dermed hadde både jeg og min respektive tenkt "oi, fy faen, så greie Netcom er! Vi gidder ikke bytte etter endt bindingstid, de er jo helt supre!". (Før mobilen ble ødelagt, har jeg lenge vært inne på tanken å bytte til en billigere operatør ved endt bindingstid). Som "forventet", ville ikke Netcom gjøre et unntak, og da har jeg heller ingen grunn til å fortsette å være kunde hos NC. JEG mener ikke Netcom er bedritne, jeg har tilogmed sagt at de er greie! Aldri noe problem! Men jeg kommer ikke til å bruke mer penger enn jeg må! Forstår du nå, lille gutt? Når har jeg sagt at jeg krever ny mobil? Når har jeg sagt at netcom er noe dritt fordi de ikke vil kutte ut den eksisterende bindingstiden som da var 12 måneder? Hvorfor vil du krangle når du ikke har et eneste godt argument bortsett fra å fortelle ting som allerede er fullstendig åpenlyst!? Alt jeg sier er; Greit. Netcom vil være firkanta ("for å tjene penger"), da vil ikke jeg bruke mer penger enn jeg må. Resultat: NC får ikke ei krone.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg synes maksimal bindingstid ved kjøp av en mobil og tegning av nytt abbonement fortsatt skal være maks 12 mnd, men jeg mener man fortsatt skal kunne forlenge bindingstiden forbi de 12 månedene, for eksempel å sette bindingstiden til 14mnd dersom det er 2 mnd igjen av bindingstiden. 6787604[/snapback] Hæ? Blir ikke det litt selvmotsigende? Kanskje jeg misforsto... Uansett kan man jo bare åpne enda et abonnement og få ny telefon 6790169[/snapback] Altså.. første gang man tegner en avtale hos en operatør for å få en subsidiert mobil, vil jeg at det kun skal være 12 måneder. Dersom man etter 8 måneder bestemmer seg for at man vil ha en ny subsidiert telefon, bør det kunne være mulig å utvide denne.. Da kan ny bindingstid f.eks. bli 20 måneder, så slipper man krangling om dette.. En maksgrense på 24 måneder kan f.eks. bli satt. Men i utgangspunktet, når man TEGNER en ny avtale, bør ikke bindingstid være mer enn 12 måneder. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette blir for dumt! Gjentar meg selv til det kjedsommelige: Leser du innleggene, så veit du at Netcom ikke kan ha mer enn 12 mnd bindingstid! De har ikke lov til å binde mer enn 12 mnd av gangen. Da gjør de noe ulovlig! Skjønner du? Trudde du skjønte såpass, at det ikke er NetComs feil at regelverket er slik. Har du problemer med bindingstiden, og synes det er bedre med 18 eller 24 mnd, så skyld på myndighetene! Skjønner? Nå gidder jeg ikke mer, du har fått det med teskje, ikke noe mer å gjør! Enklere enn dette, kan det ikke bli! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette blir for dumt!Gjentar meg selv til det kjedsommelige: Leser du innleggene, så veit du at Netcom ikke kan ha mer enn 12 mnd bindingstid! De har ikke lov til å binde mer enn 12 mnd av gangen. Da gjør de noe ulovlig! Skjønner du? Trudde du skjønte såpass, at det ikke er NetComs feil at regelverket er slik. Har du problemer med bindingstiden, og synes det er bedre med 18 eller 24 mnd, så skyld på myndighetene! Skjønner? Nå gidder jeg ikke mer, du har fått det med teskje, ikke noe mer å gjør! Enklere enn dette, kan det ikke bli! 6790232[/snapback] Jeg gidder heller ikke svare på innleggene dine.. Du gjør ikke annet enn å skumlese innleggene mine og si ting du allerede har sagt mange ganger tidligere. Om jeg har noe mer på hjertet, snakker jeg heller med katten min.. Sannsynligheten for at han forstår er vel tydeligvis større.. Ha en fin kveld, og en fin helg. Lenke til kommentar
BlueRose Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette er sååå morsomt å lese Hvorfor får de som har bedriftsabonnent 18 mnd binding når vi ikke får subsidiert mobilene billigere enn Active Talk på NetCom? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette er sååå morsomt å lese Hvorfor får de som har bedriftsabonnent 18 mnd binding når vi ikke får subsidiert mobilene billigere enn Active Talk på NetCom? 6790370[/snapback] En bunke med sedler under bordet? Eller en smøretur? Lenke til kommentar
BlueRose Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette er sååå morsomt å lese Hvorfor får de som har bedriftsabonnent 18 mnd binding når vi ikke får subsidiert mobilene billigere enn Active Talk på NetCom? 6790370[/snapback] En bunke med sedler under bordet? Eller en smøretur? 6790392[/snapback] Og litt seriøsitet hadde ikke vært i veien? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Dette er sååå morsomt å lese Hvorfor får de som har bedriftsabonnent 18 mnd binding når vi ikke får subsidiert mobilene billigere enn Active Talk på NetCom? 6790370[/snapback] Fordi bedriftsavtalene inneholder noen andre goder i tillegg (som personsvar pluss og gratis samtaler til de i samme bedrift) Lenke til kommentar
BlueRose Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Joda, det er greit nok, men har ikke ActiveTalk noe lignende? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ikke helt.. Du kan jo bruke Trådløs Familie greia, men det blir litt annerledes (alle abo kommer på samme faktura etc.). Personsvar pluss tror jeg du kan få uansett, men da koster det ekstra. Forresten - jeg bare gjetta. Det er kanskje andre grunner også til bindinga blir lengre, og det er 24 måneder, ikke 12. Man kan kjøpe ny telefon etter 18, though.. Lenke til kommentar
BlueRose Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ikke helt.. Du kan jo bruke Trådløs Familie greia, men det blir litt annerledes (alle abo kommer på samme faktura etc.). Personsvar pluss tror jeg du kan få uansett, men da koster det ekstra. Forresten - jeg bare gjetta. Det er kanskje andre grunner også til bindinga blir lengre, og det er 24 måneder, ikke 12. Man kan kjøpe ny telefon etter 18, though.. 6790494[/snapback] Hmmm, men når det står i lovene om max 12 mnd? Hvorfor da 24 på bedrift? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Fordi lovene sier andre ting om kontraktinngåelse med bedrifter enn de gjør med privatpersoner? Lenke til kommentar
jic Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hehe er det ikke like greit å bare låse emnet. Lenke til kommentar
BlueRose Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Fordi lovene sier andre ting om kontraktinngåelse med bedrifter enn de gjør med privatpersoner? 6790609[/snapback] Mange takk for svar Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Steike, denne tråden blei populær.. Det tyder bare på at folk her på forumet liker og kritisere andre.. Lenke til kommentar
BlueRose Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Steike, denne tråden blei populær.. Det tyder bare på at folk her på forumet liker og kritisere andre.. 6791029[/snapback] Ikke nødvendigvis kritisere, men det ble en del misforståelser tror jeg... Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Tror det jeg og Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hmmm, men når det står i lovene om max 12 mnd? Hvorfor da 24 på bedrift? 6790536[/snapback] Det er egene lover som regulerer handel mellom bedrifter hvor begge parter regnes som likeverdige og profesionelle. Kjøper du for eksempel en mobiltelefon på vegne av en bedrift gjelder ikke fobrukerkjøpsloven i det hele tatt. Selgeren kan for eksempel sette så lang bindingstid som han ønsker. På samme måte kan to bedrifter sette opp en avtale hvor selger ikke trenger å gi deg garanti på produktene i det hele tatt. 12mnd regelen gjelder kun forbrukerkjøp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå