Gå til innhold

dårlig av netcom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt fantastisk hvordan enkelte ikke klarer å se verden lengre en nesa rekker.

Nei, det er mer lønnsomt at de mister 2 kunder som forøvrig bruker langt mer enn 200 YT-kroner/mnd.. Men men - jeg ser bare lyst på det, jeg.. billigere operatør = mer penger på meg.

Så det du mener er at det er mer lønsomt for NetCom å subsidiere deg ENDA en gang med over 1000kr fordi DU har rota bort eller ødelagt den første telefonen de subsidierte til deg? Tror vel heller det er omvendt. Hvis NetCom risikerer å måtte betale 2000kr i året bare for at du fortsatt skal være kunde er det vel bedre å bli kvitt deg...

Du kan selvfølgelig bytte til en eller annen jalla operatør som gir deg billigere tellerskritt, men disse subsidierer ikke telefoner. Men du kan faktisk få like billig abonnement hos NetCom hvis du velger å ikke få subsidier telefon.

Det folk ofte glemmer er at mobiltelefoner faktisk ikke koster 1 krone. K750 for eksempel koster faktisk over 1200kr inn til forhandler. Når du betaler 1kr for denne sier det seg selv at NetCom faktisk må betale en hel del mer siden forhandleren også skal ha et overskudd forå selge telefoner...

Vær heller glad for at NetCom faktisk betaler for en ny telefon en gang i året!

Lenke til kommentar

La oss se det fra en annen vinkel: Hva om jeg aldri undertegna kontrakt?

La oss si noe som at jeg for eksempel fikk den i gave av noen? Det har vel aldri skjedd samtlige her, så dere klarer ikke tenke sånn ser det ut til..

Lenke til kommentar

La oss si noe som at jeg for eksempel fikk den i gave av noen? Det har vel aldri skjedd samtlige her, så dere klarer ikke tenke sånn ser det ut til..

6768796[/snapback]

Hvis du har fått YoungTalk i gave av noen, så har denne "noen" signert kontrakten og står som juridisk eier av abonnementet. Det er også denne "noen" som eier nummeret ditt.

Du kan da i utgangspunktet gi F i å betale regningene, og de vil gå videre til "noen". Du har ikke lov til å endre abonnementet, oppgradere det, flytte nummeret til en annen operatør eller gjøre noe som helst uten fullmakt fra "noen".

-snubbel

Lenke til kommentar

Dette var litt av en tråd...

Enten betaler du ut resterende bindingstid, eller så fortsetter du som før til alle 12 mnd er ferdig. Verre er det ikke!

At du har 12 mnd bindingstid er ditt eget verk, du fikk tross alt et godt avslag på telefonen. Det at NetCom ikke sletter bindingstiden for å beholde deg som kunde synes jeg iogforseg er greit, iallefall hvis du har såpass lenge igjen.

Lenke til kommentar
At du har 12 mnd bindingstid er ditt eget verk

6768932[/snapback]

|

V

6768796[/snapback]

:hrm:

Endret av Zyke
Lenke til kommentar

Gadd du i det hele tatt og lese snubbels innlegg?

Hvis du har fått YoungTalk i gave av noen, så har denne "noen" signert kontrakten og står som juridisk eier av abonnementet. Det er også denne "noen" som eier nummeret ditt.

Du kan da i utgangspunktet gi F i å betale regningene, og de vil gå videre til "noen". Du har ikke lov til å endre abonnementet, oppgradere det, flytte nummeret til en annen operatør eller gjøre noe som helst uten fullmakt fra "noen".

Har du fått telefonen og abonnementet av "noen", så er det "noen" som kan gjøre de eventuelt ønskelige endringer, og det er "noen" som må henvende seg til NetCom.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
At du har 12 mnd bindingstid er ditt eget verk

6768932[/snapback]

|

V

6768796[/snapback]

:hrm:

6769052[/snapback]

Jeg tror det allerede er blitt kommentert...

-snubbel

6768828[/snapback]

Lenke til kommentar

Herregud folk! :tease:

Ro dere.. Jeg leste det, ja. Men ville bare påpeke til mr.ISO om at jeg Ikke hadde fårr 12 mnd Bindingstid selv, noe han ikke hadde fått med seg tydelig vis..

Men se til og få stengt denne trådne nå, please..

Lenke til kommentar
Nei, det er mer lønnsomt at de mister 2 kunder som forøvrig bruker langt mer enn 200 YT-kroner/mnd.. Men men - jeg ser bare lyst på det, jeg.. billigere operatør = mer penger på meg.

6766479[/snapback]

Hva er egentlig poenget med bindingstid viss kundene skal kunne kjøpe seg ny mobil etter et halvår, og det er fremdeles et halvår igjen av bindingstiden? :hmm:

Mener du vitterlig at NetCom skal droppe de seks siste månedene av bindingstiden din?

Det blir jo rett og slett altfor dumt, og faller på sin egen urimelighet. Sett deg ned, og tenk gjennom, så skjønner du det forhåpentligvis!

6766645[/snapback]

Helt enig, har en skrevet under på en avtale så har en det.

En annen ting som også er beklagelig er at enkelte bevist leter etter telefoner med lås som det "lønner" seg å kjøpe og så sier opp abb og låser opp telefonen.

Dette vil føre til dyrere telefoner for oss som benytter dette på ærlig vis, eller at selskapene vil høyne gebyrene enormt .

Grei om noen låser opp sin telefon,men ikke gerit at de tuller med abb, selskapet tjener det samme om en har låst/ulåst telefon så lenge en benytter abonemanget den var kjøpt med.

Synd at enkelte synest slike ting er greit og lar andre betale for seg :no:

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke mobiltelefon hvert halvår.. Har holdt ut med møkkatelefonen av en SE k700i der spaken ble defekt 2 mnd etter at jeg kjøpte den.. Det er vel snart 10 måneder siden.. Jeg forstår at NC ikke kommer til å "gi" meg en ny telefon, men da kommer jeg heller ikke til å være lojal og bruke et dyrere alternativ dersom jeg ikke må.

Edit: Det er faktisk veldig snart et år siden :D Så da blir det annen operatør om 14 dager. :thumbup:

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Historien om Zyke

En dag bestemte Zyke seg for at han skulle ha seg en ny mobil, så han falt for en med Netcom abonomang - Han så at det var 12 månders bindingstid og det passet han fint for til den prisen var det ett kupp.

Etter ca et halvt år fant Zyke ut at han ville ha en ny mobil men siden det fortsatt var ca et havlt år igjen til kontrakten med Netcom var gått ut, klikket han helt rabiat på Netcom , på grunn av at han hadde gått med på en avtale om 12 månders bindingstid.

Han tok da turen innpå diskusjon.no og begynte å slenge dritt om Netcom siden de ikke ville tape penger på en liten fyr som hadde en tvangstanke om at han måtte ha seg en ny mobil og bare drite i kontrakten med Netcom.

The End

Lenke til kommentar
Historien om Zyke

En dag bestemte Zyke seg for at han skulle ha seg en ny mobil, så han falt for en med Netcom abonomang - Han så at det var 12 månders bindingstid og det passet han fint for til den prisen var det ett kupp.

Etter ca et halvt år fant Zyke ut at han ville ha en ny mobil men siden det fortsatt var ca et havlt år igjen til kontrakten med Netcom var gått ut, klikket han helt rabiat på Netcom , på grunn av at han hadde gått med på en avtale om 12 månders bindingstid.

Han tok da turen innpå diskusjon.no og begynte å slenge dritt om Netcom siden de ikke ville tape penger på en liten fyr som hadde en tvangstanke om at han måtte ha seg en ny mobil og bare drite i kontrakten med Netcom.

The End

6786594[/snapback]

God oppsummering :D

Lenke til kommentar

Hehe, en kontrakt er en kontrakt. Den\de\du\whatever som signerte den visste hva de gikk inn for, nemelig 12 mnder!! med abbonement hos Netcom. Bryter du en kontrakt må du betale. Velkommen til virkelige, harde og tøffe verden.

Og btw Netcom er et knallselskap, har ihvertfall bedre kundeservice tenker ikke på et firma som har en dildo som en logo :whistle::p

Lenke til kommentar
Historien om Zyke

The End

6786594[/snapback]

God oppsummering :D

6786616[/snapback]

Hehe, takk

Gleder meg til å se hva han mener om den da :w00t:

Edit: Der kom den ja :roll:

Endret av ingebrigtz
Lenke til kommentar

6766479[/snapback]

Hva er egentlig poenget med bindingstid viss kundene skal kunne kjøpe seg ny mobil etter et halvår, og det er fremdeles et halvår igjen av bindingstiden? :hmm:

Mener du vitterlig at NetCom skal droppe de seks siste månedene av bindingstiden din?

Det blir jo rett og slett altfor dumt, og faller på sin egen urimelighet. Sett deg ned, og tenk gjennom, så skjønner du det forhåpentligvis!

6766645[/snapback]

Når/hvor har jeg sagt noe om seks måneder? Jeg er ikke Zyke. Det er snakk om maks 2 måneder.

Jeg synes maksimal bindingstid ved kjøp av en mobil og tegning av nytt abbonement fortsatt skal være maks 12 mnd, men jeg mener man fortsatt skal kunne forlenge bindingstiden forbi de 12 månedene, for eksempel å sette bindingstiden til 14mnd dersom det er 2 mnd igjen av bindingstiden.

Sett deg ned, les hva jeg skriver og TENK før du skriver!

Anyhow, nå er det under 14 dager til bindingstiden går ut uansett, så.. Fikk forresten et greit tilbud av netcom, binde meg for nye 12 mnd og få 275,- (og fortsatt betale 200) i mnd, samt. SMSMania frem til November..

Lenke til kommentar
Anyhow, nå er det under 14 dager til bindingstiden går ut uansett, så.. Fikk forresten et greit tilbud av netcom, binde meg for nye 12 mnd og få 275,- (og fortsatt betale 200) i mnd, samt. SMSMania frem til November..

6787604[/snapback]

Er dette noe Netcom ofte gjør? :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt NetCom siden 97 og har vært utrolig fornøyd med dem!

Aldri noe problem med noe! God kundeservice og hyggelige folk der!

Så alle kan rakke ned på NetCom om de vil, men jeg bytter ikke operatør fordi NetCom har alltid tatt godt vare på meg som kunde.

Har jeg hatt problemer med å betale regningen? Ja så har NetCom vært hyggelige og latt meg få betale senere uten gebyrer!

Jeg tar ut en ny telefon hvert år, og har ingen problemer i så måte da jeg IKKE trenger en ny telefon hvert kvartal.

Hadde uheldigvis en ulykke der jeg og mobilen ramlet på sjøen... Fikk ny mobil dagen etterpå uten problemer.

Så takk NetCom for at dere har tatt vare på meg som kunde! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...