Gå til innhold

dårlig av netcom


Anbefalte innlegg

Har nå hatt min samsung i Ett Halvt år ++, og har tenkt på og kjøpe ny.. Problemet er at jeg Har Young Talk, Kan jeg si opp Abonomanget nå? Må jeg evt. Betale mye? Kjøte Mobilen 28 Desember, og hadde noe 12-måneders bindingstid dritt..

Takk for alle svar

Edit: Drit i å svar om dere bare skal klage :thumbdown:

Endret av Zyke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

12-måneders bindingstid vil si at du ikke kan si opp abonementet før etter 12 måneder ;)

 

Hvis du ser på det som "dritt", burde du kanskje ikke ha undertegnet det.

 

Du står selvsagt fri til å kjøpe ny mobil og nytt sim-kort, men du må fortsette å betale regningene ut de 12 månedene du har bindt deg

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

slutt nå å tull så... tror i hvertfall telenor har en slik ordning om at man kan betale 1500kr for å kjøpe seg ut av kontrakten.

men har en kamerat som ringte kundeservice og sa at mobilen hadde havnet på sjøen, så han måtte ha ny, men han var bundet til netcom, så han fikk kjøpe en ny mobil (med ny netcom-binding da)... men han slapp betale for 2 i hvertfall.

Lenke til kommentar
Thumbs down til trådstarter for et fullstendig idiotisk innlegg.

6765923[/snapback]

Absolutt useriøst tittel i hvertfall

 

Thumbs down til trådstarter for et fullstendig idiotisk innlegg.

 

-snubbel

6765923[/snapback]

Sier du? Hva i helvette var vitsen med det der inlegget da?

6765976[/snapback]

Vel, man kan i hvertfall late som at man visste hva man gjorde når man undertegnet på bindingstiden da...

 

slutt nå å tull så... tror i hvertfall telenor har en slik ordning om at man kan betale 1500kr for å kjøpe seg ut av kontrakten.

men har en kamerat som ringte kundeservice og sa at mobilen hadde havnet på sjøen, så han måtte ha ny, men han var bundet til netcom, så han fikk kjøpe en ny mobil (med ny netcom-binding da)... men han slapp betale for 2 i hvertfall.

6766003[/snapback]

Jeg tror det minker litt per måned, men litt vanskelig å finne ut av hvor da jeg ikke har netcom og man må logge seg på for å finne det ut

Lenke til kommentar

Alle med _litt_ vett skjønner at når de signerer en kontrakt med 12 måneders bindingstid, så er det faktisk 12 måneders bindingstid. Da blir det absurd å snakke nedsettende om selskapet man har en kontrakt med, når det er en selv som har gjort noe dumt.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Med fare for å være alt for seriøs....

Trådstarter burd være litt mer voksen i språkbruken for å bli tatt på en ordentlig måte.

Finnes fjortenåringer på dette forumet som har bedre formulerte spørsmål...

Et ordentlig spørsmål derimot. Fortjener et ordentlig svar.

Lenke til kommentar

1500 koster det å si opp i utgangspunktet. dette inker med 1/4 per kvertar, altså med 750 for ett halvt år. dvs at du må betale den summen for å si opp ditt netcom abbonement.. dette er slik jeg har forstått det. jeg har også sjekka ut mulighetene for å si opp ett YT. abbonement, å dette var det NC sa

Lenke til kommentar

Noe som er idiotisk (men JURDIISK, ikke servicevennlig korrekt), er at man ikke kan binde seg ved kjøp av ny mobil i samme abbonement dersom man fortsatt har gjenstående bindingstid på abbonementet.

 

dama kjøpte mobil med 12mnd YT binding, den ble ødelagt, hun ville kjøpe ny, men NC sa pent nei, de kunne ikke binde henne lengre... Great... Vel, når min(og hennes) bindingstid går over, bytter begge.. Ellers er Netcom greie.. De plagde meg ikke med teite spørsmål når jeg ringte for å høre hvor mye det kosta å si opp abbonementet. :)

Lenke til kommentar
Noe som er idiotisk (men JURDIISK, ikke servicevennlig korrekt), er at man ikke kan binde seg ved kjøp av ny mobil i samme abbonement dersom man fortsatt har gjenstående bindingstid på abbonementet.

6766282[/snapback]

 

Dette er ikke NetCom sitt ønske. Hverken NetCom eller Telenor får lov til å gi kunden mer enn 12 mnd binding av gangen. Dette er gjort for å beskytte smådumme forbrukere mot å binde seg i uendelig tid.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Nei, det er mer lønnsomt at de mister 2 kunder som forøvrig bruker langt mer enn 200 YT-kroner/mnd.. Men men - jeg ser bare lyst på det, jeg.. billigere operatør = mer penger på meg.

6766479[/snapback]

 

Når Kundesenteret får en slik forespørsel, tar de en kjapp vurdering av deg som kunde, ser gjennom hvor mye penger du bruker hos dem osv. De har da tydeligvis vurdert deg til ikke å være verdt nok til å slette et halvt års binding. Da er det jo like greit å bytte operatør :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Har nå hatt min samsung i Ett Halvt år ++, og har tenkt på og kjøpe ny.. Problemet er at jeg Har Young Talk, Kan jeg si opp Abonomanget nå? Må jeg evt. Betale mye? Kjøte Mobilen 28 Desember, og hadde noe 12-måneders bindingstid dritt..

Takk for alle svar  :love:

Edit: Drit i å svar om dere bare skal klage :thumbdown:

6765677[/snapback]

 

 

Kjøp en mobil uten noen som helst form for bindingstid og så putter du inn det simkortet du hart nå, alt blir som før bare annen mobil...

 

Maby?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nei, det er mer lønnsomt at de mister 2 kunder som forøvrig bruker langt mer enn 200 YT-kroner/mnd.. Men men - jeg ser bare lyst på det, jeg.. billigere operatør = mer penger på meg.

6766479[/snapback]

Hva er egentlig poenget med bindingstid viss kundene skal kunne kjøpe seg ny mobil etter et halvår, og det er fremdeles et halvår igjen av bindingstiden? :hmm:

Mener du vitterlig at NetCom skal droppe de seks siste månedene av bindingstiden din?

 

Det blir jo rett og slett altfor dumt, og faller på sin egen urimelighet. Sett deg ned, og tenk gjennom, så skjønner du det forhåpentligvis!

Lenke til kommentar
Det blir jo rett og slett altfor dumt, og faller på sin egen urimelighet. Sett deg ned, og tenk gjennom, så skjønner du det forhåpentligvis!

6766645[/snapback]

 

Det er forbausende mange som synes det er rett og rimelig at operatøren skal "slette" bindingstiden bare fordi de har lyst på ny telefon.......

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg hele dene tråden er idiotisk av opplagte grunner, men legger likevel inn et innlegg :)

 

Når det gjelder bindingstid er NetCOm faktisk veldig fleksible i forhold til de andre operatørene. Du får lov til å binde deg når du har en måned igjen (faktisk før også, har opplevd 7- 8 uker), man får også endret til billigere abbonement på web også da (gjorde det i sommer, før jeg bandt meg igjen).

 

Tele2 er mye mer firkantede der. Moren min var uheldig og klarte å ødelegge telefonen sin ved et uhell (kaffe søl). Siden hun hadde bare tre uker igjen av bindingen sin ringte hun Tele2 for å høre om hun kunne få kjøpt ny telefon med binding, eller eventuelt hva hun måtte betale for å bryte bindingen. For å bryte bindingen skulle de ha hele 500 kr (NetCom 375kr når det er igjen et kvartal), og ikke ville de la henne kjøpe ny telefon med binding. (Foreldrene mine hadde alt hos Tele 2 da, telefon, adsl og mobiltelefon).

 

Ikke kom å si at NetCom er kjipe med bindingen sin, men operatørlåskoden er en annen sak.

Lenke til kommentar
Kjøp en mobil uten noen som helst form for bindingstid og så putter du inn det simkortet du hart nå, alt blir som før bare annen mobil...

6766504[/snapback]

 

"Ehh... jammennehh. daa fårr jeg jo den ike får 1 kr?!??!?!?!??!?!111enenen"

 

*kremt*

 

-snubbel

6766576[/snapback]

 

Jeg viste ikke hva du ville betale for den nye mobilden du skal ha deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...