Gå til innhold

Noen som slår dette tilbudet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rent prismessig er det vanskelig å slå det tilbudet der. Men, det betyr ikke nødvendigvis at det er et godt kjøp.

Jeg ville heller anbefalt deg å sette opp en pc selv. Conroe er for tiden en bedre vei å gå. E6300 gir veldig mye for pengen hvis du vuderer å klokke litt. Utfra diverse tester er dette lekende lett. Du for uansett mer igjen for pengene enten du klokker eller ei.

Viking kabinett med 400W PSU, hadde jeg byttet ut. Vet ingenting spesifikt om dette kabinettet/PSU, men jeg syns det er lurt å legge litt mer penger i en PSU. Det virker som man får det man betaler for på det området.

Skjermkortet er jo greit, X1900GT er endel billigere og yter ikke mye dårligere. Det kortet er mest "bang for the buck" for øyeblikket.

Hovedkortet er helt klart valgt på bakgrunn av pris. Du må riktignok ut med litt mer for et greit conroe hovedkort, men det syns jeg det er verdt.

Raskere minne ville jeg også valgt (i tilfelle du skulle ønske å stille litt på fsben), det koster ikke stort mer heller. PC2200 regner jeg med er en skrivefeil fra Netshop sin side, er sikkert PC4200.

Ser at skjermen har fått gode skussmål av hw-brukere.

Lenke til kommentar
Rent prismessig er det vanskelig å slå det tilbudet der. Men, det betyr ikke nødvendigvis at det er et godt kjøp.

Jeg ville heller anbefalt deg å sette opp en pc selv. Conroe er for tiden en bedre vei å gå. E6300 gir veldig mye for pengen hvis du vuderer å klokke litt. Utfra diverse tester er dette lekende lett. Du for uansett mer igjen for pengene enten du klokker eller ei.

Viking kabinett med 400W PSU, hadde jeg byttet ut. Vet ingenting spesifikt om dette kabinettet/PSU, men jeg syns det er lurt å legge litt mer penger i en PSU. Det virker som man får det man betaler for på det området.

Skjermkortet er jo greit, X1900GT er endel billigere og yter ikke mye dårligere. Det kortet er mest "bang for the buck" for øyeblikket.

Hovedkortet er helt klart valgt på bakgrunn av pris. Du må riktignok ut med litt mer for et greit conroe hovedkort, men det syns jeg det er verdt.

Raskere minne ville jeg også valgt (i tilfelle du skulle ønske å stille litt på fsben), det koster ikke stort mer heller. PC2200 regner jeg med er en skrivefeil fra Netshop sin side, er sikkert PC4200.

Ser at skjermen har fått gode skussmål av hw-brukere.

6768290[/snapback]

Takk for et fint og utfyllende svar :)

Skal se hva jeg klarer å sette sammen, men synes det er litt slitsomt å sette seg inn i så mye hardware. Hva som passer best til hva etc..derfor jeg tenkte at det ville vært kjekt å bare slått til på et sånt tilbud. Frekt å spørre kanskje...men hvis noen kjeder seg ekstremt, hvordan pc burde jeg sette sammen for å få mye for pengene samtidig som pcen samtidig er litt fremtidsrettet for spilling til max 10 000 kr? Driver og kløner med det nå...men err..frustrerende! Og jo, helst minst mulig støy.

Jeg finner nok ut av det selv omsider...men hadde vært veeldig glad for litt mer hjelp. Hvilke hder er lurt å satse på? Hastighet og støy er det viktigste..trenger ikke mer enn 2x 200 gb f.eks..tenker jeg satser på to hder da jeg føler at det kan være litt tryggere. Men nei, OCing er ikke noe jeg driver med..selv om jeg sikkert burde. Conroe er bedre enn intel core 2? Psuen tenker jeg at jeg bytter ut med den gamle jeg har..som er bedre..mest sannsynlig. Opptil 550 w.

Uff..nå burde vel egentlig denne tråden fått et annet navn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...