Gå til innhold

Leter etter RGB-scart til PS2

gamer73

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en PS2 og lurte på å kjøpe meg en bedre kabel enn det som følger med. Det sto i manualen at man kunne kjøpe en scart-rgb som tilleggsutstyr som ville bedre bildekvaliteten.

Har dere noen tips til hvilken kabel jeg burde kjøpe? Har sett monster har en til 700kr, men jeg vil helst ikek bruke mer enn et par hundrelapper på en kabel. Finens det noen billige der ute som fremdeles holder bedre kvalitet enn det som følger med ps2 fra start av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp kjøpt meg en PS2 og lurte på å kjøpe meg en bedre kabel enn det som følger med. Det sto i manualen at man kunne kjøpe en scart-rgb som tilleggsutstyr som ville bedre bildekvaliteten.

Har dere noen tips til hvilken kabel jeg burde kjøpe? Har sett monster har en til 700kr, men jeg vil helst ikek bruke mer enn et par hundrelapper på en kabel. Finens det noen billige der ute som fremdeles holder bedre kvalitet enn det som følger med ps2 fra start av?

6764566[/snapback]

Evt kan du bruke komponent kabel. Blir bra bilde det og. Husker ikke hvor jeg kjøpte min, men det var ikke så grisedyrt det heller tror jeg.

Lenke til kommentar

6764566[/snapback]

Evt kan du bruke komponent kabel. Blir bra bilde det og. Husker ikke hvor jeg kjøpte min, men det var ikke så grisedyrt det heller tror jeg.

6767979[/snapback]

scart og komponent gir like bra bilde, men du får med lyd på scart, noe som kan være en fordel eller en ulempe, hvis du f.eks. skal ha lyd gjennom stereoanlegg.

Lenke til kommentar

6764566[/snapback]

6767979[/snapback]

scart og komponent gir like bra bilde, men du får med lyd på scart, noe som kan være en fordel eller en ulempe, hvis du f.eks. skal ha lyd gjennom stereoanlegg.

6768040[/snapback]

Ja sant det. Jeg har ikke høytalere på tv'n, så for meg er det like greit å kun kjøre video signal inn der og optisk inn i reciever.

Lenke til kommentar
Herlig! Tror eg må ha meg den ifra play.com :)

EDIT: Såg den var i fra Joytec, har vert mye skitsnakk om dem ang. 360 kabler. Men håper tilfellet er litt annerledes her :p

6767648[/snapback]

Jeg har hatt null problemer med min som er fra Play.com. Den har gjort det mulig å bruke 60Hz-mode på en skjerm som før gav svart/hvitt bilde med det og den gir skarpere bilde med mindre fargeblødning. :)

Lenke til kommentar
Herlig! Tror eg må ha meg den ifra play.com :)

EDIT: Såg den var i fra Joytec, har vert mye skitsnakk om dem ang. 360 kabler. Men håper tilfellet er litt annerledes her :p

6767648[/snapback]

Jeg har hatt null problemer med min som er fra Play.com. Den har gjort det mulig å bruke 60Hz-mode på en skjerm som før gav svart/hvitt bilde med det og den gir skarpere bilde med mindre fargeblødning. :)

6768311[/snapback]

Flotte greier!

Da blir det bestilling nu. :)

Lenke til kommentar

Takk for gode råd :) . Tror det blir den fra play.com på meg også da jeg alltid kjøper filmer etc fra dem.

Komponent tar ikke TV mitt imot. Men jeg bruker komponent mellom dvd-spiller og projektor.

Uansett skal jeg ha scart kontakten inn i en slik scart-omskifter boks som gjør at jeg kan veksle mellom å sende PS2 signalene til TV og projektor.

EDIT: Da var den kabelen fra Play.com bestilt:)

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Litt off topic:

Men KOMPONENT KABEL på PS2 er alfa omega..

Helt enorm forskjell fra compositt/rgb..

Jeg betalte under 100 kr for min KOMPONENT KABEL til PS2

og vil påstå det er den beste ps2 investeringen jeg har gjort.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

ja tv mitt er crt så der blir det ikke noe annet enn scart. Projektoren min er LCD og jeg kjører jo film via komponent, så jeg kunne kjørt komponent fra PS2 til projektor også forsåvidt, men vi får se. Tror det blir for mye ledningsbytte liksom...så jeg satser på at en RGB scart gjør jobben fint nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...