Gå til innhold

Op.tt av verden omkrng seg elr av sin indre/priv?

Anbefalte innlegg

Læreren min stilte oss følgende spørsmål idag: Er folk først og fremst opptatt av verden omkring seg, eller av sin indre og mer private verden?

Jeg og en kamerat diskuterte litt, og kom frem til at vi oss ungdommen i alle fall, egentlig ikke tenker så ofte på det som skjer nede i Libanon for tiden. Vi er derfor mest opptatt av vår indre og mer privat verden.

Endret av Smallville
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva de fleste andre mener, men for meg er verden rundt omkring helt uinterresant for meg. Det at folk i f.eks. U-land som er 1000 mil unna oss ikke har det like bra som oss, er ikke mitt problem og bryr meg fint lite.

O.T: La merke til at du skrev topic med sms-språk og selve innlegget i normalt skriftspråk.. Snodig ^^.

Lenke til kommentar
Læreren min stilte oss følgende spørsmål idag: Er folk først og fremst opptatt av verden omkring seg, eller av sin indre og mer private verden?

Jeg og en kamerat diskuterte litt, og kom frem til at vi oss ungdommen i alle fall, egentlig ikke tenker så ofte på det som skjer nede i Libanon for tiden. Vi er derfor mest opptatt av vår indre og mer privat verden.

6764335[/snapback]

Egentlig ganske så naturlig, de fleste er jo seg selv nærmest.

Og dette tror jeg ikke gjelder bare ungdommer, jeg mener det gjelder vel så mye godt voksne mennesker.

Lenke til kommentar

Alle har et selvpreservasjonsinstinkt. Men ikke alle har evnen til å tenke på andre. Også det skjer i varierende grad. Stort sett tror jeg folk i norge ikke bryr seg så altfor mye om andre utenfor deres egen by eller eget nabolag, fordi kulturen legger opp til at vi alle skal tro at vi er ubetydelige i det store bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...