Boosch Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hei, Hver gang jeg starter opp maskinen nå får jeg en rekke feilmeldinger fra Bios. Eks: Display switch is set incorrectly Cmos checksum error - Defaults loaded Override enabled - Defaults loaded Noen ganger kommer også keyboard error og andre meldinger opp. Hvis jeg forsøker å endre noen oppsett i Bios skjer det ingenting. Skjermen blir bare svart og restarter ikke. Jeg kan som oftest fortsette ved å trykke F1 og komme inn i WinXP, men noe må jo være galt. Jeg byttet batteri på hovedkortet for kun 1 måned siden etter lignende problem, så det skal være nytt og friskt. Hovedkortet mitt er en AMD Nvidia K8N Neo4 hvis det er til hjelp. Er det hovedkortet som har tatt kvelden? Takk for alle svar. Mvh Morb Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hei,Hver gang jeg starter opp maskinen nå får jeg en rekke feilmeldinger fra Bios. Eks: Display switch is set incorrectly Cmos checksum error - Defaults loaded Override enabled - Defaults loaded Noen ganger kommer også keyboard error og andre meldinger opp. Hvis jeg forsøker å endre noen oppsett i Bios skjer det ingenting. Skjermen blir bare svart og restarter ikke. Jeg kan som oftest fortsette ved å trykke F1 og komme inn i WinXP, men noe må jo være galt. Jeg byttet batteri på hovedkortet for kun 1 måned siden etter lignende problem, så det skal være nytt og friskt. Hovedkortet mitt er en AMD Nvidia K8N Neo4 hvis det er til hjelp. Er det hovedkortet som har tatt kvelden? Takk for alle svar. Mvh Morb 6765355[/snapback] Har du hatt Bios oppdatering? jeg har fått noe av det samme etter en bios oppdatering, som ikke ble fullført skikkelig...trur ikke hovedkortet ditt har tatt kvelden...prøv å resete Biosen din da vettu^^ Prøv å installere en ny bios etter du har resesta Biosen evt, se om det hjelper. Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg hadde testet med et nytt batteri også, har oppleved at noen hovedkort som ikke er helt ok, dreper BIOS batteri Ellers er jeg enig hva den tidligere har svart Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er faktisk ikke lenge siden jeg var borti et suppoteroppdrag med samme symptomer. Da var det batteriet som plutselig var defekt. Jeg satt inn et gammelt fra en eldre pc og pcen fungérete igjen. Det er verdt et forsøk, og heller ikke vanskelig. Så jeg ville ikke sendt inn hovedkortet helt ennå. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Boosch Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Det er faktisk ikke lenge siden jeg var borti et suppoteroppdrag med samme symptomer. Da var det batteriet som plutselig var defekt. Jeg satt inn et gammelt fra en eldre pc og pcen fungérete igjen. Det er verdt et forsøk, og heller ikke vanskelig. Så jeg ville ikke sendt inn hovedkortet helt ennå. Hilsen, efikkan. 6768069[/snapback] Tusen takk for svar. Jeg byttet batteri for bare 4 uker siden, og det var helt nytt. Men kanskje jeg skal forsøke igjen. Det som er merkelig er at feilmeldingene varierer fra gang til gang. Alt fra kun Cmos checksum error - defaults loaded til Keyboard not found - Keyboard not present Cmos checksum error - defaults loaded Bios Battery failed Display switch is set incorrectly Override enabled - defaults loaded Noen ganger kommer jeg videre inn i WinXP ved å benytte F1, andre ganger blir skjermen svart. Alle endringer jeg gjør i Bios blir ikke registrert og endret, da går det alltid til svart skjerm. Kan noen gi meg en kjapp instruks på hvordan jeg kan resette bios, har forsøkt å ta ut batteri og sette det tilbake. Hvordan installerer jeg ny Bios, hvis dette kan hjelpe? Tusen takk igjen for all hjelp. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Sjekk om du har kortslutning et aller annet sted, f.eks en løs skrue som triller rundt e.l. En kortslutning kan ta knekken på et batteri og gi annen underlig oppførsel. Sjekk også om jumper for primary skjermkort står riktig (i og med at dtte var en av feilmeldingene dine. Sjekk også at batteriet har god kontakt både på pluss og minusssiden og er av riktig type for ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 ... og sjekk for sikkerhets skyld at batteriet sitter riktig vei Lenke til kommentar
Boosch Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 ... og sjekk for sikkerhets skyld at batteriet sitter riktig vei 6769173[/snapback] Hehe! jeg er som sagt ganske fersk, så jeg spør uansett. Hvordan ser jeg hva som er riktig vei på batteriet? Går utifra at du ike mener opp-ned:-) Hehe! Takk igjen! Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 den siden med skrift på er "opp", den siden som er uten skrift skal ned mot hovedkortet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå