Anonym5656 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg har kjøpt en ny ekstern harddisks og siden jeg har Mac laptop og en stasjonær med både Windows og Linux skulle jeg hatt et filsystem som egner seg bra til alle 3 operativsystemene. Det filsystemet som er på den nå er Fat32, og det var dette jeg tenkte ville passe best også, men så er det jo det med max 4GB filstørelse da. Det kan hende denne tråden passer like bra i Mac forumet forresten.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 EXT* kanskje? Lenge siden jeg har rørt en Mac, men EXT burde være støttet der, i Windows trenger man ekstra programvare har jeg hørt. BTW FAT32 støtter 2tb. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Ok. Men EXT* fungerer like bra til realtime video-redigering og slikt? 2tb? Hm, du tenker sikkert på hvor stor disken kan være. Men jeg mener f.eks en .iso fil som er større en 4GB ikke kan gå på en FAT32. Mulig jeg er helt på jordet, men. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 EXT duger da til hva som helst. Blandet litt, mente 2tb partisjon, ikke filstørrelse. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Er i alle fall ingen problemer med lesing av ext3 under OS X, skriving har jeg faktisk ikke testet enda... OS X-bruken ble kuttet drastisk ned på da jeg endelig fikk slengt inn Linux på iBooken. Edit: # Tiger write support 2006-08-27 :--D Last ned dev-versjonen, så går det nok flott. Endret 30. august 2006 av comicz Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 jeg må altså installere noe program for at jeg skal få skrivestøtte? Litt upraktisk siden jeg kommer til og bruke flere maskiner som ikke er mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå