Jørgen Sørheim Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 HP Pavilion dv6005 Har et gammelt rukkel av en laptop stående på jobb, og jeg tenkte jeg skulle tappe lett på stortrommen når jeg først oppgraderte. Den jeg har fra før er en Toshiba Satellite med 2GHz Celeron-prosessor, 256MB RAM (hvorav 16 blir spist opp av den patetiske unnskyldningen for et grafikk-kort), 40GB harddisk og litt ymse. Den optiske enheten er ødelagt, så jeg sliter med en to år gammel installasjon av XP. Ting går treigt, for å si det mildt. Har sjekket litt på Qxl, Finn og andre auksjons-nettsider, og snublet over den overnevnte maskinen (som jeg fant enda billigere på hw.nos prisguide). Nå er jeg fortsatt på socket 478-stadiet når det gjelder PC-er, så.. kan noen si om dette er et relativt ok kjøp? Maskinen kommer til å bli stående på jobb, hvor det blir surfing, videospilling og WoW i ny og ne. Alternativet blir å kjøpe en brukt PC til 5000kr, hvor skjermkortet er et GeForce 440 4 go med 32MB minne, 4:3-skjerm og resten av innmaten er mye det samme. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hei! Jeg tror den pcen vil være et ok kjøp, og den vil være mye bedre enn den du har fra før. Spilling er jeg veldig skeptisk til på pcen. For eksempel til WoW må du regne med bedre skjermkort. Turion X2-cpuen kan sammenlignes med en X2 Athlon64, men har lavere frekvens. TL-50 bruker vel 31W (samme som Core Duo). Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Mnja, skjermkortet er jeg ikke så bekymret for. Fruen har en PC med et Radeon 9250-kort (demobrukt, kostet 125kr), og WoW går helt fint der. Jeg trenger heller ikke noe superdupergrafikk, så lenge det kjører og jeg får 10fps eller mer, er jeg hoppende fornøyd. Hvor ligger egentlig GeForce Go 7200 på treet, sånn circa? Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hvor ligger egentlig GeForce Go 7200 på treet, sånn circa? 6766816[/snapback] Tja, ikke helt sikker.. Trodde jeg hadde svaret her, men der var'n pokker ikke.. Men skulle jo tro at den havner like under 7300? I såfall, går d nok greit med wow på lave settings vil jeg tro... 800*600 og alt på low eller no... Endret 29. august 2006 av klomp1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå