Gå til innhold

Crysis for krevende for 360 og PS3? (Multi)


Anbefalte innlegg

Å sammenligne bilder har lite for seg. Og at dette er usanne rykter tviler jeg på. Derimot kan det hende at Crytec har uttalt seg om noe de ikke har full innsikt i siden de til nå har spesielisert seg på PC.

 

Jeg tror at konsollene vil greie seg bra og at denne saken har noe med oppbygging av spillmotor å gjøre. Håper i alle fall det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tiden vil vise, men selvfølgelig vil konsollhardware ligge etter PC om ett års tid. Slik er det bare i et marked med så hurtig utvikling.

Ellers blir det bare tull å sammenligne pre-render screenshots fra konsoll. Jeg husker med gru hvor bra et bil-spill til PS3 så ut da de slapp bilder fra det. Alle var imponerte over denne "next-gen grafikken". Da det senere ble sluppet virkelige bilder fra in-game var det rett og slett helt ræva i forhold. :hrm:

Lenke til kommentar
PC vil også denne runden være den beste spillplatformen.

6765597[/snapback]

Moglegheit for å kunne vise den beste grafikken betyr ikkje at PC blir den beste spelplattformen. Nokon spel er best på konsoll, medan nokon spel er best på PC. Skal du få full glede av komande stortittlar er det nok greit å ha både PC og ein konsoll eller to.

 

jeg er enig med avean. eight days har på en måte mer realistisk grafikk som ser mer ekte ut enn crysis. crysis ser mer ut som ett spill med god grafikk, mens eight days grafikk ser mer ut som en film.

6767950[/snapback]

Grafikken kan vere fantastisk sjølv om den ikkje har som mål å sjå heilt ekte ut. Crysis har nok ikkje som mål å få mest mogleg realistisk grafikk, derimot ønskjer dei sikkert å lage eit spel som ser veldig flott ut.

 

Ellers vil eg anbefale folk å lese følgande svar frå ein annan tråd om dette emnet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6761041

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en annen tråd så er det nok begrenset minne som det først og fremst skårter på. Men uansett blir det ganske feil å basere en konsolls egenskaper på hvilkne spill som kan bli portet fra en PC eller sammenligne et spill med PC versjonen som den har blitt portet fra (eller fra en konsoll til enn annen for den saks skyld).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg ser igrunnen et stort problem konsollene (Xbox 360 og PS3) kommer til å ha med å kjøre dette spillet. Crysis har utrolig detaljerte teksturer på både trær, blader og annet. Og som vi vet krever mye teksturer med høy kvalitet mye minne. Det ryktes mye om anbefalte spesifikasjoner for Crysis, og for det meste går det igjen at man trenger rundt 1.5 GB til 2 GB ram.

 

Så vidt jeg vet har både PS3 og Xbox 360 kun 512 MB ram, noe som da virker fryktelig lite om du spør meg. Det kan godt hende at ram-en i PS3 og Xbox 360 er en del raskere enn den i en PC, men når man trenger opptil fire ganger så mye ram minne så sier det sitt.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Kan nå hende at PS3 og X360 er et grafikkmonster, men det Crysis presanterer er ikke bare fin grafikk, men så mye mer. Ettersom vi har sett på filmene så er det jo uhyre mye fysikk i beregningen. Kanskje det til syvende og sist blir krav om Physx for å kjøre spillet optimalt med den beste fysikken.

 

Somregel er det ikke bare grafikken som setter begrensningene men og de beregningene som foregår i bakgrunnen og.

 

Og til EAs oppkjøp av selskap IGJEN. Hvor er Osama når du trenger han? Jeg har et hovedkontor å sprenge i filler (etter at det er evakuert selvsagt).

Lenke til kommentar
Jeg ser igrunnen et stort problem konsollene (Xbox 360 og PS3) kommer til å ha med å kjøre dette spillet. Crysis har utrolig detaljerte teksturer på både trær, blader og annet. Og som vi vet krever mye teksturer med høy kvalitet mye minne. Det ryktes mye om anbefalte spesifikasjoner for Crysis, og for det meste går det igjen at man trenger rundt 1.5 GB til 2 GB ram.

 

Så vidt jeg vet har både PS3 og Xbox 360 kun 512 MB ram, noe som da virker fryktelig lite om du spør meg. Det kan godt hende at ram-en i PS3 og Xbox 360 er en del raskere enn den i en PC, men når man trenger opptil fire ganger så mye ram minne så sier det sitt.

 

Snorre :)

6770722[/snapback]

Tror det er mye i det, tror ikke det er grafikken, Crysis vil jo måtte støtte flere grafikk kort og Xbox 360 og PS3 GPU er ikke utdatert.

Så antar problemet ligger i for lite minne, husk at en pc også har seperat minne for skjermkort, det har ikke konsollene etter det jeg vet, 512MB totalt.

Lenke til kommentar

Vær så snill å ta med i beregningen, når dere sammenligner bildene, at disse spillene er lagt ut i 2 forskjellige settinger. Crysis bildet

viser en (nydelig) jungel, eight days viser (nydelig) asfalt og biler... Det er 2 forskjellige ting, no? Dessuten vet vi ingenting om bildet fra eight days er fra gameplay eller ei (med mindre jeg har gått glipp av noe) :p

 

Edit: Legg forresten merke til frontskjermen til den hvite bilen oppe i venstre hjørne, på bildet fra eight days. Jeg vet ikke med dere men, jeg er vandt med _runde_ skjermer på bilene...

Endret av Tallest
Lenke til kommentar
Jeg ser igrunnen et stort problem konsollene (Xbox 360 og PS3) kommer til å ha med å kjøre dette spillet. Crysis har utrolig detaljerte teksturer på både trær, blader og annet. Og som vi vet krever mye teksturer med høy kvalitet mye minne. Det ryktes mye om anbefalte spesifikasjoner for Crysis, og for det meste går det igjen at man trenger rundt 1.5 GB til 2 GB ram.

 

Så vidt jeg vet har både PS3 og Xbox 360 kun 512 MB ram, noe som da virker fryktelig lite om du spør meg. Det kan godt hende at ram-en i PS3 og Xbox 360 er en del raskere enn den i en PC, men når man trenger opptil fire ganger så mye ram minne så sier det sitt.

 

Snorre :)

6770722[/snapback]

Ja det er nok her som sagt det skorter. Men man må også ta med i betraktning at en PC har et tungt OS kjørene i bakgrunnen og må ha samme kopi av teksturer i sysram og vram. Også med en fixed hardware plattform som en konsoll er har man større muligheter for å optimalisere og det gjelder også for minnebruk.

Lenke til kommentar
Tror jeg ler meg i hjel :lol:! 360 og PS3 vil ikke klare like bra grafikk som PC, bare vent å se :p. Makan til tullprat...

6765350[/snapback]

 

 

Ja, haha, designere og programmerere hos en annerkjent utvikler har ikke peiling, de sier det sikkert basert på at de ikke likte embalasjen konsollene kommer i, SasaB vet selvsagt best!

6765466[/snapback]

 

Noen gang hørt om dårlig optimalisering? Har hørt rykter om at Crysis kan kjøres på minimale instillinger på en PC med 2 GHz prosessor, 512 MB RAM, og 128 MB skjermkort. En PS3 har en Cell-prosessor på 3,2 GHz, som vi alle vet er en Power PC-prosessor med 3,2 GHz sterkere enn en AMD- eller Intell-prosessor med samme frekvens.

 

Har sett både depht of field, motion blur, HDR, og parallax mapping på XBOX 360. I tillegg kan PS3 kjøre UT2007 (det hadde også 360 klart), her er en liste over noe av det Unreal Engine 3 kan gjøre:

  • Global illumniation
  • Soft shadows
  • Phong shading
  • Støtte for shader model 4

Om man ser bort fra teksturoppløsningen, er Unreal engine 3 nesten like avansert som CGI-motorer, som f.eks. Mental Ray.

 

Skjermkort som kan gjøre alt dette, må kastes om 1–2 år, konsollene varer mye lenger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tror jeg ler meg i hjel :lol:! 360 og PS3 vil ikke klare like bra grafikk som PC, bare vent å se :p. Makan til tullprat...

6765350[/snapback]

Ja, haha, designere og programmerere hos en annerkjent utvikler har ikke peiling, de sier det sikkert basert på at de ikke likte embalasjen konsollene kommer i, SasaB vet selvsagt best!

6765466[/snapback]

SasaB har faktisk rett i dette tilfellet. PC blir hele tiden utviklet, mens en konsoll står jo stille på hardware delen en god stund før den blir gitt ut, og hvis du da setter alle pengene dine i PC-deler av det høyeste High end hardwaren for PC i nettop den perioden, så vil den trille over konsollen. Og jo lenger tid som går, jo lengre vil PC'en trille fra den.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Noen som vet om cryengine 2 (Crysis) blir oversatt til konsoll enda?

Etter hva jeg har fått med meg blir farcry 2 utgitt på samtlige plattformer av nyere generasjon...

Far Cry 2 vil ikke benytte seg av Cryengine 2. Så hvorvidt Far Cry 2 er urelevant. Far Cry 2 vil benytte seg av en spillmotor kalt Dunia, som da er en spillmotor av Ubisoft. Hvor vidt Crytek har noen planer om å utvikle spill bygget på Cryengine 2 til konsoller er ikke sikkert. Dette finner vi vel ut etterhvert.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...