kilogram Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Programmet FairUse4WM kan fjerne DRM-beskyttelsen på WMA-filer, uten lange ventetider. Programmet fungerer for både versjon 10 og 11 av Windows Media. Les mer Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Nice, er det noe norsk webshop for musikk som har abonnemangs ordning med "last ned allt du orker" ordning? Lenke til kommentar
AOe Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er nice, men veslemjuk aka. microsoft og nettbutikkene finner nok på noe drit for å kunne fortsette å "gi bort og ta igjen"... :s Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Forutsetningen er vel at du allerede har rettighet til å spille av innholdet? Uansett er dette kjempenyheter, og gjør at jeg nå muligens vil vurdere å kjøpe microsoft-musikk Noen som har peiling på hvor det går an å kjøpe NORSK nedlastbar musikk? Dvs, en norsk butikk? Endret 29. august 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er bra at noen fjerner dette. Det er egentlig ganske sykt at brukerene skal finne seg i at musikk de har betalt for ikke skal kunne anvendes slik de ønsker, så piratkopiért musikk lønner seg (desverre). Det er på tide at brukerene setter standarden og ikke programvareindustrien. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Enda et bevis på at DRM er prinsipielt og grunnleggende feilslått. Lenke til kommentar
M4c Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ville ikke overskriften "Windows Media DRM fikset" vært mer passende til denne nyheten? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har ikke prøvd det, men finner det som en godt alternativ til vanlig CDer.. Birger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Glimrende! Nå finnes det altså en redning for de som uvitende har gått i baret og trampet i sin egen salat ved å godta forbrukerfientlige lisensbetingelser. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Glimrende! Nå finnes det altså en redning for de som uvitende har gått i baret og trampet i sin egen salat ved å godta forbrukerfientlige lisensbetingelser. 6764990[/snapback] Ja, jeg er glad folk lanserer slike verktøy. Det gjør musikksalg over nettet litt mer gunstig. AtW Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Flott! Jo flere sånne programmer som dukker opp, jo fortere skjønner plate/film industrien at de ikke kan slavebinde forbrukerne. De må forbedre/diversifisere produktet sitt slik at det blir gunstig å kjøpe musikk over nett. Det er bare det som kan ta opp kampen mot piratene...personlig kjøper jeg ikke musikk over nett pga DRM og andre "løsninger". Og EI kjøper jeg CD'er med mindre det er TOTALT fritt for "løsninger" OG det er ekstremt bra album og/eller band. Begynner å bli kjedelig å høre på gamle cd-samlingen min! Hvis jeg kunne ha fått betale en rimelig pris for en MP3 fil, uten noe DRM-løsning ville jeg garantert gjort det. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det ser ut til at dette allerede er tettet av MS. Hadde de bare vært like raske til å fikse alle andre 'feil'... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det ser ut til at dette allerede er tettet av MS. Hadde de bare vært like raske til å fikse alle andre 'feil'... 6765277[/snapback] Hehe, den var bare bra! Birger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Lyst til å laste ned musikk gratis og lovlig ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det ser ut til at dette allerede er tettet av MS. Hadde de bare vært like raske til å fikse alle andre 'feil'...6765277[/snapback] Sagt på en litt mer treffende måte: Microsoft stopper Fair Use. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Uansett er dette kjempenyheter, og gjør at jeg nå muligens vil vurdere å kjøpe microsoft-musikk Det er isåfall en tabbe etter min mening. Husk at dette dessverre ikke representerer noen ny linje fra MS, men kun en glipp i softwaren. Om den ikke allerede er blitt fikset, blir det nok det i nærmeste fremtid. Ved å kjøpe DRM-infisert musikk, støtter du dette makkverket. Si heller nei og kjøp musikk på andre måter, og jo flere som gjør det, jo tydeligere viser man denne korrupte bransjen at forbrukerne ikke vil bli overkjørt. Selv vil jeg aldri en gang vurdere å kjøpe WMA-musikk fremfor CDer Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Kjempetiltak av folkene bak programmet. Synd at det ikke varte veldig lenge. Jeg kommer aldri i mitt liv til å kjøpe DRM-infiserte produkter, så de kan bare få holde på. Den dagen jeg ikke får kjøpt CD-er begynner jeg å laste ned ulovlig. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er bra at noen fjerner dette. Det er egentlig ganske sykt at brukerene skal finne seg i at musikk de har betalt for ikke skal kunne anvendes slik de ønsker Vel, nå har du ikke betalt full album pris heller, så det er ditt valg å LEIE billig musikk med spesielle betingelser. Når du f-eks leier en videofilm, får du da rettigheter til å leie den gratis når det måtte passe deg? På den annen side, jeg liker jo konseptet med hull i DRM... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Uansett er dette kjempenyheter, og gjør at jeg nå muligens vil vurdere å kjøpe microsoft-musikk Si heller nei og kjøp musikk på andre måter, og jo flere som gjør det, jo tydeligere viser man denne korrupte bransjen at forbrukerne ikke vil bli overkjørt. 6766310[/snapback] Vurderer det selvsagt bare på musikk som ikke er mulig å skaffe via allofmp3 og lignende tjenester (dvs litt ukjent norsk musikk) Når vi er inne på allofmp3 - må bare si at dette må være tidenes musikktjeneste. Jeg gir blanke i prisen (på album jeg virkelig vil ha), så lenge det blir servert på en så fantastisk måte som det blir gjennom Alltunes. Fantastisk program, suveren kvalitet, og kan spilles på alle pc'ene, og mobilen/mp3-spilleren min (det burde jo vært en selvfølge ). Idiotbransjen har virkelig noe å lære her. Endret 29. august 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå