djplaya Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Heisann. Har klødd meg litt i hodet når det gjelder busshastigheter på ram,cpu og hovedkortet. La oss si Jeg har en prosessor med 1000mhz busshastighet. HK som støtter opp til 1000mhz busshastighet , men kun har ram på la oss si en 500-600mhz. Vil da rammen være en flaskehals i dette systemet / oppsettet da ? En kammerat sa nettop til meg at klokkehastigheten på cpu ikke var så veldig relevant siden hk og minne ikke klarte og fulge med alikevel , er dette sant eller iallefall har et snev av sannhet i seg ? Isåfall må det vel være klokt og kjøpe en middels cpu isteden for noe rått og legge penger i hk og ram med stor busshastighet ? Enlighten me! Kim. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Heisann. Kan med en gang si at han kompisen din ikke helt vet hva han prater om. Det blir som å si at du kan ikke spise opp brødskiva på 10sek, siden det tar 10min å fordøye den. Men du må dra en rød strek gjennom ett pc kjøp, altså ikke kjøpe den råeste cpu'en, å ett dårlig hk med god ram, å kansje ett crapy skjermkort. En grei regel er å kjøpe over middels bra på alt, å kansje betale litt ekstra for skjermkortet visst det skal brukes til spilling. Har klødd meg litt i hodet når det gjelder busshastigheter på ram,cpu og hovedkortet. La oss si Jeg har en prosessor med 1000mhz busshastighet. HK som støtter opp til 1000mhz busshastighet , men kun har ram på la oss si en 500-600mhz. Vil da rammen være en flaskehals i dette systemet / oppsettet da ? En kammerat sa nettop til meg at klokkehastigheten på cpu ikke var så veldig relevant siden hk og minne ikke klarte og fulge med alikevel , er dette sant eller iallefall har et snev av sannhet i seg ? Isåfall må det vel være klokt og kjøpe en middels cpu isteden for noe rått og legge penger i hk og ram med stor busshastighet ? Enlighten me! Kim. 6764916[/snapback] Endret 29. august 2006 av Rusher Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Takk. Men det er sant at busshastigheten har mye og si når det gjelder den reele hastigheten til pcn ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå