Gå til innhold

Dette med busshastigheter.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har klødd meg litt i hodet når det gjelder busshastigheter på ram,cpu og hovedkortet.

La oss si Jeg har en prosessor med 1000mhz busshastighet. HK som støtter opp til 1000mhz busshastighet , men kun har ram på la oss si en 500-600mhz.

Vil da rammen være en flaskehals i dette systemet / oppsettet da ?

En kammerat sa nettop til meg at klokkehastigheten på cpu ikke var så veldig relevant siden hk og minne ikke klarte og fulge med alikevel , er dette sant eller iallefall har et snev av sannhet i seg ? Isåfall må det vel være klokt og kjøpe en middels cpu isteden for noe rått og legge penger i hk og ram med stor busshastighet ?

Enlighten me! :D

Kim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Kan med en gang si at han kompisen din ikke helt vet hva han prater om. Det blir som å si at du kan ikke spise opp brødskiva på 10sek, siden det tar 10min å fordøye den.

Men du må dra en rød strek gjennom ett pc kjøp, altså ikke kjøpe den råeste cpu'en, å ett dårlig hk med god ram, å kansje ett crapy skjermkort.

En grei regel er å kjøpe over middels bra på alt, å kansje betale litt ekstra for skjermkortet visst det skal brukes til spilling.

Har klødd meg litt i hodet når det gjelder busshastigheter på ram,cpu og hovedkortet.

La oss si Jeg har en prosessor med 1000mhz busshastighet. HK som støtter opp til 1000mhz busshastighet , men kun har ram på la oss si en 500-600mhz.

Vil da rammen være en flaskehals i dette systemet / oppsettet da ?

En kammerat sa nettop til meg at klokkehastigheten på cpu ikke var så veldig relevant siden hk og minne ikke klarte og fulge med alikevel , er dette sant eller iallefall har et snev av sannhet i seg ? Isåfall må det vel være klokt og kjøpe en middels cpu isteden for noe rått og legge penger i hk og ram med stor busshastighet ?

Enlighten me! :D

Kim.

6764916[/snapback]

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...