abze Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Har brukt Linux en stund, aldri vært helt fornøyd, og har brukt det en stund på den bærbare, og har prøvd det noen ganger på hovedmaskinen. Problemet er at jeg har fått problemer som har gjort at jeg har gått over til WinXP. Har alltid hatt det på den bærbare fordi jeg tror fremtiden ligger i Linux, og har lyst til å lære det. Nå har jeg hatt Ubuntu på den bærbare en stund, og er svært fornøyd. Problemet er at jeg på winxp maskinen har 3 hd'er, alle med NTFS, og med forskjellige ting som ikke kan slettes. Jeg vet at jeg kan mounte NTFS, for å skrive til og lese, men det er fortsatt i betastadiet. Noen som har opplevd problemer med det? Skal undersøke litt rundt før jeg tar skrittet helt over. Noen Tips og Guider hadde vært hjelpsomt. Kan liskom ikke slette alt på de diskene, kan heller ikke brenne det ut v: Windows Cache (Virual Memory) c: Windows d: Dokumenter n: Nedlasting Egentlig bare d: og n: jeg vil ta vare på! Har også en Creative mp3 spiller håper ikke Ubuntu kødder med den Skal vaske opp, takker for alle svar når jeg kommer tilbake Endret 29. august 2006 av abze Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ikke noe problem å lese fra ntfs disker i noen linux distribusjon etter hva jeg vet. Det er jo da skrivedelen som er problemet. Og hvis du vil ha en rask løsning av meg her og nå, så er det å ta vare på disk2 med dokumenter, og gjøre om de to andre til ext3(feks) filsystem. så kopiere info fra dokumenter over på en av de to du har gjort om på og formatere siste til ext3. Hvis du vil ta vare på mer, kan du feks gjøre det i flere faser: formatere en disk, flytte over, ta neste, flytte over, og siste. Lenke til kommentar
abze Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Det var noe slik jeg så for meg, tungvint men kanksje den eneste måten. Har også en ekstern harddisk jeg kan bruke. Og siden jeg ikke har mange filer over 4gb, så kunne jeg tatt å gjort den om til fat32, for så bruke den til å flytte over. Filene over 4gb kan brennes ut Takk for inspilet zeltex Endret 29. august 2006 av abze Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Husk på at du kan gjøre om både n: og d: partisjonen din til EXT3 partisjoner og fortsatt ha tilgang til dem i Windows. Kan når som helst gjøre hva jeg vil på Linux partisjonene mine i Windows jeg. Har de liggende i "My Computer". Da kjører du en EXE fil som gjør at det blir laga en slags Driver, som gjør at du får tilgang til partisjonene. Så må du bare velge en stasjonsbokstav, også er det i orden. Har selv tilgang til både /home og /root partisjonene mine i Windows. Ikke noe problem heller, så det jeg hadde planer om i fremtia var at jeg skulle gjøre om Lagringspartisjonen på Laptopen om til EXT3 partisjon også, siden at jeg vet at jeg kan både lese skrive til EXT3 i både Windows og Linux. Endret 29. august 2006 av wil Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) kort innpå . Wil : jeg satt akkurat med dette oppå hytta . XP bærbar og ext3 disk over usb , dette funket helt greit forrige gang jeg brukte dette , men når jeg nå kom opp nektet dette å fungere , programmet/driveren gjenkjente disken og satte opp stasjonsbokstav , men når jeg prøvde å åpne disken fikk jeg ...disken er ikke formatert , formatere nå .. Har du en forlkaring på hva som har skjedd ? Hvilken driver bruker du ? jeg tror den jeg har brukt heter IFS 2.0 (x) til trådstarter , bare pass på å få riktig driver til dette , så ikke du ender opp som meg strandet på ei hytte med ca 120GB musikk som du IKKE FÅR SPILLT AV Det blir en dualboot med XP og ubuntu på den bærbare FØR neste hyttetur ! edit : driveren jeg har brukt heter ext2ifs 1.10b ikke IFS 2.0 Endret 29. august 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå