Gå til innhold

Skal kjøpe Ny båt


Zyke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rattkonsoll er ikke himla festlig. Det ser tøft ut, men du har mye bedre feeling med den tradisjonelle styrepinnen. Hvis motoren er for stor eller av andre grunner ikke lar seg håndtere slik, skal du ha styrekonsoll. Ellers ikke.

 

EDIT: Du bør kanskje gå for litt eldre båter. Jeg fikk i sin tid en GH 14 til gibortprisen 1000,- (men da var jeg jo dritheldig også). Trengte kun et par ukers lettere flikking, så var den klar for sjøen. Disse båtene trives i fartsområdet 20-30 knop, og går som bare rakkern selv med ganske små motorer. Siden den er såpass stor, planer den lett med 3-4 personer ombord. Mange, meg selv inkludert, vil mene at dette er den beste båten i sin klasse noensinne.

 

Her er for eksempel en annonse. Merk dog at det står "motoren har gått bra". Det kan bety hva som helst. ;)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Nei, ikke i det hele tatt. Mye bedre å styre med pinnen i stedet for å sitte og ratte som en ojoj. Relativt lavt utslag gjør det nemlig til et ork å legge til med ratt. Det kan jo være litt lax av og til, men på lang sikt er det bedre og mer praktisk med pinne. Dessuten koster jo rattkonsoll ekstra.

Jeg sier ikke at du skal styre unna båter med konsoll, men at du ikke skal la det avgjøre valget.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Nei, ikke i det hele tatt. Mye bedre å styre med pinnen i stedet for å sitte og ratte som en ojoj. Relativt lavt utslag gjør det nemlig til et ork å legge til med ratt. Det kan jo være litt lax av og til, men på lang sikt er det bedre og mer praktisk med pinne. Dessuten koster jo rattkonsoll ekstra.

Jeg sier ikke at du skal styre unna båter med konsoll, men at du ikke skal la det avgjøre valget.

6789854[/snapback]

Det er jo mye bedre å kjøre med ratt da....... bortsett fra vi du skal fiske å litt sånn når styrekonsollen bare er i veien... og vis det er et ork å kjøre med ratt er du enten en liten pusling eller så har du kjørt en båt med rusta kabel......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...