fxwz Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Læreren min stilte oss følgende spørsmål idag: Er folk først og fremst opptatt av verden omkring seg, eller av sin indre og mer private verden? Jeg og en kamerat diskuterte litt, og kom frem til at vi oss ungdommen i alle fall, egentlig ikke tenker så ofte på det som skjer nede i Libanon for tiden. Vi er derfor mest opptatt av vår indre og mer privat verden. Endret 29. august 2006 av Smallville Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ungdom (fjortizzer) bryr seg ikke mye om ting som ikke skjer nær dem. Selvopptatt er de alle sammen, jeg har vært fjortis i to månder nå og begynner å bli lei blonde jenter, skrik og hyl.. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Vet ikke helt hva de fleste andre mener, men for meg er verden rundt omkring helt uinterresant for meg. Det at folk i f.eks. U-land som er 1000 mil unna oss ikke har det like bra som oss, er ikke mitt problem og bryr meg fint lite. O.T: La merke til at du skrev topic med sms-språk og selve innlegget i normalt skriftspråk.. Snodig ^^. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 O.T: La merke til at du skrev topic med sms-språk og selve innlegget i normalt skriftspråk.. Snodig ^^. 6764476[/snapback] Tegnbegrensning i topictitler. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Læreren min stilte oss følgende spørsmål idag: Er folk først og fremst opptatt av verden omkring seg, eller av sin indre og mer private verden? Jeg og en kamerat diskuterte litt, og kom frem til at vi oss ungdommen i alle fall, egentlig ikke tenker så ofte på det som skjer nede i Libanon for tiden. Vi er derfor mest opptatt av vår indre og mer privat verden. 6764335[/snapback] Egentlig ganske så naturlig, de fleste er jo seg selv nærmest. Og dette tror jeg ikke gjelder bare ungdommer, jeg mener det gjelder vel så mye godt voksne mennesker. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Alle har et selvpreservasjonsinstinkt. Men ikke alle har evnen til å tenke på andre. Også det skjer i varierende grad. Stort sett tror jeg folk i norge ikke bryr seg så altfor mye om andre utenfor deres egen by eller eget nabolag, fordi kulturen legger opp til at vi alle skal tro at vi er ubetydelige i det store bildet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Og jeg som trodde "den indre og mer private verden" dreide seg om ens egne tanker og følelsesliv. Lenke til kommentar
freke Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Sjekk ut hva Gurdjieff mente om saken. Eks. http://www.gurdjieff-oslo.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå