Zyke Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hellå! Har tenkt og kjøpe ny båt.. Fikk en Rana 14 Fots Plastjolle med en 5hk i Mai, men begynner og bli passe lei den Så, skal derfor kjøpe ny.. Hvor mye får jeg for båten min? Fikk den for 12.000 av en kollega av pappa Er evt Dette Eller Kanskje dette?Bra Kjøp? Vet dere noen bedre kjøp? Takk for alle svar! Endret 29. august 2006 av Zyke Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg hadde tatt GH`en får den er en bedre sjøbåt, men den har mindre fart da. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Du sier ikke hva du er ute etter i den nye båten som den gamle ikke har. Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det er litt lettere hvis du sierhva du trenger/eller hva du skal bruke den til. For er det fart du skal ha er det bareå kjøpe den gule båten, men hvis du skal ha en godsjøbåt så er det GH`en som er den beste.... Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Er ute etter en kjappere, rett og slett.. Og helst en med rattkonsoll.. Vet dere om noen rimelige, utenatt de jeg linker til? Og hva tror dere jeg får for min gamle? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Rattkonsoll er ikke så himla festlig. Det ser tøft ut, men du har mye bedre feeling med den tradisjonelle styrepinnen. Hvis motoren er for stor eller av andre grunner ikke lar seg håndtere slik, skal du ha styrekonsoll. Ellers ikke. EDIT: Du bør kanskje gå for litt eldre båter. Jeg fikk i sin tid en GH 14 til gibortprisen 1000,- (men da var jeg jo dritheldig også). Trengte kun et par ukers lettere flikking, så var den klar for sjøen. Disse båtene trives i fartsområdet 20-30 knop, og går som bare rakkern selv med ganske små motorer. Siden den er såpass stor, planer den lett med 3-4 personer ombord. Mange, meg selv inkludert, vil mene at dette er den beste båten i sin klasse noensinne. Her er for eksempel en annonse. Merk dog at det står "motoren har gått bra". Det kan bety hva som helst. Endret 2. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 "Motoren Har gått bra" Haha til det Så Rattkonsoll er ikke så mye bedre alikevel? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Nei, ikke i det hele tatt. Mye bedre å styre med pinnen i stedet for å sitte og ratte som en ojoj. Relativt lavt utslag gjør det nemlig til et ork å legge til med ratt. Det kan jo være litt lax av og til, men på lang sikt er det bedre og mer praktisk med pinne. Dessuten koster jo rattkonsoll ekstra. Jeg sier ikke at du skal styre unna båter med konsoll, men at du ikke skal la det avgjøre valget. Endret 2. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Zyke Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Takk for gode råd. Er fortsatt på utkikk.. Om dere finner ett kupp, tenk på meg og si ifra Lenke til kommentar
Mobile Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Her er en fin båt hvis du vil ha GH da:) GH 11 med 10 HK Lenke til kommentar
kjartanclubman Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 nei... jeg ville heller spart litt til hadde jeg vært deg..... kjøp en shakespeare mini clubman 12.6 med 25-30 hk! det er en flott ungdomsbåt men gode fart og sjøegenskaper!! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei, ikke i det hele tatt. Mye bedre å styre med pinnen i stedet for å sitte og ratte som en ojoj. Relativt lavt utslag gjør det nemlig til et ork å legge til med ratt. Det kan jo være litt lax av og til, men på lang sikt er det bedre og mer praktisk med pinne. Dessuten koster jo rattkonsoll ekstra. Jeg sier ikke at du skal styre unna båter med konsoll, men at du ikke skal la det avgjøre valget. 6789854[/snapback] Det er jo mye bedre å kjøre med ratt da....... bortsett fra vi du skal fiske å litt sånn når styrekonsollen bare er i veien... og vis det er et ork å kjøre med ratt er du enten en liten pusling eller så har du kjørt en båt med rusta kabel...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå